Оригиналната кутия, с която е идвал диска. Изобразен е запален динамит и логото: светкавица, олицетворяващо турбото (оттам Ignition).

Еп.1: Ignition – A Blast from The Past

Най-просто казано, що се отнася до играта Ignition, има два вида геймъри: такива, които я хвалят и такива които не са я играли. Да, факт, безспорен и неопровержим – Ignition e зверски добра игра . Или както би казал Валери Божинов: „Както всеки човек на таз планета обича Игнишън, само аз си знам как обичам Игнишън“.

История

Туш, барабани – да влезе сухата информация:

Ignition е разработена от малкото шведско студио UDP (Unique Development Studios). За тях в някакъв дърт английски сайт, който не се поддържа от времената, когато Ман Юнайтед бяха читав отбор, пише: „…for they have displayed such talent in this game that I look forward eagerly to their next“. Както винаги англичаните са си фул ъф шит и UDP фалира през 2004 г. Но през 1997 г., коато Ignition излиза, веднага се вижда, че шведите са си свършили работата по прекрасен начин. Произвдението им изглежда повече от обещаващо и с разпространението й се нагърбва не кой да е Virgin Interactive.

Характеристики

Играта излиза под MS-DOS и Windows, като DOS версията е ограничена до резолюция 320 x 240 пиксела. Под Windows Ignition разкрива истинските си възможности – напълно 3D енджин, с максимална резолюция 800 х 600 пиксела. Разкриват се невероятни за времето си детайли, като следи от гуми, пушек, искри, огнени ефекти, множество подвижни елементи от пейзажа, повечето от които интерактивни (морски вълни, падащи скали, торнадо, преминаващи влакове, миньорски колички и т.н.).

Играта предлага и други нестандартни екстри за времето си, като Audio CD плейбек и няколко различни начина на управление: с клавиатура, джойстик, джойпад или педали с кормило. Разбира се, една от най-отличителните черти на Ignition e нейният супер-забавен мултиплеър. Изборът е между сплит-скрийн (един от най-добре направените сплит-скриийни въобще, по мое скромно мнение) или LAN.

Този скрийн-шот разкрива колко детайлна за времето си е графиката на играта: течаща река, сянката на колата над нея, мъгла в единия край на снимката.
Графиката е изключително детайлна за времето си: сенки, течащи реки, мъгли, дъжд, сняг и какво ли още не.

Геймплей:

Какво да ви кажа – балсам за душата:

Общо 10 писти, като първоначално са 7, а три се разкриват след пълното изиграване на играта. Пистите може да изглеждат малко, но са толкова брутално, ненормално, супер-изкъртващо анимирани, че никога – повтарям – НИКОГА не ви писват. Детайлите в графиката са толкова живи и красиви, че и днес са радост за окото. Сняг, океани, джунгли, Токио по тъмно, селски черни пътища по светло, златни мини – каквото ти душа сака, ПУЦАЙ КУМЕ, ДУУУУЛЕ САААВИЧ! Да, да така е!

Всяка писта е изключително разнообразна, предлагаща редица завои, по-остри завои, обратни завои, осмици, скоци, падания, шорткъти, дупки, ШИБАНИ ХОВЪРКРАФТИ и всякакви други изненади, които ви връхлитат и ви провалят цялия план за състезанието. Дизайнерите на играта са ги комбинирали по такъв начин, че има наглед безброй възможности да се комбинират и всяка обиколка сякаш е изцяло ново изживяване.

Пистите са изключително красиви. Тук се вижда пистата Snake island. Съзтезавате се на остров с криволичещи пътища, а отдолу вълните се разбиват в скалите му.
На всички ни се е случвало: караш си със 180, прозореца свален, пушиш цигарка и си бучи на Цеца „Трепни“. И изведнъж – бам! Пътят го няма.

 

Колите, с които можете да се състезавате също са едно малко чудо на шведската софтуерна индустрия! Самите брички са общо 11, но в началото имате възможност да избирате измежду 7. Всяка една изглежда супер яко и хората са си направили труда избора на кола наистина да променя усещането за игра. Както външният им вид, така и характеристиките им са коренно различни: колко бързо набира, каква й е максималната скорост, колко бързо се пълни турбото и колко време можете да го ползвате.

ДА! ТУРБО! Играта се казва Ignition все пак. Използването на турбото в правилния момент е определящо за спечелването на състезанието. Това, разбира се, не означава, че точно в момента, в който си пуснете турбото няма да ви сгази насрещния влак…буквално. А, да! И всяка кола издва уникален звук с клаксона, когато се задейства турбото, which is nice.

Играта разчита изключително много на бързия рефлекс. Всяка писта има своите неучаквани опасности, които могат да ви връхлетят и забавят с ценни секунди.
„Тежък пътен инцидент на иначе ненатоварено кръстовище в центъра на малък миньорски град“

 

Играта има няколко игрови режима. На single имате Championship, Single race, Time trial и Pursue races. Championship е най-интересната част, като играта винаги започва с Novice Championship и минава през Amateur и Pro. След завършване на всяка трудност (винаги на първо място естествено) играта отключва скрити коли и писти. На края, след като победите в Pro Championship, ви чака състезанието на живота ви (драматична музика в бакграунда)!

Черешката на тортата обаче си остава играта в Multiplayer. Дали във сплит-скрийн, дали в LAN, идеята на играта в крайна сметка е една – да унижиш другия играч, да му се подиграваш и да си знае, що за нищожество е!

Заключение  

На края, без грам свян бих заключил, че Ignition е една от игрите, за които спокойно можем да кажем, че никога не остарява. Сигурен съм, че тези от вас, които са я играли преди, сега се подсетиха и ги засърбяха ръцете да я поцъкат.

Ако пък не сте я пробвали, препоръчвам ви я, така силно, както препоръчвам цалапишкия бабек! А по-добър от него няма, заклевам се!

Следващият понеделник очаквайте Епизод 2, посветен на Redneck Rampage!

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Константин Георгиев

Войн на 90-те, тръгнал на последен поход срещу пълната безидейност и пошлост на днешната развлекателна индустрия. Дайте ми класически видео игри, екшън и хорър филми от 80-те и 90-те, постапокалиптична фантастика и ще ми станете най-добри приятели!