Начало / Гейминг / Nioh 2 Demo – какво да очакваме?

Nioh 2 Demo – какво да очакваме?

Втората част на Nioh, която ще излезе през март 2020 година, обещава да е наистина добро попълнение в хардкор жанра. Изиграх Nioh 2 demo beta-та, която беше налична за свободно сваляне между 1 и 10 ноември, и определено ми хареса. Играта, освен че се придържа към старата печеливша формула, е и със значителни нововъведения.

Нека започнем с това, че графиката е подобрена и, макар да не е нещо невиждано, е достатъчно красива, цветна и детайлна. Една от големите новости, която се забелязва още от старта, е персонализирането на героите (character creation). Това е наистина приятно допълнение, което ви дава доста опции – като се започне от основния избор дали героят ви да бъде мъж или жена и се стигне до детайлните промени на неговото лице и тяло. Изборът наистина е голям и с повече експерименти може да създадете наистина уникални персонажи.

персонализирането на героя е приятно нововъведение в Nioh 2 demo
персонализирането на героя е приятно нововъведение

След като сте създали вашия герой, Nioh 2 демото ви пуска на място, на което може да си изберете две оръжия от наличните там. Отново имате единични и двойни катани, копия, брадви, кусаригами, одачи, тонфи. На ваше разположение са и лъкове и пушки, с които също може обогатите арсенала си от оръжия. Новост са двойните брадви и едно много интересно допълнение – Switch Glaive. Последното е доста добър избор, тъй като е едновременно масивно, но и достатъчно бързо. При трите позиции оръжието е различно. При ниската оръжието е сгънато, сравнително бързо, но с нисък демидж.
При средната става с дълга дръжка и съответно с по-дълъг обсег.
Във високата позиция острието се сгъва и се превръща в коса с дълъг обхват, по-бавно и с повече щети.
Това оръжие лично на мен много ми допадна и минах почти цялото демо с него.

Избрах оръжията. А сега какво?

След като сте избрали началните си оръжия започва и същинската игра. Стигаме до първия shrine (играе ролята на Bonfire), където може да качвате левъл, да правите оферти на оръжията, бронята и други. Това е място, където може да си заредите и health bar-a. Такива ще имате на различни локации в играта.

В Nioh 2 дървото за скилове също е много приятно. То е направено доста добре и разбираемо. Имате пасивни (жълти) и активни (сини) умения. С ползването на първите ще отключите следващите и така, докато цялото дърво се отвори. Същото е положението с всички скилове от един клон на оръжията и магиите. Колкото повече ползвате дадено оръжие, толкова повече точки ще взимате за него и съответно ще качвате умението си с него.

Приятна изненада в новата игра са т.нар. soul cores, които получавате като убивате определени противници. Взимайки ядрото на съответния враг, може да ползвате една от неговите атаки.  Колкото повече от тези врагове убивате, толкова повече нараства силата на умението ви с тях.

ново и разбираемо дърво за скилове в Nioh 2 demo
ново и разбираемо дърво за скилове

Ако не можеш сам – викни си помощник!

Едно полезно нововъведение е призоваването на други свързани играчи. Може да си повикате NPC от по-високо ниво, което да ви помага в битките. Това разбира се си има цена, а в Nioh 2 тя е да събирате определен брой ochoko cups. Най-лесно може да се сдобиете с тях като побеждавате други NPC-та, които дропват тези чаши. Друг вариант е да ги намерите или получите от странични мисии. Това е една добра алтернатива, особено в началото, когато играта може да ви се види доста тегава и с прекалено силни врагове.

В този ред на мисли, изкуственият интелект не е на най-високо ниво, а и все още се забелязват неизгладени неща, които се надявам да ги няма във финалната версия. Например там, където трябва да слезе с вас по стълба надолу, призованото NPC остава горе и движи крайниците си все едно слиза, но не го прави. Също така се случва да остане във въздуха или да стои на място, докато бъде убит.

От това, което видях в демото, играта отново е разделена на малки зони с по двa-три shrine-а. В началото тези зони изглеждат разпиляни и с множество гъсто разположени врагове, но всъщност са доста добре построени и с често появяващи се шорткъти. На края на всяка зона си има бос (подобно на първата игра), който трябва да преодолеете, за да преминете на следващото ниво. Всъщност босовете за мен винаги са били най – голямото предизвикателство, солта и пипера на този тип игри. В демото, което изиграх, те са наистина корави, точно каквито се очакват от една хардкор игра. Бeтата на Nioh 2 demo включва три боса, като има един допълнителен, който се повтаря. Босовете са бързи, непредсказуеми и ще трябва да поекспериментирате преди да ги победите. Но пък удоволствието като се справите е несравнимо…

Заключение

Да завършим с това, че бета демото беше истинско предизвикателство, каквото най-вероятно ще е и самата игра. Да, единицата на Nioh беше трудна, но двойката обещава да е още по-предизвикателна. Трябва да ви подготвя, че сигурно ще се налага да играете и преигравате, но в същото време ще се учите и приспособявате. Ще печелите трудни победи, затова ако решите да продължите може спокойно да кажете, че сте преодолели една истински хардкор игра.

А вие успяхте ли да я пробвате? Какви са впечатленията ви за играта? Елате да ги обсъдим заедно в Гейминг Зона или оставете коментар под този материал.

След няколко месеца очаквайте и ревю на пълната версия на Nioh 2. А дотогава – оставям ви с едно видео, в което се боря с най-трудния бос в играта.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Илиан Жутев