SEAT

SEAT спира да произвежда нови коли

Първоначалният доклад на Autocar заяви, че SEAT ще спре да произвежда автомобили напълно в края на жизнения цикъл на моделите от сегашното поколение. SEAT се отдалечава от масовото производство на автомобили, за да поеме нова роля.

Вероятно много от вас са предвиждали това, откакто Cupra стана самостоятелна марка, но Volkswagen Group обяви, че SEAT ще промени начина си на действие. Говорейки с Autocar на 2023 IAA Mobility в Мюнхен, главният изпълнителен директор на VW Group Томас Шефер каза, че е планирана „различна роля“ за базираната в Марторел марка.

Какво може да означава това?

SEAT означава „Sociedad Española de Automóviles de Turismo“ (Испанска компания за туристически автомобили), но с автомобилите от следващо поколение извън уравнението, бъдещето е неясно. Autocar съобщава, че може да стане компания за мобилност в същия дух като Mobilize на Renault. Всъщност SEAT вече разполага с гамата електрически скутери MÓ. Междувременно настоящите автомобили ще останат в производство няколко години, но няма да бъдат директно заменени от модели от следващо поколение, поне не и със емблема SEAT.

Въпреки това Autocar прогнозира, че предстоящата актуализация за компактния хечбек и комби Leon може да отбележи края на версиите с емблемата на SEAT. С други думи, VW Group може да продава фейслифта на Leon 2024 строго като Cupra, но все още нищо не е официално.

Бъдещето на SEAT

На въпрос какво очаква бъдещето на SEAT, Шефер каза, че „бъдещето на SEAT е Cupra“. Той продължи, като спомена, че VW Group ще „инвестира силно в Cupra… това ще се увеличи“. Главният изпълнителен директор на VW Group защити радикалното решение, като каза, че клиентите са харесали Cupra до такава степен, че това е най-бързо развиващата се марка в цяла Европа.

По тъжно съвпадение SEAT започва да произвежда автомобили преди 70 години, когато 1400 за първи път слиза от поточната линия през 1953 г. Едва през 1986 г. испанското правителство продава марката на Volkswagen Group.

Бързо напред към 2023 г. SEAT Cupra не само работи върху актуализации за своите съществуващи автомобили, но планира да разшири гамата с Terramar, малък кросоувър, механично свързан със следващото поколение Audi Q3. През 2025 г. концептуалният DarkRebel ще се превърне в базово EV, позиционирано под Born, присъединявайки се към електрическата гама заедно с кросоувъра Tavascan с нулеви емисии.

За още новини и дискусии, заповядайте в Технологичното общество на България!

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Ивелина Георгиева

No matter how far you run, you can never truly escape, everything catches up to you at the end and when it does, it usually kicks your ass.