Nike NFT Cryptokicks

Маратонки Nike NFT „Cryptokicks“ бяха продадени за $130K

Nike купи компанията дизайнер на виртуални маратонки RTFKT (произнася се „артефакт“) през декември миналата година.  До сега над 11 милиона долара са похарчени за първия комплект виртуални маратонки.

Маратонките са колекционерски артикул, така че не е необичайно да видите редки такива да достигат огромни цени. Лимитираното издание на Yeezys редовно се продава за петцифрени суми, а обувки с историческа стойност, като тези, носени от Майкъл Джордан по време на емблематични игри, понякога се предлагат на търг за над милион. Но скорошна покупка вероятно ще остане една от най-необичайните продажби в аналите на историята на маратонките: Някой е платил 130 000 долара за чифт виртуални маратонки Nike.

Nike NFT Cryptokicks

Въпросната маратонка е NFT, разбира се. Това е част от колекцията Nike Dunk Genesis Cryptokicks от 20 000 NFT, стартирана от Nike и RTFKT („артефакт“).

https://twitter.com/i/status/1517595067736858625

Конкретният NFT е рядък, идва с цвят, проектиран от известния художник Такаши Мураками. От 20 000 виртуални маратонки в комплекта има само 98 с дизайна, показан на снимката по-горе, което го прави оскъден колекционерски артикул. (Ако харесвате такива неща.) От стартирането миналия петък, залагащите купуват генеричните маратонки в колекцията за между $5000 и $9000 (1,75 до 3 етер).

Независимо дали вярвате в метавселената или не, много компании залагат, че това е бъдещето. Nike е един от тях. В допълнение към закупуването на RTFKT през декември, Nike създадоха Nikeland в Roblox, онлайн „метавселена“, посещавана от милиони хора всеки ден.

Това не е единствената марка за дрехи, която гледа към Web3: през декември Adidas пусна своята колекция Into The Metaverse от 30 000 NFT, като си партнира с Bored Ape Yacht Club. Притежаването на NFT обещава падане както на виртуални, така и на реални дрехи, тактика, възприета и от Dolce & Gabbana. Gucci тръгна по различен път, обединявайки се с други NFT колекции, за да постави облеклото на Gucci върху аватарите на Pudgy Penguins, World of Women и Bored Ape Yacht Club.

RTFKT

Що се отнася до RTFKT, той стои зад Clone X, една от най-успешните NFT колекции. Проектиран от Такаши Мураками, това е набор от 20 000 3D профилни картини, вдъхновени от аниме, сред чиито собственици е и Джъстин Бийбър. Сега струва малко над $50 000, за да закупите Clone X, но членството идва с предимства. През февруари притежателите получиха мистериозна кутия, която, след седмици на спекулации, в крайна сметка съдържаше чифт Nike Dunk Genesis Cryptokicks и набор от флакони, които могат да бъдат добавяни към маратонката, за да промени цвета си.

Nike NFT Cryptokicks

Да, обувките, продавани за хиляди долари, бяха пуснати безплатно на притежателите на Clone X.

Има осем различни флакона, някои от които са по-често срещани от други. Самите флакони могат да се продават и те също вървят за колосални суми. Един извънземен флакон, единственият вид, който е по-рядък от флакона на Муриками, беше продаден за $449 000 (150 етер). RTFKT казва, че притежателите могат да изпълняват определени онлайн куестове, които ще „еволюират“ кожите на маратонките.

Все още няма обявени планове за притежателите на тези NFT да получават версии в реалния живот на своите цифрови стоки, въпреки че беше създаден Snapchat филтър, така че собствениците да могат да използват своите ритници в AR. Досега малко над една трета от собствениците на Clone X са отворили своите мистериозни кутии, което означава, че две трети от Cryptokicks все още не са влезли в обращение.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Ивелина Георгиева

No matter how far you run, you can never truly escape, everything catches up to you at the end and when it does, it usually kicks your ass.