Със сигурност сте чували за Overwatch, дори да не сте играли играта. В момента отрочето на Blizzard е едно от най-актуалните shooter заглавия и спечели награда на Game of the Year 2017 Awards в категорията Best Ongoing Game в конкуренцията на заглавия като PlayerUnknown’s Battlegrounds. Преди дни завърши седмият сезон на играта, а с настъпването на новата 2018 година започва сезон 8. Какво да очакваме в него и какви бяха най-запомнящите се неща? Следва в статията.
Overwatch през 2017
Много интересни неща, свързани с играта, се случиха през последната година. В началото на годината от Blizzard обявиха, че следващият герой ще бъде четирикракият робот Orisa. През Юли месец беше официално потвърдено, че следващият герой в играта ще бъде Doomfist. А последният герой, с който Jeff Kaplan и компания ни зарадваха, беше Moira, показана на Blizzcon 2017.
С голям интерес проследихме изгонването и връщането на Junkrat и Roadhog в Junkertown. Самата карта също си я бива. Имаше и интересен кратък клип за Mei. Научихме, че Zarya е по-стъпките на Sombra. Както и че момиченцето, спасено от Soldier 76, всъщност е именно Sombra. Гледахме и сърцераздирателна драма с главен герой Reinhardt. Също така Blizzard промениха няколко пъти Mercy в хода на календарната година. Ако сте пропуснали 10-часовия коледен stream на любимият ни Jeff Kaplan, може да видите нашата кратка статия по темата тук.
Играта беше сериозно замесена и в скандали, свързани с lootbox-овете и микротранзакциите. Основата част от гнева на феновете и PR на политиците се правеше на гърба на Star Wars Battlefront II. Въпреки това има и още заглавия, които използват тези практики – като Overwatch, Heroes of the Storm, Call of Duty: WWII, Shadow of War, CS:GO и други. Всички тези игри бяха замесени в множество разследвания и обвинения в хазарт, достъпен до деца, играещи споменатите заглавия. На този етап игрите на Blizzard не понесоха сериозен удар, но това може да се промени във всеки един момент.
Какво да очакваме от Сезон 8 на Overwatch?
Промените в новия, 8-ми сезон на Overwatch, са свързани с matchmaking-a, вечен проблем в игрите на Blizzard. От гейминг студиото се вслушват във феновете си и увеличават времето за намиране на съотборници за сметка на по-доброто съвпадение в уменията. Те постигат това чрез намаляване на границата между играчите в един отбор. Тази разлика става 1000 точки за ранговете от Бронз до Диамант, 500 точки за Мастър и 250 за Гранд-мастър. По този начин на теория би трябвало да се осигури намиране на играчи, които са сравнително еднакво добри (или лоши). В допълнение за всички рангове над Платинум се премахва Personal Skill Rating-a. Успех в новия сезон на Overwatch!