Начало / Гейминг / 5-те най-добри The WitchWood карти – Финална част
WitchWood карти

5-те най-добри The WitchWood карти – Финална част

Здравейте отново, приятели! Аз съм Kris O Five и това е петата и финална част на „5-те най-добри The WitchWood карти“. Чакането приключи и вече имаме разкрити всички карти от WitchWood сета. Откакто ви представихме предната статия, Blizzard разкриха цели 51 карти! Сега, както винаги, ще си поговорим за 5-те най-добри от тях, а на останалите ще хвърлим по едно бързо око. Ето картите:

Не очаквам да сме на едно мнение, особено за такъв голям брой карти, но ето ги и моите оценки:

5-те най-добри The WitchWood карти – Финалът

Shudderwock

Първи е новият легендарен миниън за Shaman – Shudderwock. Мисля, че всички ще се съгласим тук – това е една от топ 3 най-силни легендарни карти в този експанжън. Shudderwock има потенциала сам да измъкне Shaman от бунището и да го избута сред най-доминантните класове. Построяване на тесте около него, включващо повечко добри battlecry карти, определено ще се отплати щедро. Shaman има доста средства в арсенала си, с които да забави играта колкото иска. С карти като Grumble, Thrall Deathseer, Saronite Chain gang, Funglemancer и много други, можете да си представите хаоса, който ще се възцари на полето, когато Shudderwock се появи на него. А дори не искам да си представям какво ще се случи в wild формата.

Оценката ми за Shudderwock е 5 звезди, естествено. Картата е просто нереална и Blizzard ще трябва да си помислят дълго и сериозно какви battlecry карти ще включва в бъдещи сетове.

Earthen Might

Продължаваме с още една Shaman карта – Earthen Might. Статистики „+2+2“ за 2 мана не е зле само по себе си, но възможността да получите и elemental от нея е доста приятен бонус. Фактът, че ще е случаен, а не избор на един от три, ще прави нещата малко неудобни от време на време, но като цяло мисля, че картата е доста добра. Много възможно е да се окаже и ключова карта в elemental ориентирани Shaman декове, които също включват Hagatha и Kalimos. Shaman разполага с изключително добри elemental миниъни, което би могло да направи Earthen Might сигурна част от добър tier 2 дек.

Тук виждаме доста добавена стойност, така че ще ѝ дам 4 звезди. Хубаво е, че Blizzard дават подкрепа на два Shaman архетипа и съм убеден, че ще започнем да го виждаме доста по-често по стълбата.

Dark Possession

Следва Dark Possession. Поредната доста силна карта за Warlock. С нея получавате не просто още един метод за активиране на Possessed Lackey, но и можете да си изберете какъв demon да добавите в ръката си. Да, има множество откровено слаби demon карти, но пък немалко чудесни такива, така че струва ми се в повечето случаи ще сте доволни от развоя. Единственият минус на тази магия е, че Warlock вече има чудесен активатор за Lackey, който освен това му възстановява и 8 точки живот, което е особено важно за този клас. Това ще направи включването на Dark Possession в колодата малко по-сложно, но определено не невъзможно.

Ще дам на Dark Possession 4 звезди. Мисля, че ще направи Warlock още по-силен, отколкото е сега, и изобщо не мога да разбера защо Blizzard продължава да подхвърля добри карти в тази посока.

Curse of Weakness

Сега нека си поговорим за рядката Warlock магия – Curse of Weakness. Поредната силна карта за този клас, по-силна в Zoolock, отколкото в Cube и Controllock, но определено нелоша за всеки от тези архетипи. Фактът, че този ефект се задържа до началото на следващия ви ход, прави картата наистина добра. Не просто ще можете да извършите удобни за вас размени, но и последвалият ход на опонента ви също ще бъде частично осакатен от Curse of Weakness. Това ще е доста добра алтернатива за самонараняващия AOE арсенал на Warlock. Забележете също така, че картата съдържа Echo ефекта, което ще рече, че бихте могли напълно да обезвредите миниъните на опонента си за не повече от 4 или 6 мана.

Оценката ми за тази карта също е 4 звезди. Силна, гъвкава и добре пасваща в стила на игра за този клас.

Rat Catcher

За завършек ще си поговорим за Rat Catcher. Blizzard… Отново ли? Слушате ли ни изобщо? Както и да е… Още една, да – още една силна карта за Warlock и по-конкретно – за  вече доминантния Cubelock. Сега на тяхно разположение има още един надежден активатор за Possessed Lackey и дори за Carnivorous Cube, което според мен циментира мястото на Rat Catcher в конкурентните тестета. Бихте могли дори първо да атакувате с Cube и тогава да използвате този приятел за още повече щети на полето. Zoo също би могъл да намери приложение на тази карта, но моят залог е на Cube.

Отново, 4 звезди за тази Warlock карта. Мнозина се надяваха в този експанжън да намерят отговор срещу доминиращите Warlock мета декове, но ситуацията всъщност се влоши.

С това приключваме с 5-те най-добри карти и продължаваме с бързите оценки!

Още силни карти:

За всички от следните The WitchWood карти ще дам по 4 звезди. Всичките са чудесни и според мен ще бъдат част от новата мета.

Arcane Keysmith – никак не е лоша, тъй като ви дава елемент на изненада срещу опонента ви, който няма да има идея каква тайна ще изиграете.

Ferocious Howl – звучи доста като Shield Block, но ще можете да се сдобиете с до 10 броня вместо само 5. Мисля, че ще види доста игра.

Baleful Banker – изглежда интересно. Може да намери място сред доста класове с любопитни резултати, но вероятно ще е прекалено бавна за по-голяма част от дековете.

Zap! backstab ли чух? Не мисля, че Shaman има нужда от още методи за единично премахване на миниъни, но пък картата струва 0 мана и е активатор за overload механики, така че вероятно ще си струва.

Squashling – би могла да е сериозно презареждане на ръката ви, ако имате Norshire Cleric на полето.

Paragon of Light – ще бъде чудесен Paladin миниън, но ще имате нужда от Dire Wolf Alpha или друг надежден активатор за ефекта му.

Prince Liam – изглежда като забавна карта. Макар че включва доста RNG, ако сте Aggro Paladin и нямате особено желание да теглите 1 мана миниъни след 5-ти ход, то този младеж ще ви помогне успешно да преминете към средния етап на игра.

Blazing Invocation – малко откриване на карти не е наранило никого.

Curio Collector – има потенциала да се превърне в нелоша заплаха с всичките средства за теглене, с които Mage разполага. Ако го изиграете след като сте екипирали Aluneth, със сигурност ще поставите опонента си пред труден избор.

Nightscale Matriarch – ще бъде добра част към Dragon Priest. Статовете са чудесни, дракон е и има добър ефект. Какво повече можем да искаме?

Quartz Elemental – изглежда малко странно. Ще принуди опонента ви да му обърне внимание, но не съм голям фен на elemental синергията в този клас. Давам ѝ 4 звезди, защото би могла да се използва в OTK колоди. Ако удвоите точките ѝ живот два пъти и размените статовете с Crazed Alchemist, ще се брои като напълно излекувана и ще можете да разбие лицето на опонента ви. За 5 мана играчът срещу вас ще трябва да се справи с 5/8 миниън, което само по себе си си заслужава.

Divine Hymn – добра класова магия за Priest. В по-голяма част от случаите, Priest не иска да се разшири по полето, но с всички нови карти, това може да се промени.

Lifedrinker – доста добър ефект за 4 мана 3/3 beast. Би могъл да намери място в конкурентни тестета и ще е чудесен за Арена.

Chief inspector – добър заместник на Secrets Eater. Ще бъде чудестна tech карта и фактът, че има нелоши статове ще го направи адекватен за игра дори срещу класове, които не разполагат с тайни.

Не особено силните:

За следните The WitchWood карти ще дам по 3 звезди. Имат потенциал, но само времето ще покаже дали ще намерят пътя си към нашите декове.

Witchwood Piper – посредствени статове, но ефектът би могъл да се окаже по-силен от очакваното.

Druid of the Scythe – oк, гъвкава карта, но нищо особено.

Bewitched Guardian – наистина не мисля, че Druid има нужда от още един taunt.

Carrion Drake – изглежда като добра Арена карта, но едва ли ще види игра в constructed.

Ghost Light Angler – би могла да бъде нелоша карта, ако бяхме видели малко повече murloc синергия в този сет. Понастоящем би могъл да бъде полезен само в Quest Shaman.

Ghostly charger – изглежда малко скъп спрямо приноса си към полето. Ако беше 4/3, щеше да е доста по-добре.

Hidden Wisdom – не ми звучи особено впечатляващо. Вероятно ще види игра тук-там, но няма да бъде фактор в метата.

Marsh Drake – изглежда зле на пръв поглед, но за класове като Warrior, Hunter, Rogue или Paladin няма да е толкова сложно да екипират 1/? оръжие, с което да се справят с 2/1 poisonous drakeslayer-а. Може би все пак ще видим работещ Dragon Paladin?

Tanglefur Mystic – има интересна нова механика към себе си. Би могла да принуди опонента ви да изтегли повече карти, отколкото може да държи в ръката си, но ѝ липсва постоянство.

Cutthroat Buccaneer – изглежда добре в повечето Rogue колоди, но не съм сигурен дали няма да остане да топли скамейката.

Mad Hatter – не е толкова лоша, колкото мнозина смятат. Не е чак толкова сложно да зачистите полето на опонента си на 4-ти ход и да изиграете 2/3 тяло с +3+3 buff. За 4 мана получавате 5/6 на полето, което мисля си заслужава 3-те звезди. Вероятно би могла да намери място в някои Paladin колоди и ще бъде нелоша в Arena.

Wyrmguard – масивни статове, които мисля, че ще му намерят място в някои Priest колоди. Inner Fire ще липсва, но Void Ripper и Crazed Alchemist ще са налице, което е достатъчен активатор за combo Dragon Priest. Високата цена и липсата на принадлежност към драконовата раса обаче са сериозни минуси.

Sandbinder – би могъл да намери място в някой elemental дек, но засега не го виждам.

Cauldron elemental – изглежда като карта, която би могла да надгради над вече успешно започнала игра. Ако разполагате с добър борд от elementals, вероятно вече сте спечелили. Не мисля, че мнозина ще се решат да го включат в тестето си. По-вероятно е да решат да го изберат, ако им се падне.

Night prowler – би могъл всъщност да намери място в Hunter декове.

Deranged Healbot – изглежда добре за Арена, но не виждам потенциал за constructed.

Hench-Clan Thug – ще бъде доста бавна карта. Не е изцяло лоша, тъй като вероятно ще получите 3 мана 4/4, но няма да има особен ефект върху играта.

Оттук-нататък само по нанадолнището:

За следните „експонати“ давам по 2 звезди:

Vilebrood Skitterer – прекалено скъп. Hunter вече има достатъчно добри средства за елиминация на заплахи. Не мисля, че има реална нужда от това.

Vicious Scalehide – би могла да види игра, но не я виждам в много декове. Вероятно би паснал с Deathstalker Rexxar.

Swamp Dragon – ще види игра в някои яйчни колоди, но не в standard.

Rabit Worgen – посредствена дори за rush тестета.

Walnut Sprite – поредния пълнеж, който никой няма да иска да види, отваряйки пакове. Получава 2 звезди само защото ще е ок за Арена.

Swamp leech – участва в този списък само защото ще е нелош избор за Арена.

Underpowered Steambot – липсва му мощност. Ако го изтеглите посредством Meat Wagon би могъл да си струва, но не бих го рискувал.

Furious Ettin – нелоши статове за taunt, но пък Sleepy Dragon не изгря в метата, въпреки че е дракон, така че не виждам особен потенциал и за този приятел.

Witchwood Imp – изглежда зле и се съмнявам, че ще влезе дори в Zoo колоди.

Snap Freeze – още една лоша магия, която ще разводни Glyph. Съмнявам се, че някой би я включил в тестето си, особено след като Iceblock отива в Залата на Славата.

И ударихме дъното:

За всички тези карти ще дам по една звезда. Искрено ви пожелавам да не ги видите, докато отваряте пакове.

Cinderstorm – отвратителна карта. Получавате 3 ракети за 1 мана от Arcane Missiles, а да платите още 2 мана за само още 2 ракети е просто абсурдно. Единствена причина някой да играе тази карта е шансът да убие ранен stealth миниън. Но не виждам как това би могло да оправдае включването ѝ и в тестето ви. Може би ако я откриете, но във всеки друг сценарий просто принадлежи на бунището.

Darkmire Moonkin – още един пълнеж, който няма да види сериозна игра. Статовете са лоши и все още предстои да видим тестета, които хем да се въртят около spell damage, хем да не биха предпочели Malygos пред карта като тази.

Lost Spirit – щеше да е по-добре, ако си беше останал изгубен. Тази карта само ще разводни резултатите, които получавате от карти, награждаващи ви с deathrattle карти.

Felsoul Inquisitor – не изглежда никак добре. Още един пълнеж.

Fiendish Circle – не предлага почни нищо, за да се причисли към който и да е Warlock дек.

Ииии това бяха всички 51 финални карти от The WitchWood, приятели! Кои от тях ви допаднаха най-много? Пуснете ни по един коментар, за да ги обсъдим. Надявам се, че ви е харесало!

За предните части на „5-те най-добри The WitchWood карти“ можете да погледнете, както следва:

Част 1
Част 2
Част 3
Част 4
Групов Анализ 3
Групов Анализ 2
Групов Анализ 1

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Kris O Five

Фитнес ентусиаст, Магистър "Мениджмънт на Европейски проекти" и Изпълнителен директор през деня! Заклет Геймър и Ютубър по душа! :) Здравейте, аз съм Kris O Five! Ако се интересувате от Hearthstone и това как да станете по-добър играч, следете статиите ми тук, както и канала ми в Ютуб - https://www.youtube.com/c/krisofivehearthstone