Начало / Технологии / Бизнес / Blue Origin планира да изпрати туристи в Космоса през април 2019 година
туристи в Космоса

Blue Origin планира да изпрати туристи в Космоса през април 2019 година

Blue Origin планира да изпрати туристи в Космоса през април 2019 година, съобщи изпълнителният директор на космическия екип на компанията Боб Смит. Той излезе с тази новина по време на заседание на Националния космически съвет към американската администрация.

Тази дата е малко по-късна от първоначалните планове на компанията, основана от собственика на Amazon (AMZN) Джеф Безос. Само преди една година, президентът й Роб Мейерсън каза, че първото стартиране на ракета с пътници ще бъде през 2018 г.

Бизнес цели

Националният космически съвет, който бе възобновен в администрацията на Доналд Тръмп след прекъсване от близо две десетилетия, включва вицепрезидентът Майк Пенс и различни други висши правителствени служители. Неговата цел е да подпомогне координирането на усилията за проучване на Космоса и националната сигурност от страна на публичния и частния сектор.

Смит накратко представи плановете на Blue Origin да прати клиенти извън планетата. „През следващите 12 месеца ще изпратим туристи в Космоса“, каза той. „Те няма да бъдат астронавти… те ще бъдат обикновени граждани“.

Конкуренция

Изстрелването догодина ще остави космическата екскурзия на Blue Origin леко зад конкурентната фирма SpaceX, начело с Илън Мъск. SpaceX планира да отведе двама туристи на екскурзия край Луната през последното тримесечие на 2018 г.  (Имайте предвид обаче, че Мъск е известен с определянето на амбициозни крайни срокове – и нарушаването им.)

Иначе SpaceX и Blue Origin имат много различни стратегии за космически туризъм. За компанията на Джеф Безос, изпращането на платежоспособни клиенти в Космоса е част от ранната им бизнес концепция. Ръководството иска да провежда чести пътувания, при които пътниците могат да преживеят за кратко безтегловността и да се дивят на гледката. Досега компанията е провела безпилотни изпитания на новата си ракета New Shepherd.

Целта е да се направи относително евтино за средностатистическия землянин да се наслади на космическите полети, въпреки че от Blue Origin все още не са посочили точно колко ще струват билетите. Приходите, реализирани от продажбата на билети, трябва да спомогнат за финансирането на бъдещите усилия на екипа.

Безос заяви пред репортери неотдавна, че всяка година продава акции на Amazon за 1 млрд. долара, за да задържи Blue Origin във форма. SpaceX, в известен смисъл, прави точно обратното. Компанията вече има доходоносен бизнес, доставящ сателити до Космоса и изпращащ товари до Международната космическа станция. Тези услуги имат за цел да подпомогнат финансирането на крайната цел на Илън Мъск: колонизация на Марс.

Междувременно Blue Origin планира да построи много по-мощна ракета. Тя ще бъде наречена New Glenn и ще е в състояние да се състезава със SpaceX при изстрелването на сателити.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Катя Димитрова

Журналист със солиден за възрастта си опит. Ревностен застъпник за свободата на словото, за чието съществуване понякога се лъжем само от добро възпитание. Почитател на футуристичните и смели идеи не само в бизнес аспект, но и във всяка една човешка микровселена. Смелост и поглед напред - там е ключът! Тук съм, за да споделям с вас всичко най-важно и актуално от света на технологиите и да ви докажа, че добрите новини не са непостижима задача в бранша. А интересите ми са свързани основно с всички форми на изкуството, с пътуванията и футбола. И искам да имам котка.