Губернаторът на Калифорния забранява продажбата на нови автомобили, но не и на стари автомобили с ДВГ (Двигатели с вътрешно горене).
Със своя заповед Gavin Newsom – губернатор на Калифорния забранява продажбата на нови автомобили. Заповедта е част от пакет с промени, насочени към намаляване на емисиите на парникови газове. Тя идва на фона на пожарите в Калифорния. Новата наредба няма да забрани на жителите на Калифорния да притежават бензинови превозни средства. Няма да се отрази и на пазара за употребявани автомобили. Тя ще се отнася само за продажбите на нови превозни средства в щата, обяснява Newsom.
„Автомобилите не трябва да причиняват астма на децата ни“,
написа в туитър губернаторът.
Забраната за продажба на превозни средства с ДВГ идва след новината, че Калифорния ще изисква всички търговски камиони и микробуси, продавани в щата, да бъдат с нулеви емисии до 2045 г. Калифорния е първият щат в САЩ, който предприе мерки за забрана на продажбата на почти всички превозни средства, задвижвани от изкопаеми горива.
Към днешна дата още 14 държави са приели прогресивна програма относно превозните средства за пътнически превози с нулеви емисии. Тя стартира в началото на 90-те години и стимулира автомобилните производители да разработват хибридни и напълно електрически автомобили.
Миналата година Калифорния разработи собствено правило, към което Ford, Volkswagen, BMW и Honda се присъединиха. Администрацията на Тръмп пък в отговор осъди Калифорния.
Забраните в Европа относно ДВГ
Много европейски държави вече са приели закони, които регулират продажбата на превозни средства с ДВГ. Освен това държавите определят и стимули за увеличаване на броя на електрическите и нулевите емисии. По-рано тази година канадската провинция Британска Колумбия прие законодателство, насочено към прекратяване на производството и продажбата на автомобили с гориво.
В Норвегия всеки трети закупен автомобил е електрически. Страната инсталира първата в света система за таксуване на електрически таксита, за да ѝ помогне да постигне национален парк от таксита с нулеви емисии до 2023 година.
Много други държави са си поставили цели за забрана на традиционните автомобили и микробуси. Норвегия се стреми да я постигне към 2025 г., докато Франция и Обединеното кралство – към 2040 и 2050 г. Кметът на столицата на Дания стигна дотам, че миналата година предложи забрана за дизеловите автомобили в града. Тя трябваше да влезе в сила до края на 2019 г . В последния момент обаче той отложи предложението си за 2025 г.