Начало / Гейминг / IndieZone / They Are Billions… честно!
They Are Billions
They Are Billions

They Are Billions… честно!

Ако сте играли заглавия като Call of Duty, Fallout, Prince of Persia и GTA, много бързо ще забележите, че They Are Billions… няма нищо общо (както вече писахме по темата). Най-близката асоциация, която можем да направим, е Caesar III. Сещате се… само че без храмовете. Тука храмове не ви трябват. Всички богове отдавна са ви забравили, намазали са ви ските и са ви ‘лъзнали по надолнището. Иначе е същото. Строите си супер готската колония в стил ретро мутробарок, фермите се пръскат от жито, ловците са отстреляли по-голямата част от популацията на глигани, рафинерията кротко си цоца нефтец… и изведнъж се появяват 23194873479238749 зомбита и всичко отива по дяволите. Не бе, споко. Достатъчно е и само една мръсна твар да ви се промъкне в колонията и да зарази работниците в коя да е от постройките ви. От там нататък гадините се множат като китайци… не! Като зайци… абе като китайски зайци! Чао-чао, беше ми приятно…

Какво е They Are Billions?

Втори опит. They Are Billions е приятна смесица между RTS, Tower Defence, City Builder и Survival, всичко това в steampunk вариант. Целта на играта – не умирайте. Просто. За момента единственият достъпен режим на игра е Survival, в който играчите трябва да преодолеят 10 вълни на нападения от различни по вид и степен на гнусотия немъртви. Но разработчиците от Numantian Games обещават пълноправна кампания в скоро време. А ние пък се надяваме на co-op в бъдеще.

Когато започвате нова игра, трябва да изберете популацията на немъртви по картата и продължителността на играта. За момента има четири карти, като, за да отключите всяка следваща, трябва да минете предходната на поне 20% трудност. Да, и на нас ни се струваше много лесно…

По-късата игра е по-трудна, тъй като времето между всяка от 10-те атаки ще е по-кратко.
По-късата игра е по-трудна, тъй като времето между всяка от 10-те атаки ще е по-кратко.

Започвате играта винаги в центъра на картата. Разполагате с командния си център, четирима рейнджъри и един войник. Колкото повече се приближавате към краищата на картата, толкова повече и по-силни противници ще срещнете. Няма как да пропуснете и прекрасните Villages of Doom. Както подсказва името им, те са… нещо като увеселителни паркове. Разбира се, можете и да си седите в центъра и да чакате „заразените“ да ви намерят. Не е препоръчително. За да оцелеете в They Are Billions, имате нужда от армия, стени и кули. За тях трябват ресурси. За ресурсите е необходимо да завземате все повече територия. Както се пееше в онази песен – „лека-полека и нещата си отиват на бой“.

Като цяло играта е много зарибяваща, въпреки не особено голямото разнообразие от съдържание. Броят на единиците и кулите, които можете да строите, е малък. Наскоро обаче получихме нова бойна единица, което е обнадеждаващо. За да оцелеете… поправка… за да имате някакъв шанс да оцелеете, ще е необходимо добре да балансирате между икономика и армия. И да спамите бутона за пауза. Изключително полезен! Даваме ви един безплатен и безценен съвет – винаги паузирайте играта, ПРЕДИ да почнете да строите сгради.

По този начин можете да откажете строежа, без това да ви коства ресурси. Така. За да обучавате войници и да поддържате индустриални сгради, са ви необходими работници и… злато! Кой, според вас, ще се бие с противно голямата популация на зомбита за без пари?!? Работници получавате (учудващо), като строите къщи. Популацията ви обаче има нужда от храна и електричество, за което пък трябва да строите други сгради, за които ви трябват какво? Работнициии.

Сгради

Накратко, в They Are Billions разполагате със сгради, които произвеждат храна, електричество или добиват ресури (камък, стомана, нефт или злато). Имате, разбира се, и военна академия, както и няколко постройки, които ви позволяват да правите ъпгрейди и да отключвате напреднали технологии. И накрая, можете да строите кули, стени и капани. Към настоящия момент имате възможност да обучавате шест бойни единици и да строите четири вида кули. И да, знаем, че звучи малко, но те са разнообразни и позволяват за доста различни тактики на игра.

Също така можете (и трябва) да строите стени и да поставяте бойници, върху които да разполагате войници. Бойниците увеличават обхвата на стрелба на единиците в тях. Всяка сграда има нужда от електричество, за което строите какво? Много ясно че вятърни мелници. И всяка постройка трябва да е захранена от електрическата мрежа, която разширявате, като строите нещо като трафопостове (Tesla Towers), които действат на принципа на пилоните в StarCraft.

Казарма

В They Are Billions (засега) ще можете да си построите шест различни бойни единици. Голям плюс на играта е, че няма една печеливша стратегия. Можете да използвате комбинация от кули и войници или пък само кули, или пък само войници (стените обаче са неизбежни). Или да строите не всички видове кули и не всички видове войници. Досега сме виждали много различни печеливши варианти. Ето и с какъв арсенал разполагате:

Ranger – първата бойна единица. Не подценявайте рейнджърите в никакъв случай. Те са може би най-полезните бойци. Много бързи, лесно се произвеждат и използват лъкове. Последното е важно, тъй като, ако вдигате много шум с пушкалата на другите солджъри, ще привлечете вниманието на повече зомбита. А вие не искате това. Чудесни са за map control и разчистване на нови територии.

Soldier – стрелят с пушки. Нанасят повече щети от рейнджърите и имат повече живот и броня, но са по-бавни и по-шумни.

Sniper – няма нужда от много обяснения. Бавна единица, която има голям обхват и може да свали с един изстрел повечето видове противници. Идеално пасват на бойниците по стените. Използвайте опцията да приоритизирате най-силните противници, с която разполага всяка единица.

За момента разполагаме със шест различни бойни единици.
За момента разполагаме със шест различни бойни единици.

Тези три вида войници трупат опит, като убиват противници и се превръщат в своя елитна версия с (чувствително) по-добри статистики. Трябва добре да балансирате между бройката войници и елитния им статус.

Engineering Center

Оттук можете да се сдобиете с още трима главорези, но скъпата технология за производство и високата им цена ги правят трудни за масово производство. Разбира се, можете да се съсредоточите директно върху тях, което е трудно, но не и невъзможно. Тези хубостници са Thanatos, Lucifer и Titan. Звучат внушително, нали? И не напразно.

Lucifer – едва ли е трудно да се досетите какво прави. Представете си любимите firebats от StarCraft с перманентен stimpack. За тези, които не знаят какво означава това – психопати с горелка, на стероиди. Може да се справи сам с доста голямо количество обикновени зомбита. Слаб е срещу „специалните“ противници. Не може да стреля през стени.

Titan – симпатяга с екзокостюм, разполагащ с едрокалибрени картечници и най-големия обхват на стрелба. Освен това е и доста бърз. Страхотно late game попълнение за колекцията ви.

Thanatos – това е новата бойна единица. Много голям, много бавен, стреля с много големи ракети, които поразяват в много голям радиус. Има много броня срещу далечни атаки и много малко срещу близки. Един вид, дръжте го зад стените.

Стени и кули

Първоначално ще строите дървени стени. Впоследствие можете да ъпгрейднете на каменни. Кулите, с които ще трепете немъртвата гмеж, са:

Lookout Tower – разкрива част от картата, може да бъде ъпгрейдната до Radar Tower (същата функция, но с по-голям обхват).

Great Ballista – изстрелва възголемички стрели, които правят чеверме от (до 8) зомбита. Може да бъде ъпгрейдната до Executor.

They Are Billions предлага разнообразни начини за защита.
They Are Billions предлага разнообразни начини за защита.

Еxecutor – разполага с голяма картечница, всява страх у противниците… Майтап бе, вие пробвали ли сте да уплашите зомби? Ама ги трепе много успешно.

Shocking Tower – освобождава огромен електрически заряд, който унищожава всичко в иначе скромния ѝ радиус, но презарежда доста бавно.

Какво е град без кмет?

Накрая ще ви запознаем и с още един интересен аспект на играта – кметовете. Всеки път, когато популацията ви достигне определен брой, ще имате възможността да си изберете нов кмет. Всеки кмет ви носи бонус – нова технология, по-голямо хранилище за ресурси, Х на брой единици или нещо такова.

В заключение – играта изглежда много обещаващо, въпреки ранния си стадий на разработка. Върви гладко и на по-стари машини, графиката е приятна и атмосферата е супер мрачна, придружена от подобаваща музика.

They Are Billions е предизвикателна и трудна. Ще умирате доста, което ще ви кара да измисляте нови и нови стратегии. Внимавайте обаче – с тази игра времето лети неусетно!

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Тонислав Атанасов

Завършил съм специалност "Право" в СУ "Климент Охридски". Близо 7 години се занимавах с корпоративно обслужване в IT сектора, но в началото на 2015-та направих рязък завой в кариерното си развитие. Понастоящем се занимавам с уеб разработка. Понякога съм много забавен! През другото време обичам да чета, да слушам музика и да спортувам. Играя баскетбол и се занимавам със спортна стрелба с лък. Фен съм на компютърните игри и на Чикаго Булс. Обичам да готвя. И имам мега яката котка :D