Ръководството на Instagram обяви, че тества бутона „Нови публикации“ в емисиите на потребителите. След като го натиснете, ще бъдете отведени в горната част на канала си в социалната мрежа. Там ще се появяват най-скорошните постове.
Новата функция има за цел да спре автоматичното излъчване на публикации, заради което потребителите губят мястото си в потока.
„С тези нови промени новинарският ви поток ще бъде освежен. Така вече няма да пропускате моментите, които ви интересуват“, пишат в блога си от фирмата, собственост на Facebook.
Недоволството нараства
Все още не е ясно дали измененията ще премахнат напълно повода за оплаквания от страна на потребителите. Става дума за въведения през 2016 година алгоритъм, заради който често е невъзможно да видите най-новите снимки и видеоклипове, които вашите приятели и семейство са публикували. За момента социалната мрежа просто сякаш изкривява времето.
Това усещане е особено изострено по време на големите празници, когато нюзфийдът ви може лесно да се наводни с коледни елхи няколко дни след 25 декември. Този алгоритъм пречи и на бизнеса, когато конкретни фирми опитват да рекламират промоции или събития, които изтичат във времето. По тази причина над 26 000 потребители на Instagram подписаха петицията в „Change.org„, в която настояха за връщане на хронологичния ред.
За разлика от Facebook и Twitter, Instagram не ви предлага хронология на събитията. Така всичко, което можете да направите, е да се притеснявате за това дали не изпускате ключови за вашите близки моменти. От гледна точка на компанията обаче, това има смисъл. Ако най-новите постове не ви излизат автоматично, това ще ви накара да се застоявате в социалната мрежа доста по-дълго време, преглеждайки профилите на приятелите си. И така, без да сте сигурни дали сте видели всичко важно.
Но Instagram също знае, че настоящата политика е разочаровала потребителите и ако не направи нещо, може да ги прогони. Неслучайно през 2016 година компанията представи функцията за истории, в която можете да публикувате видеоклипове и снимки, които изчезват след срок от 24 часа. Копирани от Snapchat, историите обикновено са много по-интимни и бързи от снимките и видеоклиповете, публикувани в профилите. Сега, използван от над 300 милиона души всеки ден, Instagram вероятно се надява, че историите в крайна сметка ще облекчат поне донякъде неудовлетвореността на потребителите. И все пак липсата на времева линия в информационния поток на социалната мрежа продължава да се усеща.