Facebook вече е "мрежата на старите хора", Snapchat открадна младите потребители, сочи ново изследване от eMarketer.

Facebook вече е „мрежата на старите хора“, Snapchat открадна младите потребители

Facebook вече е „мрежата на старите хора“, Snapchat открадна младите потребители, сочи ново изследване от eMarketer. Оказва се, че по-малко от половината от интернет потребителите в САЩ на възраст между 12 и 17 години ще използват Facebook тази година за пръв път. В същото време социалната мрежа вече не може да разчита на Instagram, за да подпомогне запазването на тази по-млада аудитория, твърдят експертите.

Facebook ще загуби 2 милиона потребители под 25 години тази година, показват изчисленията. И за съжаление, не всички от тези потребители мигрират към Instagram.

И още любопитни данни – тази година Instagram ще се радва на 1,6 милиона потребители в тази възрастова група, докато Snapchat ще бъде ползван от 1,9 милиона потребители. Изследователската фирма, която базира анализа си върху данни от проучвания и трафик от конкурентни компании и регулаторни агенции, прессъобщения, исторически, интернет и мобилни тенденции и други фактори, казва, че Snapchat ще продължи да има повече потребители на възраст от 12 до 24 години в сравнение Instagram. Ръководството на Facebook отказа да коментира новината.

Някогашните млади остаряха

Това е поредното изследване, което показва, че по-младите вече разходват все по-малко време в „мрежата на старите хора“. Въпреки това, с повече от 2 милиарда потребители, Facebook все още е най-популярната онлайн социална мрежа в света. Но от години насам тя се крепи върху по-възрастните потребители, особено в САЩ. За втори път eMarketer предупреждава за понижената атрактивност на Facebook сред тийнейджърите.

Ученият Джули Смит от Денвър, която работи с тийнейджъри, казва, че те все по-често наричат ​​Facebook „мрежата на старите хора“.

„Тийнейджърите искат незабавно удовлетворение. Ето защо Snapchat и Instagram работят добре за тях. Умът им се движи бързо. Facebook се чувства като инвестиция на време и те не искат да инвестират времето си там.”

Instagram все още е по-голям в САЩ в сравнение със Snapchat. Броят на потребителите ще достигне 104,7 милиона, което е с 13,1% повече спрямо миналата година. Snapchat ще разпростре общественото си влияние с 9,3% до 86,5 милиона потребители. Facebook купи Instagram през 2012 г. за 1 млрд. долара именно с цел задържане на младежите в обсега си, признавайки, че губи техния интерес.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Катя Димитрова

Журналист със солиден за възрастта си опит. Ревностен застъпник за свободата на словото, за чието съществуване понякога се лъжем само от добро възпитание. Почитател на футуристичните и смели идеи не само в бизнес аспект, но и във всяка една човешка микровселена. Смелост и поглед напред - там е ключът! Тук съм, за да споделям с вас всичко най-важно и актуално от света на технологиите и да ви докажа, че добрите новини не са непостижима задача в бранша. А интересите ми са свързани основно с всички форми на изкуството, с пътуванията и футбола. И искам да имам котка.