Ето, че дойде денят, в който вече можете да се насладите на ray tracing с GTX карти! За тези, които за пръв път чуват, можем да кажем накратко, че това е технология за рендиране на изображения, чрез проследяване пътя на светлината във всяка сцена – оттам идва и името на техниката. Ray tracing се характеризира с висока реалистичност, но и тежки изчисления. Поради тези причини, nVidia внедряват поддръжка на тази технология още на хардуерно ниво в новите си RTX карти. Но какво се случва, когато искате да проследите милиони лъчи без наличието на специалните RT-ядра от новите RTX карти? Вече имаме отговора на този въпрос!
За какво става дума?
Както вече споменахме, ray tracing е технология за рендиране на изображения и картите от RTX-серията на nVidia имат хардуерна поддръжка за ускоряване на изчисленията. Как? Чрез използването на нови RT-ядра. Какво става обаче, когато тези ядра ги няма? Дали картите от старото поколение ще се справят с тежката задача да проследват хиляди или милиони светлинни лъчи? След пускането на новия драйвър – версия 425.31 (който може да смъкнете оттук) вече и някои GTX ще могат да се пробват с ray tracing.
Кои модели са включени в списъка?
- GeForce GTX 1660 Ti
- GeForce GTX 1660
- NVIDIA TITAN XP (2017)
- NVIDIA TITAN X (2016)
- GeForce GTX 1080 Ti
- GeForce GTX 1080
- GeForce GTX 1070 Ti
- GeForce GTX 1070
- GeForce GTX 1060 6GB
- И мобилните версии на горепосочените модели, за тези от вас, които искат да проследяват лъчи и на лаптопите си
Както виждате, не става дума за всички модели от 10-тата серия на nVidia, което е показателно точно колко тежко се отразява ray tracing на производителността на видео картите. Четете по-надолу, за да видите резулатите от тестове на поддържаните модели GTX карти и как те се справят с поддържането на ray tracing.
Какво можем да очакваме?
Както обещахме, ето няколко изображения с очакваната производителност на картите от старото поколение и сравнение с RTX-картите.
Както виждате, картинката е… плачевна. Дори да имате 1080 Ti, очевидно не може да очаквате 60 fps с включен ray tracing. Игрите не са избрани случайно, разбира се. Всяка една от тези игри използва тази технология по различни причини и за постигането на различни ефекти. В крайна сметка, човек започва да се чуди защо изобщо nVidia са взели такова решение?
А вие какво мислите – защо nVidia искат да ви покажат ray tracing, който не работи добре? Ако имате поддържана карта, бихте ли го тествали? Споделете какво мислите във Фейсбук групата ни – Технологичното общество на България.