Бизнес организациите и ИТ отделите им осъзнават нуждата от автоматизация на процесите, но реално малка част от тях я въвеждат. Според проучване на Fujitsu, 79% от ИТ специалистите смятат, че автоматизацията е важна при осигуряване на ресурси, 77% при управление и поддръжка и над 70% я намират изключително важна при въвеждане на промени в системите. Но в същото време само 18% я въвеждат напълно за осигуряване на ресурси, 13% при поддръжка и под 20% при управление на промени.
Това показва анализът сред 156 старши ИТ специалисти от компании с най-малко 2 500 служители и годишни приходи от минимум 500 милиона долара от различни индустрии като производство, търговия на дребно, транспорт, финансови услуги, телекомуникации, здравеопазване и автомобилостроене.
Според анализаторите от Fujitsu и Freeform Dynamics, автоматизацията е критична за повишаване на производителността. Освен ускоряване на процесите и освобождаване на ресурс от ИТ специалисти, автоматизацията допринася и за редуциране на човешките грешки. Но въпреки това какво пречи на ИТ специалистите да автоматизират повече дейности от работата си?
Обяснение
Крег Паркър, ръководител Интегрирани системи Fujitsu EMEIA, коментира проучването. “Инструментите и техниките за автоматизиране на почти всеки аспект от ИТ процесите са налични от много години и все повече инфраструктурни компоненти като сървъри, съхранение или свързаност все по-често се предлагат с вградени възможности за автоматизация. Но с нарастващия брой от опции става все по-трудно за ИТ специалистите да следят всички развития и да проучват кое е подходящото за тяхната среда. И дори да намерите време и да преодолеете ниските бюджетни ресурси, ще се сблъскате с някои чисто човешки фактори като страх от загуба на контрол.“
Всичко това, заедно с практическите въпроси като наличност на сложните решения, проектиране и интеграция за изграждане на автоматизирана среда, обяснява сравнително бавния процес по пътя към пълна автоматизация.
Решението на въпроса за автоматизацията е т.нар. „софтуерен център за данни“ (SDDC). Идеята е да използваме софтуер за автоматизиране на колкото е възможно повече етапа от процесите. И въпреки това само 37% от участниците в проучването разбират напълно концепцията „софтуерен център за данни“.
В много аспекти SDDC решенията надграждат над различните концепции за виртуализация. През годините виртуализациите се развиха от статични системи. Те консолидират сървъри или приложения в по-богати платформи, които позволяват динамично управление на натовареността, интеграция на технологии за съхранение и мрежова виртуализация и дори миграция на виртуални машини и ресурси за оптимизация на живо на виртуални системи.