Начало / Гейминг / DUNGEONS & DRAGONS в платформата FANTASY GROUNDS-част 2
Fantasy Grounds

DUNGEONS & DRAGONS в платформата FANTASY GROUNDS-част 2

Това е ЧАСТ II от серията статии, посветени на програмата Fantasy Grounds за игра на D&D ролеви игри в мрежата. За предишната ЧАСТ I вижте ТУК!

Забележка: Всички страхотни опции в тази статия включват базовата програма и НЕ се заплащат отделно. Също така отсега ще си говорим като играчи на играчи. За „опциите за Водещи“ имайте още малко търпение, защото те ще бъдат включени в следващата ни ЧАСТ III.

И така, вероятно вече знаете или дори сами сте проучили какво представлява софтуерът за игри на SmiteWorks с фентъзи името. И все пак, както казахме и предния път, тази програма е платена, но има ли начин да разбере човек какви възможности предоставя тя за игра. Има, разбира се! Просто прочетете тази нова статия и бързо ще ви се изясни защо Fantasy Grounds толкова си заслужава. Опциите в нея са невероятни и няма да ги откриете никъде другаде, дори във вече познатия ви roll20.net. Нека сега заедно да стартираме програмата FG, за да я разгледаме в детайли.

Първо обаче да отидем на официалния сайт на Fantasy Grounds и да си свалим от там безплатното демо, преди да продължим нататък.

За нуждите на тази статия ще приемем, че вече успешно сме инсталирали програмата. Използвайте упътването на сайта на FG, ако не знаете как се инсталира тази или други подобни програми. В настоящата статия няма да се учим на базови компютърни умения, а ще се потопим във Fantasy Grounds. Всъщност в началото ще си направим герой!

Имайте предвид, че все пак четете статия, а не инструкциите за употреба на сайта производител! Ето защо процесите по генерирането на персонаж няма да бъдат описани от типа „кликнете тук“, „изберете от менюто това“ и т.н. Ние от Technolodgy.bg вярваме, че сте интелигентни читатели и сами ще направите връзката между всички тези неща, за които ще си говорим до края на статията. За всички детайли и неясноти, моля четете инструкциите на сайта на Fantasy Grounds.

Началото

И така, да започваме! Първо да погледнем какво представлява началният екран, от който започва всичко. Тук ще се разиграе и самото приключение, но до него има още малко време. Хайде, героят чака!

картинка 2

 

Когато решите да създавате нов герой, просто изберете големия бутон в дясно PCs от картинка 2 и давате Create Item с десния бутон върху него. Ще се отвори един празен Character Sheet като този на картинката по-долу.

това е един примерен Character Sheet

 

Ако сега се шашкате колко много информация е включена, значи не сте играли D&D досега! Можете да посочите име на героя си (пишете го директно, сейвва се автоматично), можете да си изберете картинка (има зададени готови портрети, а може и директно да зададете свой портрет). Можете и да нагласите всичките си статове така, както искате (Strength, Dexterity и др.), а можете да хвърляте за тях – заровете се намират долу и се хвърлят в полето на чата. Винаги се хвърлят само в полето на чата!

Героят

Когато обаче се избират специалните способности (например раса, клас, беграунд), всички те се извикват от специални таблици, които са предварително указани от вашия Водещ. Например нека да погледнем към Расите. Избирате големия бутон, на който пише Races, и от списъка с възможни раси (в базовия пакет ще са по-малко от тези на картинката) придърпвате дракончето на всяка раса към полето за расата в Дневника. След това възможностите на тази раса се изписват в шийта.

Аналогично същото правитe за Classes и Backgrounds. Колкото до самите умения, щом посочите и си изберете дадена раса и даден клас, автоматично програмата ще ви пита кои специални умения желаете да владеете и те ще бъдат отбелязани – с точки за всяко. Самите умения са показани на ето тази картинка:

Тук е създаден примерен герой Sildar и се виждат неговите способности. Когато играчът иска да тества умения или основен стат, до самите точки има един дребен и миниатюрен зар, върху който се клика. В този момент героят прави нещо или използва свое умение и в чат канала на програмата се казва какво се случва. А сега искате да екипирате героя си и да го научите да се бие? Няма проблем, цъкате на големия бутон Items и с него зареждате героя си с каквито предмети искате или са ви указани от Водещия (вижте картинката по-долу). Просто придърпвате дракончето на който предмет си искате в дневника и после само уточнявате в графата му колко бройки е, къде в инвентара го носите и дали сте екипирани с него, или не. Всички тези подробности си съществуват, но сами решавате дали ще ви трябват, или не.

Оръжията

Нека сега да видим екрана с оръжията. Погледнете картинка „оръжия“. В дневника на Sildar има един голям Longsword и до него един голям черен зар с „+5“. Върху този зар се клика и така се прави директна атака, а в чат полето на програмата се изписва колко е успял да метне Sildar. По подобен начин се задейства и магията, като тя се появява в дневника на героя с придърпване на дракончето от големия екран на Spells и после се клика върху името на магията, за да се изрече заклинанието. Яко!

картинка „оръжия“

Едно „стандартно подземие“

Всички тези опции идват да покажат, че героят в играта на Fantasy Grounds ще разполага с могъщ инструментариум от умения, оръжия, предмети и магии. Трябва само един клик върху базата данни, за да намери това, което търси или му е нужно, за да разбере какво прави. Но играта не е само предмети и умения, нали? Къде се бие героят и как се сражават всички на бойното поле, ще научите от следващата картинка (вижте по-долу).

На тази картинка се вижда едно стандартно подземие (картите могат да са всякакви, вкл. намерени от интернет или дори рисувани от самите играчи!) и на него има трима герои (Елф, Магьосник и Sildar) и две чудовища (минотавър и коболд). Всяко от тях има отбелязани точки колко кръв има, но тези точки са само за справка на играчите. В ЧАСТ III на статията ще научите как Водещия може да си следи прогреса и да отчита точките по време на битките. Това ще става чрез специална и тайна (за играчите) таблица с интерфейс, който ще включва много и най-различни ефекти и статистики за участниците.

Самите токени могат да се местят от играчите и Водещия по всяко време, както картите и терените могат да се сменят също. Като цяло играчите във Fantasy Grounds имат по-малко опции от тези за Водещия. Обаче фактът, че играчите могат да си правят и генерират сами герои и да избират измежду всички налични (за Водещия) официални D&D ресурси и източници, прави програмата не просто да изглежда фантастично, а и да върши страхотна работа! Базата данни е наистина богата!

Това съвсем не е всичко

Иначе всичко, което правят играчите, не се изчерпва само с предмети, умения и битки! Те могат да си водят бележки, да си изпращат и да идентифицират предмети, да мятат всякакви зарове в чат сектора, да драскат по картите, да си рисуват собствени карти (например да чертаят подземието сами) и като цяло – да разполагат с един огромен терен за изследвания, ограничен само от Водещия и тяхното въображение. Не, това не е всичко! Играта включва още дузина опции, но те вече са заключени за самите Водещи. Те могат чрез програмата да менажират не просто всички герои и чудовища, а да държат под контрол самото приключение, включително сценария и включени събития, че дори и календара.

Но за всичко това ще си говорим в следващата ЧАСТ III на тази статия, която ще включва опциите за Водещи! До нови срещи и си инсталирайте Fantasy Grounds, ако още не сте! 🙂

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Дамян „Yann Gamgee” Христов