Както вече знаете, Technology.bg беше медиен партньор на събитието Digital4Plovdiv, което се състоя на 30.11.2017 г. Отчетохме се подобаващо с трима посетители (Йордан Манов, Никола Гайдов, Екатерина Чимбова), както и трима лектори (Теодор Захариев, Петър Николов, Христо Петров). Покрай събитието завързахме доста интересни нови познанства, имаме двама потенциални кандидат-членове за скромното ни общество, основния екип на което вече наближава 100 човека, а същевременно успяхме (в обедната почивка) да проведем първата пловдивска сбирка на Technology.bg. Своите впечатления от Digital4Plovdiv ще разкажат нашите горепосочени приятели и съмишленици. За да изстискаме максимално полезната информация, проведохме анкета с всеки един от тях. Ето ги и въпросите:
Съдържание
- 1 Впечатления от Digital4Plovdiv – посетителската гледна точка
- 1.1 Как оценявате нивото на организация на събитието?
- 1.2 Кои лекции избра да посетиш ? Защо?
- 1.3 Как се представиха лекторите? Кои те впечатлиха най-много ? С какво ?
- 1.4 Какво научи? Споделете най-интересното и най-полезното.
- 1.5 Би ли посетил/а събитието отново?
- 1.6 Какви очаквания имаше към събитието? Оправдаха ли се ? Напиши препоръките си
- 2 Впечатления от Digital4Plovdiv – Лекторската гледна точка
- 2.1 Как оценяваш нивото на организация на събитието?
- 2.2 Защо реши да бъдеш лектор на “Digital4Plovdiv” конференцията?
- 2.3 Сподели ни нещо, което те впечатли: въпрос на публиката, казус, разработен от друг лектор, нова информация
- 2.4 С какви хора те срещна събитието? Защо това е ценно?
- 2.5 Какви очаквания имаше към събитието? Оправдаха ли се ? Напиши препоръките си
- 2.6 Разкажи ни кратка смешна история или виц от твоята професионална област
- 3 Галерия
- 4 Лекторски материали:
Впечатления от Digital4Plovdiv – посетителската гледна точка
Как оценявате нивото на организация на събитието?
Йордан Манов:
Екатерина Чимбова:
Иван Събев:
Никола Гайдов:
Кои лекции избра да посетиш ? Защо?
Йордан Манов:
- Case study: 10 съвета как успешно да продаваме козметични и парфюмерийни продукти онлайн
- Е-commerce – факти, цифри и тенденции, (БЕА) SEO тенденции за 2018г.
- Less is More
- Правни аспекти на електронната търговия- Как да се предпазим от санкции?
- OnPage Оптимизация на онлайн магазин – Работещи SEO практики?
- 7 начина да увеличим продажбите на онлайн магазина ни чрез видео маркетинг
- Счетоводни аспекти на онлайн бизнеса
Екатерина Чимбова:
- 7 практически метода за силен и качествен трафик /case study/;
- Поведенческата икономика- Как да използваме психологията на поведение на клиента за увеличаване на продажбите;
- Развитието на дигиталния свят и тенденциите в България;
- Дропшипинг – Как да продаваме онлайн, без да притежаваме стоката;
- Онлайн търговията и Facebook- съвременният брак по сметка;
- Inhouse marketing или как да рекламираме без да плащаме;
Подбрах лекциите така, че да получа максимално полезна информация за тенденциите, възможностите и успешните тактики, с които маркетингът и електронната търговия ще си служат.
Иван Събев:
Основно посетих лекции за продажбата на хранителни добавки (Зала Нева), защото сега имам такъв фокус на занимания.
Никола Гайдов:
Всичко, свързано с SEO, Grabo, как да продаваме чрез видео. Защото тези ми бяха най-интересни.
Как се представиха лекторите? Кои те впечатлиха най-много ? С какво ?
Йордан Манов:
Всички лектори се представиха на ниво. Особено полезни ми се сториха уъркшопа на Петър Дяксов – доста полезни практики за развиване на аудитория. Презентацията на Любомира Любенова за видеоматериалите, както и представянето на нашите лектори – Петър Николов (Less is More), Христо Петров (Счетоводната страна на нещата) и Теодор Захариев (OnPage оптимизацията). Някои от лекторите бяха дошли с идентична презентация от предишни събития и за хората, които са присъствали на тях, беше малко разочароващо, че няма да чуят нищо ново.
Екатерина Чимбова:
Много добре подбрана, обяснена и полезна беше лекцията на Йордан Ангелов за психологията на клиента. Ясно изведени изводи и примери. Борислав Арапчев добави стойност с информация за техники и инструменти за по-качествен трафик. Акцентите бяха поставени върху силата на бранда и контент стратегията. Арапчев даде и много лесни за следване насоки за създаване на съдържание чрез своевременно събиране на най-важното от всички възможни източници и представянето му по увлекателен, резюмиран и адекватен начин чрез надграждане.
Иван Събев:
Мисля, че добре се справиха… Може за друг път да се включат работни групи и повече казуси да се тренират.
Никола Гайдов:
Някои лектори бяха незадоволителни, не се справяха с даденото им време, бяха притеснени. На други личеше, че нямат опит в презентациите. Предоставеният половин час за лекция беше недостатъчен, за да се представят дадените теми най-оптимално.
Какво научи? Споделете най-интересното и най-полезното.
Йордан Манов:
Научих как НЕ СЕ правят видеоматериали. 🙂
Екатерина Чимбова:
Брандът и бизнесът трябва да да изграждат полезено и качествено съдържание, за да стигат до по-качествен трафик; да насочат посланията си към добре подбрани, топли аудитории; да се ръководят от психологията на клиента и от полезността, която му доставят. Нещо, което се затвърди – значението и все по-нарастващото влияние на „свързания потребител“.
Иван Събев:
Не си спомням нещо фрапиращо, аз имам друга формула за знаниeто… Трябва да повторя няколко пъти в занимания новите знания и така влизат в мен.
Никола Гайдов:
Основното и най-полезно, научено от мен, бяха похватите за продажба чрез видео, както и tools за следене на контент в сайтовете.
Би ли посетил/а събитието отново?
Йордан Манов:
Да. Разбира се. Тези събития имат тенденцията да стават все по-добри с всяко следващо издание.
Екатерина Чимбова:
Да.
Иван Събев:
Да.
Никола Гайдов:
Да.
Какви очаквания имаше към събитието? Оправдаха ли се ? Напиши препоръките си
Йордан Манов:
Като цяло събитието беше доста добре замислено и организирано от Любомир и компания. Почти нямам конкретни забележки или отрицателни впечатления. Организацията на подобни събития е огромен ангажимент и много рядко можем да се справим така, че всичко да е перфектно. Колеги споделиха, че е имало някакви спънки по време на обяда в хотела, но ние така или иначе бяхме заети да провеждаме първата пловдивска сбирка на Technology.bg :). Надявам се за следващата конференция да не се налага да си пишем сами имената и проекта в баджовете, а да са предварително напечатани. Също така бих препоръчал да се отдели повече внимание на евентуално посещаемите лекции и разпределението им така, че да не се получава претрупване от хора в малките зали.
Екатерина Чимбова:
Разочарована съм от конкретен лектор – беше използвал същата презентация, която е представял и на друго събитие в началото на годината. Главно поради добрите ми впечатления много се вълнувах да чуя какво има да каже. Препоръките ми са насочени към запазването на по-големи зали за бъдещи събития. Конференцията беше добре организирана, получих полезна информация и се запознах с интересни хора.
Иван Събев:
Да, оправдаха се. Нетуъркингът след сесиите е важен.
Никола Гайдов:
Имах големи очаквания, основно да науча нови неща. Оказа се, че повечето неща са обща култура на лекторите, и ги знаех предварително. Очакванията ми се оправдаха на 30%. Препоръките ми са следващият път да има повече и по-големи зали, повече време за лекторите, и повече конкретни примери за действия и стъпки към подобряване на дадена практика.
Впечатления от Digital4Plovdiv – Лекторската гледна точка
Как оценяваш нивото на организация на събитието?
Теодор Захариев:
Петър Николов:
Христо Петров:
Защо реши да бъдеш лектор на “Digital4Plovdiv” конференцията?
Теодор Захариев:
Защото видях възможност да се видя с приятни и интересни хора, да споделя малко от знанията си и да завържа контакти с евентуални бизнес партньори.
Петър Николов:
Поканиха ме… и си имаме закачка със екипа на SEOMax от няколко години
Христо Петров:
Защото смятам, че съм сред малкото счетоводители, които са наясно с терминологията на IT услугите, вкл. онлайн маркетинга и онлайн търговията, и мога да бъда полезен на участниците.
Сподели ни нещо, което те впечатли: въпрос на публиката, казус, разработен от друг лектор, нова информация
Теодор Захариев:
Определено бях впечатлен от начина на закриване на конференцията. Личеше си, че бе мислен дълго време. Комуникацията с публиката обаче липсваше, както и възможността им да задават въпроси. За сметка на това получиха ценни съвети от финалния панел „едноминутен мениджър“.
Петър Николов:
Това, което ме впечатли, беше присъствието на адвоката и на счетоводителя. Бяха може би най-стойностните презентации.
Христо Петров:
Впечатли ме мащаба на събитието – до този момент в България не е имало семинар с 30 лектора!
С какви хора те срещна събитието? Защо това е ценно?
Теодор Захариев:
С всякакви бизнеси, които имат нужда от оптимизация.
Петър Николов:
Всъщност видях се с няколко стари приятели, които не бях виждал през годините. А ценното е, че имаше много представители на бизнеса там в Пловдив, с които побъбрихме.
Христо Петров:
С ценни партньори, с които предлагаме допълващи се услуги на онлайн бизнесите.
Какви очаквания имаше към събитието? Оправдаха ли се ? Напиши препоръките си
Теодор Захариев:
Очакванията ми бяха оправдани напълно, даже бях приятно изненадан, че имаше толкова много хора и бизнеси от цяла България, както и гости от чужбина. Препоръките ми са свързани с начина на отношение към посетителите. Не може на най-голямата конференция, провеждана до сега в Пловдив, да не подсигуриш кафе и вода за участниците и лекторите. Може би организаторите са срещнали пречки или рестрикции от страна на хотела или липса на спонсори, но видях, че това направи лошо впечателение на голяма част от участниците.
Петър Николов:
Всъщност в България конференция с 400 участника няма как да е на ниско ниво. Може би тя се оформи като втората най-голяма конференция тук в България, на която ще се говори чисто за интернет маркетинг. Мисля си, че догодина организаторите ще направят и нещо ново и невиждано тук – например индивидуални обучения по дадени теми.
Христо Петров:
Очаквах да се запозная с ценни партньори и това се случи. Също така чух нови неща, които ще ми помогнат да върша работата си още по-добре.
Разкажи ни кратка смешна история или виц от твоята професионална област
Теодор Захариев:
Най-забавното ми запитване за оптимизация беше за нишата „ремонт на покриви“ и гласеше нещо от сорта на: „Zdraveite iskam optimizaciq na sait za pokrivi. Moje s vash moje is moi sait“. 🙂
Петър Николов:
Ами виц няма да кажа – смешното е, че на няколко човека показах резултатите от една AMP страница, визуализирана при търсене на „печатане от телефон“, при това на техните телефони и на мобилна връзка. Видимият резултат ги шашна. Те не можаха да повярват, че може да има нещо толкова бързо. Е, после ме засипаха с въпроси де…
Христо Петров:
Знаете ли защо тоалетната хартия е поне двупластова? Защото винаги трябва да има едно копие за счетоводството 🙂
Галерия
Лекторски материали:
Теодор Захариев:
Христо Петров
Презентация
Петър Николов