Ако сте играли заглавия като Call of Duty, Fallout, Prince of Persia и GTA, много бързо ще забележите, че They Are Billions… няма нищо общо (както вече писахме по темата). Най-близката асоциация, която можем да направим, е Caesar III. Сещате се… само че без храмовете. Тука храмове не ви трябват. Всички богове отдавна са ви забравили, намазали са ви ските и са ви ‘лъзнали по надолнището. Иначе е същото. Строите си супер готската колония в стил ретро мутробарок, фермите се пръскат от жито, ловците са отстреляли по-голямата част от популацията на глигани, рафинерията кротко си цоца нефтец… и изведнъж се появяват 23194873479238749 зомбита и всичко отива по дяволите. Не бе, споко. Достатъчно е и само една мръсна твар да ви се промъкне в колонията и да зарази работниците в коя да е от постройките ви. От там нататък гадините се множат като китайци… не! Като зайци… абе като китайски зайци! Чао-чао, беше ми приятно…
Съдържание
Какво е They Are Billions?
Втори опит. They Are Billions е приятна смесица между RTS, Tower Defence, City Builder и Survival, всичко това в steampunk вариант. Целта на играта – не умирайте. Просто. За момента единственият достъпен режим на игра е Survival, в който играчите трябва да преодолеят 10 вълни на нападения от различни по вид и степен на гнусотия немъртви. Но разработчиците от Numantian Games обещават пълноправна кампания в скоро време. А ние пък се надяваме на co-op в бъдеще.
Когато започвате нова игра, трябва да изберете популацията на немъртви по картата и продължителността на играта. За момента има четири карти, като, за да отключите всяка следваща, трябва да минете предходната на поне 20% трудност. Да, и на нас ни се струваше много лесно…
Започвате играта винаги в центъра на картата. Разполагате с командния си център, четирима рейнджъри и един войник. Колкото повече се приближавате към краищата на картата, толкова повече и по-силни противници ще срещнете. Няма как да пропуснете и прекрасните Villages of Doom. Както подсказва името им, те са… нещо като увеселителни паркове. Разбира се, можете и да си седите в центъра и да чакате „заразените“ да ви намерят. Не е препоръчително. За да оцелеете в They Are Billions, имате нужда от армия, стени и кули. За тях трябват ресурси. За ресурсите е необходимо да завземате все повече територия. Както се пееше в онази песен – „лека-полека и нещата си отиват на бой“.
Като цяло играта е много зарибяваща, въпреки не особено голямото разнообразие от съдържание. Броят на единиците и кулите, които можете да строите, е малък. Наскоро обаче получихме нова бойна единица, което е обнадеждаващо. За да оцелеете… поправка… за да имате някакъв шанс да оцелеете, ще е необходимо добре да балансирате между икономика и армия. И да спамите бутона за пауза. Изключително полезен! Даваме ви един безплатен и безценен съвет – винаги паузирайте играта, ПРЕДИ да почнете да строите сгради.
По този начин можете да откажете строежа, без това да ви коства ресурси. Така. За да обучавате войници и да поддържате индустриални сгради, са ви необходими работници и… злато! Кой, според вас, ще се бие с противно голямата популация на зомбита за без пари?!? Работници получавате (учудващо), като строите къщи. Популацията ви обаче има нужда от храна и електричество, за което пък трябва да строите други сгради, за които ви трябват какво? Работнициии.
Сгради
Накратко, в They Are Billions разполагате със сгради, които произвеждат храна, електричество или добиват ресури (камък, стомана, нефт или злато). Имате, разбира се, и военна академия, както и няколко постройки, които ви позволяват да правите ъпгрейди и да отключвате напреднали технологии. И накрая, можете да строите кули, стени и капани. Към настоящия момент имате възможност да обучавате шест бойни единици и да строите четири вида кули. И да, знаем, че звучи малко, но те са разнообразни и позволяват за доста различни тактики на игра.
Също така можете (и трябва) да строите стени и да поставяте бойници, върху които да разполагате войници. Бойниците увеличават обхвата на стрелба на единиците в тях. Всяка сграда има нужда от електричество, за което строите какво? Много ясно че вятърни мелници. И всяка постройка трябва да е захранена от електрическата мрежа, която разширявате, като строите нещо като трафопостове (Tesla Towers), които действат на принципа на пилоните в StarCraft.
Казарма
В They Are Billions (засега) ще можете да си построите шест различни бойни единици. Голям плюс на играта е, че няма една печеливша стратегия. Можете да използвате комбинация от кули и войници или пък само кули, или пък само войници (стените обаче са неизбежни). Или да строите не всички видове кули и не всички видове войници. Досега сме виждали много различни печеливши варианти. Ето и с какъв арсенал разполагате:
Ranger – първата бойна единица. Не подценявайте рейнджърите в никакъв случай. Те са може би най-полезните бойци. Много бързи, лесно се произвеждат и използват лъкове. Последното е важно, тъй като, ако вдигате много шум с пушкалата на другите солджъри, ще привлечете вниманието на повече зомбита. А вие не искате това. Чудесни са за map control и разчистване на нови територии.
Soldier – стрелят с пушки. Нанасят повече щети от рейнджърите и имат повече живот и броня, но са по-бавни и по-шумни.
Sniper – няма нужда от много обяснения. Бавна единица, която има голям обхват и може да свали с един изстрел повечето видове противници. Идеално пасват на бойниците по стените. Използвайте опцията да приоритизирате най-силните противници, с която разполага всяка единица.
Тези три вида войници трупат опит, като убиват противници и се превръщат в своя елитна версия с (чувствително) по-добри статистики. Трябва добре да балансирате между бройката войници и елитния им статус.
Engineering Center
Оттук можете да се сдобиете с още трима главорези, но скъпата технология за производство и високата им цена ги правят трудни за масово производство. Разбира се, можете да се съсредоточите директно върху тях, което е трудно, но не и невъзможно. Тези хубостници са Thanatos, Lucifer и Titan. Звучат внушително, нали? И не напразно.
Lucifer – едва ли е трудно да се досетите какво прави. Представете си любимите firebats от StarCraft с перманентен stimpack. За тези, които не знаят какво означава това – психопати с горелка, на стероиди. Може да се справи сам с доста голямо количество обикновени зомбита. Слаб е срещу „специалните“ противници. Не може да стреля през стени.
Titan – симпатяга с екзокостюм, разполагащ с едрокалибрени картечници и най-големия обхват на стрелба. Освен това е и доста бърз. Страхотно late game попълнение за колекцията ви.
Thanatos – това е новата бойна единица. Много голям, много бавен, стреля с много големи ракети, които поразяват в много голям радиус. Има много броня срещу далечни атаки и много малко срещу близки. Един вид, дръжте го зад стените.
Стени и кули
Първоначално ще строите дървени стени. Впоследствие можете да ъпгрейднете на каменни. Кулите, с които ще трепете немъртвата гмеж, са:
Lookout Tower – разкрива част от картата, може да бъде ъпгрейдната до Radar Tower (същата функция, но с по-голям обхват).
Great Ballista – изстрелва възголемички стрели, които правят чеверме от (до 8) зомбита. Може да бъде ъпгрейдната до Executor.
Еxecutor – разполага с голяма картечница, всява страх у противниците… Майтап бе, вие пробвали ли сте да уплашите зомби? Ама ги трепе много успешно.
Shocking Tower – освобождава огромен електрически заряд, който унищожава всичко в иначе скромния ѝ радиус, но презарежда доста бавно.
Какво е град без кмет?
Накрая ще ви запознаем и с още един интересен аспект на играта – кметовете. Всеки път, когато популацията ви достигне определен брой, ще имате възможността да си изберете нов кмет. Всеки кмет ви носи бонус – нова технология, по-голямо хранилище за ресурси, Х на брой единици или нещо такова.
В заключение – играта изглежда много обещаващо, въпреки ранния си стадий на разработка. Върви гладко и на по-стари машини, графиката е приятна и атмосферата е супер мрачна, придружена от подобаваща музика.
They Are Billions е предизвикателна и трудна. Ще умирате доста, което ще ви кара да измисляте нови и нови стратегии. Внимавайте обаче – с тази игра времето лети неусетно!