Начало / Гейминг / The Division – как изглеждат синтезирано 400 часа игра!

The Division – как изглеждат синтезирано 400 часа игра!

След повече от 400 часа игра мисля, че е крайно време да разпиша едно ревю за The Division. Това е и играта, върху която съм изградил моя Youtube канал, затова съм включил и много от моите клипове. Вчера играта навърши 2 години. Ако винаги сте искали да се превъплътите в агент на тайна правителствена организация и да стреляте из улиците на снежен Ню Йорк – сега е най-добрият момент да го сторите.The Division Main

Tom Clancy’s The Division е игра, обхващаща няколко жанра. Официално се води онлайн RPG, но бидейки игра на Том Кланси, тя комбинира RPG елементите с механики на тактически шутър. И крайният резултат никак не е лош. The Division беше представена за пръв път в далечната 2013-та, когато впечатли геймъри по целия свят с графиката си и вниманието към детайлите. Може би дори сте виждали трейлър на играта и сами сте останали впечатлени от това, че можеш да пукаш гуми на коли или да затваряш отворените им врати. Играта официално излезе на 8 март 2016 г. и там започнаха всички проблеми.

The Division претърпява доста промени от 2013-та до 2016-а и както повечето AAA игри, не предостави всичко, което бе обещала. Не само че липсваха функционалности, но тези, които присъстваха, бяха недовършени или не работеха правилно. Тук държа изцяло отговорни големите риби от Ubisoft, които несъмнено са притиснали разработчиците от Massive Entertainment да пуснат играта недовършена, вместо да я забавят и оправят. Проблемът съществува в гейминг индустрията вече повече от 15 години и няма изгледи скоро да изчезне, тъй като тази тактика печели милиарди долари на въпросните риби. Но стига толкова негативи, давайте по същество да се запознаем с тази игра, която въпреки всичките си проблеми, успя да изплува на повърхността.

История

Черен петък ви е ясен. Този комерсиален „празник“, който вече от 2-3 години е превзел и България, е причина милиарди банкноти да сменят повече от две ръце в рамките на един ден. Не знам дали знаете, но банкнотите са едни от най-мръсните предмети на света. По 90% от щатските долари могат да бъдат открити всякакъв тип бактерии, мръсотии, болести и дори наркотици. Замърсяването на физическата валута е реален проблем и разработчиците от Massive Entertainment са решили да построят цяла една вселена около това.

Коледа в Ню Йорк звучи магическо и веднага ме хвърля в спомени за втория филм на „Сам вкъщи“, за съжаление, в The Division нещата стоят по доста различен начин. Играта започва с история, развиваща се месец след поредния Черен петък. Неизвестни учени разработват нов щам на едра шарка, вариант на вируса, към който почти никой няма имунитет, и заразяват голяма част от банкнотите в Америка. В резултат на това всички големи градове (и в случая Ню Йорк) изпадат в тотален хаос. Бройката на фатално заразените се увеличава всяка секунда и правителството налага карантина на целия остров Манхатан. Ето сега си дойдохме на думата, където от „Сам вкъщи“ играта се превръща в „Бягство от Ню Йорк“.

Вашата роля

Вие стъпвате в обувките на един привидно обикновен член на обществото, но всъщност сте част от правителствена организация, наречена The Division. Тя вербува и обучава агенти, специализиращи в употребата на модерни военни технологии и тактики за военни действия на цивилни локации – примерно Ню Йорк. Тези специални агенти се активират, като последна мярка, когато инфраструктурата на цялата държава е рухнала и дори военните не могат да помогнат.

След като карантината в Голямата ябълка продължава вече повече от месец и след като главнокомандващите са загубили връзка с първата вълна Division агенти, идва и вашият ред. Първата ви работа е да влезете в града и да установите командващ център, но естествено това не се оказва толкова лесно. Хеликоптерът, приготвен за вас, е атакуван точно преди да излети и тук разбирате, че проблемите на града въобще не спират със заразата.

Фракции

The Division Factions

Насред целия хаос Ню Йорк е превзет от 4 различни фракции. Затворниците от острова затвор Райкър – така наречените Райкъри. Бунтовниците (Rioters) са типа хора, които гледат да откраднат някоя и друга плазма в настъпилия хаос. Вие също така ще се сблъскате с Чистачите, които са решили, че единственият начин да се избавят от заразата е да обикалят и да горят всички улици на Ню Йорк с огнехвъргачки. Така „прочистват“ заразата заедно с всеки, който им попречи.

Последният ви и може би най-организиран враг е групата на „Последния батальон“. Той е частна военна организация, която е наета от правителството да помогне със ситуацията. Но впоследствие осъзнава, че може да поеме контрол над града, и се обръща срещу хората. Тези 4 фракции играят важна роля както в историята, така и в механиките на играта. Имайте предвид, че всеки враг има различен подход и различни тактики. Това е и удобен момент да преминем към следващата категория.

Геймплей и механики

Както вече споменах, The Division е едно RPG, което разчита доста на тактически шутър механики. Или по друг начин казано, това не е просто един Doom, в който тичате и разцепвате мутрите на всички, а точно обратното. Играта ви предизвиква да играете по-внимателно и да използвате обкръжението си. Постоянно ще трябва да прикляквате, да се криете зад коли, сгради и бариери и само да се подавате тук-там. Трябва да внимавате за врагове, които ви стрелят от много далеч със снайпер, също и за такива, които се затичват към вас с бухалка или двуцевка. Хубавото е, че имате на разположение арсенал от модерни и дори футуристични оръжия и военни джаджи.

Като RPG играта разчита доста на система за нива, както и система за таланти и умения. Максималното ниво, което можете да достигнете до момента, е 30. За това ще ви е нужна може би 10 часа стабилна игра, ако искате да разберете цялата история (3-4 часа игра, ако искате бързо да стигнете до така наречения „end game”). Играта предлага над 15 основни мисии, всяка дълбоко свързана с историята, и повече от 50 странични мисии, които са от второстепенна важност.

Тъй като вашата основна мисия е да установите база и да се справите с 4-те различни фракции, вие трябва да започнете да събирате ресурси, за да подобрите своя арсенал и способности. За целта ресурсите са разделени на 3 вида: Security, Technology and Medical. Всяко крило ви предлага подобрения по вашия герой. Играта няма класове, а вместо това окуражава играча да създаде най-удобния за него стил на игра.

Уменията, които можете да имате във всеки определен момент, са три. Две умения, които да ползвате средно на всеки 2 минути, и едно умение – тип ултиматум, което може да се използва по-рядко. Уменията са често военни устройства, някои от тях са реалност и в наши времена, а други малко навлизат във фантастиката. Едно от уменията ви е да пуснете малка метална топка на земята. Тя автоматично ще открие враговете ви и ще се придвижи към тях, за да избухне в лицето им. Друго устройство пък ви позволява от нищото да изкарате сглобяем щит, който стопира всякакви атаки. Имате на разположение и устройство, което ви връща кръв, или пък такова, което сканира всички лошковци в района.

The Division Items

Предметите в The Division

Тези умения се допълват и от вашата екипировка. Можете да носите две големи пушки и един пистолет. В допълнение към това можете да избирате вашата каска, броня, панталони, ръкавици, наколенници, раница, кобур и ботуши. Като едно типично RPG, персонализирането на героя ви не свършва дотук и вие също така имате достъп до модификации за оръжията и екипировката си. Можете да избирате оптика, заглушител и пълнител на оръжията си. Това тотално променя начина, по който се държат оръжията, и ситуацията, в която ще могат да се ползват.

Сами се досещате, че при толкова много персонализиране малко навлизаме в жанра на „LooterRPG-тата. С това имам предвид, че играта доста наподобява Diablo3 от гледна точка на предмети, които падат. Голяма част от геймплея се състои в това, постоянно да търсите нови и нови предмети, с които да подобрите героя си. Проблемът е, че повечето предмети, които падат, са безсмислени. Ще трябва да преиграете всички мисии и събития най-малко десетки пъти, преди да успеете да направите перфектен герой. И дори тогава, той е само един стил на играене, а можете да направите още 100 такива. Общо взето, играта няма край, винаги има вариант да намерите някое по-добро оръжие или каска.

Мога с дни да продължавам да ви наливам информация, но истината е, че нещата стават доста сложни и трябва да ги опитате от личен опит. Това, което мога да кажа, е, че играта наистина предлага стотици часове геймплей. Аз лично я играя в продължение на две години и все още надграждам героите си и пробвам различни стилове.

Играта може да бъде играна само онлайн и вие сте в „споделен“ свят с останалите играчи. Можете да завършите почти всички мисии сам, но става доста по-интересно и приятно, ако играете в група с още трима. Четирима агенти е и максималният брой хора, които могат да бъдат в една група. Това означава, че в играта няма мисии тип „Raid“, както в едно типично MMO.

Тя обаче предлага един доста интересен прочит на механиката „играч срещу играч“. В The Division можете да убивате и останалите играчи, но само на определени места. Част от Ню Йорк е толкова заразен, че се нарича „Тъмната зона“ и можете да влезете там, ако решите да съсипете живота на някой друг играч. Казвам съсипете, защото цялата Тъмна зона е един социален експеримент, който разработчиците развиват вече 2 години.

The Division Dark Zone

Нещо ново

Тъмната зона е част от картата, в която стрелянето по други играчи е напълно позволено и е активно във всеки един момент. В допълнение – при убиването на играч, той ще изпусне 90% от предметите си. Тези предмети могат да бъдат откраднати от вас! Интересното в случая е, че зоната е пълна и с нормални врагове, компютри, част от играта, които пускат едни от най-добрите предмети. Проблемът е, че тези предмети са „заразени“ и вие не можете просто да влезете в зоната, да убиете един двама и да си излезете с новите яки предмети. Вместо това е въведена система на извличане на предметите.

След като сте посъбрали най-хубавите, вие трябва да отидете на един от няколко предварително избрани участъка и да повикате хеликоптер с помощта на сигнален пистолет. В момента, в който сторите това обаче, всички играчи в района получават известие. Вие трябва да успеете да защитите вашите предмети за повече от две минути, докато цялата Тъмна зона е срещу вас. Всеки играе за себе си и там няма милост. Никой не го интересува дали сте прекарали последните два часа в търсене на тези предмети.

При първата им дадена възможност другите играчи ще се опитат да ви убият и ограбят. Дори вашите приятели могат да се обърнат срещу вас и да ви вземат всичко. Точно тази механика създава усещане на невероятен стрес по време на игра в Тъмната зона. Нищо не е да те убият други играчи. Но когато те могат да вземат предметите, за които досега сте се трудили, тогава започвате наистина да се притеснявате и да се оглеждате зад всеки ъгъл.

Проблеми и решения

Играта вече е в доста по-завършен вид, издадени са 3 DLC-та, които добавят нови функционалности, история и механики, но това невинаги беше така. При излизането си играта се сблъска с доста проблеми, някои от тях чисто технически, други засягащи баланса на оръжията и противниците. За по-голямата част от 2016 г. играта не успя да балансира кръвта на враговете и вашата екипировка. Доста често играчите изпадаха в ситуация, в която един противник трябва да бъде стрелян в продължение на минути, преди да умре, което създаде доста мудна атмосфера. Дълго време си мислех, че след като успешно са продадени над 300 милиона копия от играта, никой няма да се позаинтересува да оправи тези неща. Разработчиците ме опровергаха и вече 2 години усъвършенстват и полират това заглавие до момент, в който сега мога да нарека The Division една завършена игра.

Въпреки че проблеми в такъв тип „живи“ игри винаги ще има (никога няма да има перфектен баланс), смея да твърдя, че разработчиците наистина си седнаха на задните части и доста успешно съживиха играта. Те също така имат и уникален поглед върху мнението на играчите, тъй като всяка седмица провеждат стрийм, в който коментират всички проблеми и идеи. Също така на 3 пъти събраха група от геймъри и стриймъри, които обичат играта, осигуриха им транспорт до студиото в Швеция и работеха заедно с тях, да направят играта по приятна за нас – крайните потребители. Рядко се случва разработчиците да се вслушат в своята общност, какво пък остава да ги включат в процеса на разработка. Това даде надежди, впоследствие резултати, и играта е по-добра от всякога.

Технически аспект – как се държи играта

Чисто технически играта е доста тежка. Но за сметка на това, тя предлага спиращи дъха гледки и реалистична графика. Играта обича да изяжда всички ядра на процесора и ако сте няколко поколения назад, ще имате проблеми. Моят хардуер е вече на 2-3 години и започвам да изпитвам проблеми с производителността. Все пак успявам да задържа 60 кадъра в секунда дори като записвам видео. В това видео коментирам настройките на играта и по какъв начин афектират производителността.

Обобщение

Ревюто достигна своя край и като обобщение искам да ви гарантирам, че The Division е едно невероятно заглавие, което предлага стотици часове игра, емоции и разочарования от умирания в Тъмната зона. Последните две години сякаш бяха един бета тест, който най-накрая се превърна в една цяла игра. Съжалявам единствено, че този бета тест не бе проведен, преди играта официално да излезе. Ако The Division бе излязла в сегашното си перфектно състояние преди две години, тя щеше да е един гейминг феномен. Играта може да бъде закупена от доста различни места, като цената, на която се продава, е намалена с 60%. Може да бъде играна както на компютър, така и на конзоли, и определено ви приканвам да я закупите!

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Васил Кендев

Геймър и ентусиаст на тема всичко футуристично и технологично. Често бъркам Sci-Fi с реалност, но май не ми пречи. От 10 години се занимавам с Youtube под една или друга форма и е най-голямото ми хоби за момента. Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.