Начало / Гейминг / Minimum System Requirements – става ли за игра?
Minimum System Requirements

Minimum System Requirements – става ли за игра?

Широко срещана практика е почти всяко гейминг или софтуерно заглавие за PC (персонален компютър) да има Minimum System Requirements. Част от заглавията имат и Recommended System Requirements. Зад тези изисквания често се крият различни компопенти, които са морално и технически остарели или пък прекалено нови. Някои издатели на софтуер и игри са разрешили този проблем, давайки пример с най-популярните компоненти в момента. Други пък са заложили на сложни алгоритми и R&D тестове, с които да ги изчислят и предложат подходящ хардуер.

Какво представляват Minimum System Requirements?

Minimum System Requirements или „Минимални системни изисквания“ е термин, който се използва за компютърен софтуер. Той посочва какъв хардуер е нужен, за да се „подкара“ въпросният софтуер. В повечето случаи, но не винаги, издателите на софтуер дават и Recommended System Requirements или „Препоръчителни системни изисквания“. Ако притежавате подобен или по-добър хардуер, въпросният софтуер трябва да „върви“ гладко и без проблем. Често се случва така, че минималните системни изисквания не са особено точни. Преди 15-20 години те са били достатъчно „високи“, не само за да подкарате дадена програма, но и тя да върви що годе добре. С появяването на нов хардуер и софтуер се оказва, че разликите между това, което за едни потребители може да е достатъчно, а за други не, се увеличава. Така се ражда идеята за препоръчителните системни изисквания. Съвременните минимални и препоръчителни изисквания обикновено включват следните параметри: архитектура (операционна система, OS), процесор (CPU), памет (RAM), пространство на диск за съхранение (storage disk space), видеокарта (GPU), компютърна периферия (мишка, клавиатура) и други (интернет връзка).

Minimum System Requirements на World of WarCraft: Legion

Как точно се определят Minimum System Requirements?

Има няколко метода, които издателите на софтуер и игри използват, за да определят минималните системни изисквания за даден софтуер.

  • Виртуални машини – „вдигат“ се множество виртуални машини с различни параметри, за да се изтества какъв е минимумът за всеки параметър и стабилността на различните комбинации, чрез различни алгоритми
  • Истински машини – обикновено няколко по-стари машини, тестват се интензивно, вземат се параметрите на най-слабата, която успее да „подкара“ софтуера задоволително
  • Инструкции в кода, които изискват специфични свойства – повече от едно ядро за процесор, определена дължина на шината и т.н.
  • Най-популярен хардуер – като мининум се налага най-масовият хардуер – обикновено достатъчно остарял, но все още надежден
  • Подобен софтуер, който вече има минимални системни изисквания – повсеместна практика
  • Комбинация от първите четири или пет метода – обикновено дава най-адекватни резултати

Подходът на различните компании по отношение на Minimum System Requirements

Важно е да се отбележи, че различните издатели на софтуер и игри подхождат по различен начин. Blizzard Entertainment се спират на минимални системни изисквания, при които ако всичките настройки на играта им са на low или off, ще можете да играете що годе нормално. Подобна практика имат от Valve и Electronic Arts съответно за всички игри на Steam и Origin. По този начин те заявяват, че този софтуер може да бъде подкаран и на по-слаби машини, но те не гарантират, че всичко ще бъде наред. От своя страна Oculus дадоха доста високи минимални изисквания за Rift, така че да имате приятен опит с VR, дори да покривате само тях. В този ред на мисли доста от компаниите залагат на ниски минимални системни изисквания и на доста високи препоръчителни. В тези ситуации се получава един огромен вакуум между минималните и препоръчителни, което допълнително обърква част от потребителите. Нашата препоръка в тази ситуации е да търсите нещо по средата. Давам следният пример:

Минимални изисквания за GPU: GTX 650
Препоръчителни изисквания за GPU: GTX 1080

В този случай GTX 960 или GTХ 1050TI е GPU, което ще свърши добра работа.

За десерт искам да кажа, че повод за тази статия стана ето този клип:

Ако се чудите какви са изискванията за дадена игра може да проверите тук:
https://www.systemrequirementslab.com/cyri

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Николай Раянов

Любител на игрите, филмите и новите технологии. Повече за мен може да научите от профилите ми в социалните мрежи. Колидер на Gaming отбора. IT Project Manager в работно време.