Google пусна ад-блокер за своя уеб браузър Chrome, чиято цел е да предотврати показването на "досадни" и "натрапчиви" реклами на потребителите.

Google Chrome пусна нов ад-блокер срещу досадни и натрапчиви реклами

Google пусна ад-блокер за своя уеб браузър Chrome, чиято цел е да предотврати показването на „досадни“ и „натрапчиви“ реклами на потребителите. Миналата година технологичният гигант обяви намерението си да ограничава дори цели страници и автоматични видеореклами.

Изборът за това кои реклами да бъдат блокирани, ще бъде възложен на Коалицията за по-добри реклами (CBA) – съставена от компании, сред  които Google и Facebook. Сайтовете ще разполагат с 30 дни, за да премахнат зловредните прозорци, преди да започне блокирането.

Проучване сред 40 000 потребители от Европа и Северна Америка сочи, че най-натрапчивите реклами са тези на цяла страница, които скриват съдържанието на уеб страницата, както и мигащите анимирани реклами.

„Chrome автоматично ще блокира реклами на сайтове, които не отговарят на стандартите. Когато една реклама бъде блокирана, Chrome ще покаже на потребителя съобщение за това, както и опция за деактивиране на тази настройка”, обяснява в блога си Крис Бенцел от Google.

оптимизация на Chrome, основно изображение

Рекламната индустрия приема решението доста добре, твърди Емили Тан, редактор в списание Campaign.

„Първоначално хората се притесняваха, че това ще доведе до блокиране на рекламите навсякъде. Сега всеки има по-ясна представа за това, което ще се случва”, коментира тя.

Сред сайтове, които вече са променили политиката си след съответното предупреждение, са тези на новинарски издания като Los Angeles Times и Chicago Tribune.

Същевременно потребителите, които просто искат да блокират възможно най-много реклами, могат да търсят и някои други решения. Революционната компания Adblock Plus анализира колко е ефективен инструментът за откриване на реклами на CBA по отношение на способността да ги блокира. Проверката установи, че дейността на асоциацията всъщност не успява да се справи добре с реклами, които повторно позиционират текста на статията на уеб страница, докато потребителите я четат.

„Новият ад-блокер ще блокира само 16,4% от рекламите“, пише екипът. Оттам твърдят, че Adblock Plus, от своя страна, блокира 92,7% от рекламите.

Браузърът Chrome се използва от около 60% от компютрите и мобилните устройства, сочи статистиката на Stat Counter, W3Counter и Net Applications.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Катя Димитрова

Журналист със солиден за възрастта си опит. Ревностен застъпник за свободата на словото, за чието съществуване понякога се лъжем само от добро възпитание. Почитател на футуристичните и смели идеи не само в бизнес аспект, но и във всяка една човешка микровселена. Смелост и поглед напред - там е ключът! Тук съм, за да споделям с вас всичко най-важно и актуално от света на технологиите и да ви докажа, че добрите новини не са непостижима задача в бранша. А интересите ми са свързани основно с всички форми на изкуството, с пътуванията и футбола. И искам да имам котка.