Google пусна ад-блокер за своя уеб браузър Chrome, чиято цел е да предотврати показването на „досадни“ и „натрапчиви“ реклами на потребителите. Миналата година технологичният гигант обяви намерението си да ограничава дори цели страници и автоматични видеореклами.
Изборът за това кои реклами да бъдат блокирани, ще бъде възложен на Коалицията за по-добри реклами (CBA) – съставена от компании, сред които Google и Facebook. Сайтовете ще разполагат с 30 дни, за да премахнат зловредните прозорци, преди да започне блокирането.
Проучване сред 40 000 потребители от Европа и Северна Америка сочи, че най-натрапчивите реклами са тези на цяла страница, които скриват съдържанието на уеб страницата, както и мигащите анимирани реклами.
„Chrome автоматично ще блокира реклами на сайтове, които не отговарят на стандартите. Когато една реклама бъде блокирана, Chrome ще покаже на потребителя съобщение за това, както и опция за деактивиране на тази настройка”, обяснява в блога си Крис Бенцел от Google.
Рекламната индустрия приема решението доста добре, твърди Емили Тан, редактор в списание Campaign.
„Първоначално хората се притесняваха, че това ще доведе до блокиране на рекламите навсякъде. Сега всеки има по-ясна представа за това, което ще се случва”, коментира тя.
Сред сайтове, които вече са променили политиката си след съответното предупреждение, са тези на новинарски издания като Los Angeles Times и Chicago Tribune.
Същевременно потребителите, които просто искат да блокират възможно най-много реклами, могат да търсят и някои други решения. Революционната компания Adblock Plus анализира колко е ефективен инструментът за откриване на реклами на CBA по отношение на способността да ги блокира. Проверката установи, че дейността на асоциацията всъщност не успява да се справи добре с реклами, които повторно позиционират текста на статията на уеб страница, докато потребителите я четат.
„Новият ад-блокер ще блокира само 16,4% от рекламите“, пише екипът. Оттам твърдят, че Adblock Plus, от своя страна, блокира 92,7% от рекламите.
Браузърът Chrome се използва от около 60% от компютрите и мобилните устройства, сочи статистиката на Stat Counter, W3Counter и Net Applications.