Националният конкурс „Сайт на годината“ привлече вниманието ни както с мисията си – да покаже стойностни проекти в различни области, да промотира работата на талантливи български дизайнери и програмисти, като им даде подиум за изява, място, в което проектите и създателите им да се срещат – така и със сериозното жури от над 45 експерти по програмиране, уеб дизайн или дигитален маркетинг. Няколко дни преди крайния срок за кандидатстване (10 септември) се срещнахме с Жюстин Томс, един от основните двигатели на проекта, която ни разказа в подробности за предстоящата надпревара на най-добрите в българския уеб.
Съдържание
- 1 Най-лесния и същевременно най-трудния въпрос – “Коя е Жюстин Томс”?
- 2 Какво те вдъхновява?
- 3 В момента си двигател на националния конкурс “Сайт на годината” – как започна всичко?
- 4 Разкажи ни повече за журито?
- 5 Имате и специално жури – каква е неговата цел?
- 6 Защо би било полезно участието в конкурса “Сайт на годината”?
- 7 Какво би препоръчала на участниците?
Най-лесния и същевременно най-трудния въпрос – “Коя е Жюстин Томс”?
Обикновен човек, като всеки друг. Професионално – онлайн маркетинг професионалист, от пионерите (вече над 20 години), прокарвам пътища и знание що е то онлайн пространство и как бизнесът и организациите да го използват оптимално за публичните си комуникации, ръководя агенция „Ей Би Си дизайн“, пиша книги, статии, преподавам в НБУ и СофтУни, организирам Фондация за активно развитие на уеб и Сайт на годината. Лично – майка, читател, активист за промяна.
Какво те вдъхновява?
Промяната е вдъхновение. Хората. Природата. Това, че имам да уча всеки ден нови и нови неща, ме вдъхновява. Това, че мога да уча другите от това, което самата аз научавам и натрупах в дългите години, е вдъхновяващо също.
В момента си двигател на националния конкурс “Сайт на годината” – как започна всичко?
Започна с нуждата на бизнеса да присъства в интернет. И да знае какво да иска от присъствието си, така че вложената инвестиция да е максимално добра. Трябва да има стандарти за качество. Но не писани и регламентирани, а именно чрез конкурса човек може да види къде се намира той, присъствието му онлайн, бизнеса му, как да прави повече и да се справя по-добре.
Разкажи ни повече за журито?
Координацията не е лесна. Хубаво е, че живеем в епохата на социалните мрежи!
За нас, като организатори, е важно, че журито е национално, че имаме специалисти от различните области на уеб и това са все експерти с доказан в годините професионализъм и голяма практика. Голямото жури е и гарант за обективност на оценката и в крайна сметка допринася за голямата стойност на наградите. Признателна съм, че всички те откликнаха на поканата – работата, която ще свършат с оценяването на всички сайтове, не е малка. Оценяването ще е през септември.
Имате и специално жури – каква е неговата цел?
Освен новите сайтове и уеб проекти винаги има нужда да се насърчат други идеи, личности, които са допринесли в годините, създали са нещо ценно, което не се вписва в рамките на основните конкурсни категории. Това е и задачата на специалното жури – да идентифицира тези инициативи и хора и да ги номинира. Ще имаме до три специални награди. Кои ще са носителите им ще знаем на награждаването, което ще е в началото на октомври.
Защо би било полезно участието в конкурса “Сайт на годината”?
О, има много причини. Освен основната – да е ясно къде е всеки сайт спрямо останалите в своята категория, има много допълнителни. Това е възможността за networking, възможността 50 ценни експерти да видят сайта и да дадат обратна връзка, възможността за един хубав траен линк. И още, и още.
Какво би препоръчала на участниците?
Да не се колебаят и да участват. Няма загубили – всички печелят чрез участието си в Сайт на годината! Успех!