Поредната игра със зомбита ще достигне до жадните ни за екшън геймърски души тази есен. Този път нещата са доста по-различни обаче, както се разбира от заглавието. They are billions се отнася именно за главните антагонисти в играта – многомилионната орда от зомбита! Различното е в света, който е споходен от злата участ – говорим за стиймпънк близко бъдеще, а жанрът е стратегия с възможност за пауза на действието.
Разработчиците от Numantian Games (създатели на олдскуул ролевата Lords of Xulima) ни обещават до 20 000 (двадесет хиляди!) зомбита на екрана по време на игрална сесия! Чисто визуално графиката не е нищо особено, но движението е много леко и плавно, както и геймплейът, който изглежда интуитивен и интригуващ. Лично на нас това навява асоциации с тауър дефенс сим – в смисъл, че си правите колония с оцелели и се стараете да я опазите от гадовете посредством строене на защити, надстрояване на всевъзможни кули и артилерии, трениране на бойни единици и прочее.
С две думи – много яка концепция!
Специално създаден енджин ще отговаря за индивидуален изкуствен интелект ( AI ) на всяко едно отделно зомби в играта. Numantian Games са направили така, че да има значение къде, какво и как убивате. Например, ако премахнете самотно зомби, за да се доберете до ей онова ценно находище на петрол, то други орди скоро ще довтасат, за да проверят какво стана с чичо Боб (примерно) и защо така изведнъж се изгуби. Или пък ако вашите бойци за човешко оцеляване издават прекалено много шум, след известно време ще привлекат вниманието на случайни зомбирани единици. А където има едно, то скоро ще има стотици – механиката е така замислена, че да води до количество за сметка на скука. Едно-две зомбита задължително водят след себе си още стотици, а те на свой ред – хиляди и хиляди зомбясали трупове. Отново – доста готино звучи!
Допълнителни детайли
They are billions ще предлага два геймплей формата – Кампания и Оцеляване.
Кампанията ще предлага редовни мисии с различни цели – построй нова колония, спасителни мисии, разузнавателни мисии, мисии за ресурси – стандартните процедури.
Оцеляването ще изисква от вас да издържите 100 дни, без да изпаднете в зомби гледната точка вовеки. Това ще го вършите в предварително генерират свят-карта. Разбирай – всеки път различно предизвикателство. За съжаление, повече информация за този формат нямаме, но се предполага да е по-интересният от двата.
Друг интересен аспект ще бъдат седмичните задачки и специални мисии в Оцеляването, като ще се поддържа ранглиста с най-добрите постижения. Тук предполагаме, ще бъде прозорчето за редовна поддръжка на играта с допълнителен контент и експанжъни/модове/продължения.
И на последно място, но може би най-важното нещо – ще има опция за пауза. Във всеки един момент от реално протичащата мисия в They are billions, играчите ще могат да паузират и спокойно да си менажират възможните действия – например даване на команди, дострояване на сгради, оглед на критична информация. Това допринася за силно изявения стратегически елемент на играта. Разработчиците изрично желаят да наблегнат на тактическите и стратегически действия в подхода към успешно изиграване на мисия, а не всичко да се свежда до човешкото умение да запаметяваш дузина успешни команди и да ги изкликваш най-бързо и безмозъчно по игровото поле.
От малкото, което видяхме на представящото клипче от играта, бихме казали – чакаме това заглавие с вълнение и по-скоро оптимистичен интерес! Убедете се сами :
Молим се това да се превърне в отделен жанр, какво ще кажете? Оставете ни коментар под статията.