Mozilla, организацията зад Firefox, разработва съвсем различен уеб браузър, наречен Scout, който се управлява чрез глас.
Компанията разкри проекта Scout на вътрешната конференция All Hands, проведена миналата седмица в Сан Франциско. „С приложението Scout започваме да изследваме разглеждането и получаването на информация чрез глас“, казаха от Mozilla. Примерна команда показва как работи: „Хей Scout, прочети ми статията за полярните мечки.“
Гласовият контрол над електронните устройства, преди само идея, се използва все по-често. Новата технология за изкуствен интелект е ключът към разбирането на компютрите – и общуването ни с глас. Услуги като Amazon Alexa, Google Assistant и Siri на Apple звучат все по-човешки.
За Mozilla браузърът с гласов контрол може да е нов начин за използване на мрежата. Също така може да осигури евентуален растеж за производителя на браузъри, който се бори да се конкурира с Chrome на Google. Според аналитичната фирма StatCounter, 58% от потребителите използват Chrome, докато само 5% използват Firefox.
Представяне на Scout
Новият браузър беше представен от Тамара Хилс, програмист на Mozilla, която работи върху изграждане на софтуер за свързани устройства като кухненски уреди.
Scout може да помогне на хора с проблеми със зрението, които днес разчитат на екранни четци, да преоткрият интернет. Част от мисията на Mozilla е да насърчи използването на „интернет от всички народи на земята – където демографските характеристики на дадено лице не определят неговия онлайн достъп, възможности или качество на изживяването“.
„Използваме конференцията All hands да се съберем, за да можем да планираме и да изградим бъдещето“, казaха от компанията. „Очакваме с нетърпение обсъждането на тези усилия публично.“
Mozilla се опитва да съживи своята конкурентоспособност по няколко начина, като най-важният в момента е издаването на Quantum версиите на браузъра Firefox. Основната промяна е в скоростта. Първата версия на Firefox Quantum се появи през ноември, но работата продължава и по други части на браузъра.
По-рано на срещата All hands, Mozilla представи някои успешни признаци за Quantum push. Firefox е изтеглен 100 милиона пъти, а хората използват браузъра с 6% повече, отколкото в миналото, каза главният маркетингов директор Джаша Кайкас-Волф.