Роботизирани самолети
Изображение: BAE

Роботизирани самолети се отправят към Великобритания

Настъпват времена, в които пътници ще се возят в роботизирани самолети

Роботизирани самолети трябва да бъдат тествани във въздушното пространство на Обединеното кралство. Това се налага, за да бъдат усъвършенствани системите, които контролират автономните самолети.

BAE заяви, че е планирано да се проведат 17 полета на преустроения Jetstream 31, който в момента е способен да лети под управлението на роботи.

Всъщност пилотите човеци ще бъдат нужни при излитане и кацане. Останалата част от управлението ще бъде поверена на разработената автоматизирана система. Предвиденият  маршрут е с дължина от 300 мили (482 км). Неговото начало ще бъде в Lancashire, а краят му – в Inverness.

Опитните полети ще целят проверка на сегашния софтуер. Разбира се, ще бъдат тествани и сензорните системи, чиято работа е да следят за наличие на облаци и на други въздухоплавателни средства.

Оборудване на роботизираните самолети

Автономният пилот на Jetstream ще прави постоянна връзка със сателитите. Той ще използва и системите за идентификация на борда. В тях се включват радио сигналите, излъчвани от комуникационните устройства на останалите самолети.

Jetstream е оборудван и с камера, която фиксира други въздухоплавателни средства, дори и те да не излъчват нужните за привличане на вниманието сигнали.

Камерата служи още и за проучвания на близкото небесно пространство в зоната на придвижване на самолета. Тя ще следи за лошо време и наличие на плътни облаци. При нужда камерата ще служи за автоматична корекция на маршрута за избягване на турбуленция и други „тежки условия“.

По време на продължителността на автономния полет самолетът ще следва своя маршрут на сравнително ниска височина. Той ще лети на около 15 000 фута (4,6 км) над земята.

Очаква се пътуването да отнеме около 90 миниути.

Maureen McCue, ръководител на изследванията и технологиите на BAE, споделя, че изпитанията са били „вълнуващи“. Тя каза още и че работи с националните въздушни услуги на Обединеното кралство. Това се налага не заради друго, а аз да се определи колко добре се представя при автономен режим комуникацията между робота и хората в останалите самолети.

„Ние работим за възможността нашите собствени безпилотни системи да управляват самолета в силно контролирана среда във Великобритания“, заяви тя.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Атанас Георгиев

Обичам да следя новостите в областта на биологията, Космоса и технологиите. Това ми дава възможност да ги споделя с Вас, читателите на Technology.bg