Начало / Гейминг / Quake Champions – пълен провал или най-великият FPS, правен досега?
Quake Champions

Quake Champions – пълен провал или най-великият FPS, правен досега?

В зависимост от това кога сте родени, може би си спомняте една определена ера от гейминг историята, в която стремежът към съвършенство в игровите уменията не беше просто привилегия на състезателите по електронни спортове – това беше единственият начин, по който можеха да се играят игрите, които съществуваха тогава. В онези отминали времена игрите се правеха за hardcore геймъри. Колкото по-трудна беше една игра, толкова по-предизвикателна и интересна беше тя. От същите тези игри се зародиха легендите, термините и играчите, които и до ден днешен вдъхновяват играчите да дадат всичко от себе си и да овладеят всяка една тънкост на избраната игра. Защо?

За да бъдат най-добрите

Това беше ерата, когато се родиха някои от основоположниците на модерните жанрове – Counter Strike, Starcraft, Street Fighter, Heroes of Might and Magic, и разбира се – Quake. Повечето от тези игри устояха на теста на времето и днес са едни от най-популярните в своите жанрове, но FPS Deathmatch формата така и не успя да задържи популярност и да еволюира над Half Life, Unreal Tournament и Quake версиите си от 90-те години. До сега – когато Quake Champions е в Closed Beta и обещава да бъде това, което любителите на жанра чакат вече повече от 10 години.

 

Quake Champions First Person Shooter

Какво е Quake Champions?

Quake Champions е First Person Shooter, разработен от id Software и публикуван от Bethesda Softworks, който преплита в себе си традиционните елементи на FPS Deathmatch жанра с модерните клас базирани shooter-и. От впечатленията, с които останах досега, изглежда, че новият Quake запазва високия таван на владеене на играта с разнообразните си оръжия и арени, но успешно надгражда концепцията с добавянето на класове в играта. Както и в предишните версии на Quake, контролът върху арената, който се изразява в събиране на оръжия, муниции, health, armor и други, е най-значителният елемент на играта. Тактическото движение по игралното поле е от изключителна важност, а познаването на картата и методите за маневриране ще разделят pro-тата от noob-овете.

Ruins of Sarnath
Окото в средата на Ruins of Sarnath

Всеки шампион има различни статистики – Health, Armor и Speed според класа си, и едно специално активно умение, което е ограничено с cooldown и може да се зареди или чрез изчакване на този cooldown, или чрез събиране на cooldown pick-ups. В играта на този етап са вкарани познатите ни персонажи от предишните Quake игри – Nyx, Scalebearer, Anarki, Slash, Clutch, Galena и Ranger, но още стари познайници ще бъдат добавени с наближаването на официалния release на играта.

Картите, или както е модерно да ги наричаме – Арени, са освен визуално подобрени версии на предишни Quake мапове (например Blood Covenant, която е копие на DM6 от Quake 3), така и напълно оригинални – като Ruins of Sarnath, която плаши с огромно оковано око в идеалния си център. Оръжията ни са добре познати и включват Heavy Machinegun, Super Nailgun, Super Shotgun, Lightning Gun, Railgun и любимия на всички ни универсален инструмент за самоубийство и аматьорски летателни опити – Rocket Launcher.

Nyx Quake Champions
Nyx – Шампион от Quake Champions

Quake Champions е напълно Free to Play

Информацията, предоставена ни от Bethesda, гласи, че играта ще бъде напълно Free to play, като ще имаме опцията да си я закупим, като по този начин получаваме достъп до всички шампиони, които иначе ще се налага да отключваме или наемаме за един ден с in-game валута. В играта ще има огромен брой „шапки“, както Team Fortress ни научи да наричаме козметичните предмети в тези заглавия. Те ще могат да се получат както чрез закупуване чрез вътреигрова валута, така и с отваряне на Loot Box-ове.

В Quake Champions на този етап се предвижда да има три главни режима – Deathmatch, Team Deathmatch и Duel, като за първите две концепцията трябва да ви е ясна. Дуелът пък от своя страна представлява 1v1 мач, в който всеки от играчите избира 3 шампиона. След като бъде убит с единия си шампион, той се преражда с някой от другите и така се играе до елиминация на всички шампиони на противниковия играч. С пускането на играта се очаква да бъдат добавени и възможности за създаване на разнообразни mod-ове, но на този етап няма конкретна информация за това.

Quake Champions Arena
Quake Champions Arena отвисоко

Графиката на играта изглежда добре и на място за заглавие, излизащо през 2017 година, а анимациите, както и звуковите ефекти, придават на геймплей-а тази изпипаност, която очакваме от претендент за един от най-големите електронни спортове, какъвто наследникът на Quake 3 може в действителност да се окаже.

С това завършваме четивото на тема Quake Champions и търсим отговор на въпроса – Ще последва ли Quake Champions стъпките на Quake 3?, който и до ден днешен е един от най-великите, макар и не толкова комерсиални, First Person Shooter-и, или ще бъде отхвърлен и забравен, както редица други в битката за място на доминирания от Counter Strike и Overwatch FPS жанр.

Аз мисля, че има шанс. Ще му дадете ли шанс и вие? Ще се радваме да чуем мнението ви в коментарите под статията, както и под постовете ни в социалните мрежи.

Можете да се запишете за затворената бета на Quake Champions тук.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Николай Богданов

Гейминг познавач, любител на електронни спортове, вдъхновен писател, аматьор музикант, красив левент, саркастичен циник, ужасен човек. "Той нямаше нищо, но като се замислиш и това е нещо. За това му взех и него." Намерете ме на http://ogrecast.com