google bot javascript

Google с ново ръководство за JavaScript SEO

Google Developers добавиха ръководство за оптимизацията на търсещи машини (Search Engine Optimization SEO) на JavaScript. Ръководството е подходящо за начинаещи и описва как Google Търсене обработва JavaScript. То съдържа и най-добрите практики за подобряване на уеб приложенията, съдържащи JavaScript за търсачката.

За да излезе резултат от което и да е търсене в Google, всяка интернет страница преди това (между другото според Martin Splitt от Google бройката е 130 трилиона страници!) се обхожда от бот, който събира определени данни от нейното съдържанието. Благодарение на тези данни след това Google показва релевантните отговори на търсенето в определен ред – индексиране.

Ботът, който обхожда страниците, представлява паяк (crawler) и се нарича Googlebot. Той може да е различен в зависимост от съдържанието на страницата – бот за видеоматериали, за снимки и т.н.

И така, Google обработва в тристепенен процес:

  • обхождане – краулинг (crawling)
  • визуализиране
  • индексиране

Martin Splitt обяснява защо страниците, съдържащи JavaScript, изискват още нещо:

„Googlebot изпълнява JavaScript при визуализирането на страницата, но тъй като този етап на рендиране е скъп [по отношение на време за изпълнение], невинаги може да се извърши незабавно… Разделянето на индексирането и визуализирането ни позволява да индексираме съдържанието, което е достъпно без JavaScript възможно най-бързо, и да се върнем и да добавим съдържание, което изисква JavaScript по-късно“.

Важно е да разберем разликата

Googlebot ще чете и вероятно ще индексира всяко конвенционално HTML съдържание, което намира. По този начин допълнителните стъпки се отнасят само за съдържание, което JavaScript добавя към страницата в браузъра.

Вижте нагледно тези процеси в схема:

Google бот

Накратко съветите, които ни дават от Google, за JS SEO:

  • Уникални заглавия и описания
    Описвайте страницата си с уникални заглавия и полезни мета описания. JavaScript може да се използва за промяна на мета описания и заглавия.
  • Да се пише съвместим код
    За да се уверите, че вашият код е съвместим с Googlebot, препоръчваме ви да следвате указанията за отстраняване на проблеми с JS, свързани с търсенето.
  • Кодове за състояние на HTTP
    Google препоръчва да се използват точни кодове за състояние (HTTP status), за да се уведоми Googlebot, че страницата не трябва да бъде обхождана или индексирана, или че е преместена в нов URL адрес.
  • Мета тагове за роботи
    Google предупреждава, че използването на javascript за модифициране на мета таговете на роботите може да не доведе до очакваните резултати. Ако собственикът на сайта иска да използва JS за модифициране на съдържанието на тези тагове, стойността на етикета не трябва да е равна на “noindex”.
  • Мързеливо зареждане
    За да спестите интернет трафик и да подобрите производителността, е препоръчително да се използва „lazy download“ само за тези изображения, които ще се виждат от потребителите.

Линк към пълното Google ръководство.

Martin Splitt представи преди няколко месеца видео серия за JavaScript SEO. Целия плейлист можете да видите от тук

 

Прочетете още как Google добави DuckDuckGo като опция за потребителите на Chrome.

И разбира се, следете всички новости в света на технологиите, като се абонирате за нашата Фейсбук група Технологичното общество на България.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Силвия YouCantSpellIt