Начало / Технологии / Авто / Студенти от ТУ-София разработиха иновативен електромобил с водородна горивна клетка
водородна горивна клетка

Студенти от ТУ-София разработиха иновативен електромобил с водородна горивна клетка

Студенти от столичния Технически университет разработиха електромобил с водородна горивна клетка, с който са участвали в международното състезание Shell Eco-marathon 2017. Те разказаха повече за изобретението си на среща, организирана от ректора на учебното заведение проф. дтн инж. Георги Михов, със заместник-министъра на транспорта Ангел Попов.

Капитан на амбициозния отбор е доц. д-р инж. Пламен  Пунов. В състезанието студентите се включили в категорията за градски тип автомобили, задвижвани с водородна горивна клетка. Пунов обясни, че водородът се използва като гориво в горивната клетка, която произвежда електричество. След това електричеството задвижва електродвигателите на автомобила.

Подобрения

За да участват в надпреварата, младежите са направили редица подобрения в автомобила на университета. Сред тях са нова спирачна система и ново окачване. Добавен е втори електродвигател, за да бъдат задвижвани и двете задни колела. Прибавянето на електромотора, тежащ само около 1,5 кг., е компенсирано предварително и общата маса на „Феникс“ остава около 90 кг. Иновативният автомобил е конструиран с фокус върху намаляване на вредните емисии в околната среда и е с нисък разход на енергия.

Трябва да се отбележи, че конкуренцията на конкурса е била доста сериозна. 171 отбора от 29 държави в Европа са участвали в състезанието, проведено на специално изработена писта с дължина 1 577 км. Съгласно регламента, победител в състезанието е отборът, който измине най-дълго разстояние с 1 куб. метър водород, като всеки от автомобилите трябва да измине 10 обиколки на пистата. Това се равнява на приблизително 16 км. Средната скорост на автомобилите в състезанието е от порядъка на 25 км/ч.

Отборът на доц. Пунов е отбелязал призови 6 класирания, три от които на второ място. По време на Shell Eco-marathon 2017 студентите от Техническия университет се класирали на трето място в Европа, след като успели да изминат 189 км/м3 със своя „Феникс“. Успехът на отбора се основава на 10-годишна традиция и е в резултат на упорит труд в търсене на решения на глобални инженерни и енергийни предизвикателства от младите хора.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Катя Димитрова

Журналист със солиден за възрастта си опит. Ревностен застъпник за свободата на словото, за чието съществуване понякога се лъжем само от добро възпитание. Почитател на футуристичните и смели идеи не само в бизнес аспект, но и във всяка една човешка микровселена. Смелост и поглед напред - там е ключът! Тук съм, за да споделям с вас всичко най-важно и актуално от света на технологиите и да ви докажа, че добрите новини не са непостижима задача в бранша. А интересите ми са свързани основно с всички форми на изкуството, с пътуванията и футбола. И искам да имам котка.