Заглавна картинка на статията "Още електрически автомобили от 2 "нови доброволци“ - GM и VW"

Още електрически автомобили от 2 „нови доброволци“ – Дженерал Мотърс и Фолксваген

Производството на електрически автомобили всъщност не е нещо ново за Дженерал Мотърс и Фолксваген. И двете компании имат не един изцяло електрически, plug-in хибрид, или поне обикновен хибрид в каталога си. От двама водещи мъже в двете компании имаме прясна информация за екологичното бъдеще на возилата, произведени в техните заводи.

Фолксваген Голф 8 и хечбекът ID

Като по-позната на българите марка, нека споделим нещата, свързани с Фолксваген. Юрген Стакман е член на борда и директор на продажби и маркетинг. Той разкрива, че през 2020 г. компанията ще представи 2 важни модела почти едновременно. Това са именно следващото, 8-мо поколение Фолксваген Голф и малко след това – хечбекът ID. Двата автомобила ще бъдат независими. Появата на ID ще спре работата по e-Голф и ще постави началото на портфолиото от изцяло електрически автомобили.  А електрифицирането на Голф 8 ще бъде заместено от проект за отделен нов хибридно задвижван модел от типа plug-in.

Като Директор на отдел Продажби и маркетинг, от него можем да научим доста по-важните за един потребител числа за хечбека ID като:

  • очакван пробег:от 300 до 450 км (съгласно Европейския тестови цикъл);
  • цена: съпоставима с тази на дизеловите модели и то не по случайност, а понеже се предполага че те ще спрат да се предлагат; това е продиктувано от все по-намаляващия интерес към тях по редица причини, в няколко водещи европейски пазари.

ID обаче е неподходящ модел за американския пазар и затова от Фолксваген ще предлагат непоказван досега електрически кросоувър. Освен него, компанията наскоро е потвърдила откъслечните новини за възраждането най-рано през 2022 г. на техният славен микробус от 20-ти век, но под нова „по-електрическа“ форма и име ID Buzz.

 

Снимка на колонка за зареждане на електрически автомобили

Новините около Дженерал Мотърс:

Новините споделя не кой да е, а изпълнителният вицепрезидент на компанията, Марк Ройс.  Той споделя, че в следващите 18 месеца можем да очакваме 2 нови автомобила с удължен пробег и задвижвани единствено от електричество. Към 2023 г. каталогът от предложения ще наброява най-малко 20 автомобила + 1 камион захранван от водородни горивни клетки. Може да не изглежда внушително на пръв поглед, но ако вземем под внимание дългата история на компанията и това, че към момента тя, както и повечето други конкуренти, предлагат средно по 1 електрически автомобил, тогава броят на новите модели изглежда все повече като един доста рязък завой в развитието на Дженерал Мотърс.

Висшето ръководство на Дженерал Мотърс явно са преминали ускорен курс при тибетски монаси, защото толкова силно вярват в изцяло електрическото бъдеще, че искат напълно да оставят в историята двигателите с вътрешно горене и да преминат към батерии и горивни клетки, които да захранват електромоторите на техните автомобили. Компанията може би има предимство пред конкуренцията – тя е сред първите, които разработват батерийните и водородните технологии.

Но в днешно време това не е достатъчно, за да може тази стара индустрия да догони случващото се по света. Изискванията за намаляване на замърсяването съгласно Държавните укази, както и тенденцията все повече държави да се обявяват против дизеловите автомобили, най-малко, както и пълната им забрана в близките десетилетия. Ако от Дженерал Мотърс спазят описания по-горе план, те ще могат с лекота да се сдобият с нови клиенти. Това ще са хората, които също ще трябва да спазят наредбите и да сменят старите коли с нови, екологични.

Какво се случва при останалите производители?

Новините от другите утвърдени автомобилни производители, ще разгледаме подробно в следващи статии. Накратко – можете да очаквате „електрички“ и от следните имена: Волво, Ауди, Бентли, Ламборджини и други. Тази „нова мода“ е предизвикана вероятно от желанието да се заеме място в новата пазарна ниша или просто за да се улови покупателния потенциал на разширяващата се с близо 400 млн. души средна класа в Китай. В тази индустрия няма напълно сигурни закономерности, така че само времето ще покаже дали ще изгорим последните капки в газените лампи или бъдещето ще е по-светло с помощта на електрически крушки.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Александър Господинов