Вече ще има повече реклами в YouTube между музикалните видеоклипове. Този ход е част от стратегия, която трябва да убеди всички над 1 милиард зрители и слушатели да платят за предстоящата абонаментна музикална услуга.
Тези, които слушат „пасивно“ за дълги периоди от време, ще се сблъскват с повече реклами, според музикалния мениджър на компанията Лайър Коен. Той се опитва да докаже, че YouTube се ангажира да намали и предполагаемата вреда за звукозаписната индустрия. Музикалният бранш отдавна критикува YouTube за хостинг на видеоклипове, които нарушават авторските права.
YouTube ще осигури необходимата конкуренция на нарастващото влияние на Spotify Technology SA и Apple Inc., които притежават водещите онлайн музикални услуги и генерират значителни приходи за индустрията. През миналата година YouTube генерира приходи от приблизително 10 милиарда долара, почти всички от реклами. И вероятно ще натрупа още по-голямо състояние, ако продава абонаменти.
Не всичко е пари, но…
Компанията се е опитвала да продава на своите потребители платени музикални услуги в миналото. Повечето от тези усилия са предшествали Коен, който се присъедини към екипа през 2016 г., след близо 30 години в звукозаписния бизнес. Той е работил включително и като директор на Road-DMC и старши изпълнителен директор на Warner Music Group.
„Този път ще бъде различно“, казва Коен. „Новата услуга, която вече се използва от хиляди служители на Google, ще „съблазни“ потребителите на безплатната услуга на YouTube. Тя ще включва ексклузивни видеоклипове, плейлисти и други предложения, които ще се харесат на музикалните фенове. За целта вече финансираме и продуцирането на видеоклипове”, допълва той.
Културна промяна
Новото решение за повече реклами в YouTube отбелязва голяма промяна в културата на компанията и нейното семейство. Google, подразделение на Alphabet Inc., поддържа най-популярния видео сайт и търсачка в света, като дава приоритет на безплатните и лесни за ползване услуги.
„Сега обаче най-важният ни приоритет в YouTube е да осигурим страхотно потребителско изживяване. Това включва и по-малко реклами при абонамент“, посочват в изявление от компанията. „За конкретна подгрупа от потребители, които днес използват YouTube като платена музикална услуга, ще има много полезни допълнителни функции“.
Лайър Коен сподели, че е надделял над колегите и шефовете си, за да направи някои промени. „Има много хора, които можем да съблазним с абонамент“, каза той. Музикалната индустрия пък се надява, че YouTube ще инвестира достатъчно, за да се конкурира със Spotify и Apple Music. Звукозаписните компании критикуват и Spotify за това, че раздава твърде много безплатно. Базираната в Стокхолм компания обаче превръща почти половината от своите потребители в абонати, като ограничава това, което е безплатно.
Междувременно приходите от платените поточни услуги нарастват в музикалната индустрия след повече от десетилетие на спад. „Хората ще оценят този ход във времето“, категоричен е Коен.