До 2019 г. ще има 43 метростанции в София, разполагащи се върху общо 48 км метролинии. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на проверка на станцията, която в момента се строи в близост до Медицинска академия.
Добър пример
По неговите думи столичният подземен транспорт е един много добър пример за интермодален проект. Той добави още, че за момента изпълнението му върви изключително успешно. Московски обясни, че над половината от първия етап на третата метролиния от Малък градски театър „Зад канала“ до квартал Горна Баня вече е завършен.
„Нека гражданите осмислят ползите от този проект. Призовавам ги да слязат от колите си, защото това е в интерес както на тяхната сигурност, така и за опазването на околната среда“, каза той. Според ресорния министър към момента полученото финансиране за третата линия на метрото са 330 млн. лв. от общо 800 млн. лв. Средствата се превеждат по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за периода 2014-2020 година.
Ивайло Московски допълни, че е много важно при предстоящите преговори за бюджета на Европейския съюз да се договори запазване на кохезионната политика. По думите му голяма част от спонсорирането на големите проекти в областта на транспорта идват именно по линия на Кохезионния фонд.
В проверката на новостроящата се станция се включиха също столичният кмет Йорданка Фандъкова, министърът на околната среда и водите Нено Димов и изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД Стоян Братоев.
Амбиции
Градоначалникът обясни, че третата линия на метрото се състои от два участъка с обща дължина 12 км. Първият участък е с дължина 8 км и 8 метростанции – от „Красно село“ до бул. „Владимир Вазов“, а вторият участък – ул. „Житница“ – „Овча купел“ – „Околовръстен път“ – е с дължина 4 км и с 4 метростанции. Първият участък започна да се строи януари 2016 г., а вторият – юни 2017 г.
Тя добави, че вече е произведен и първият нов метровлак. За него в момента се провеждат изпитания за сертифициране на полигон в Германия. В процес на производство са и още 8 метровлака.
„Всички институции работят в синхрон за намаляване на вредните емисии във въздуха. Метрото е не само най-големият транспортен, но и екологичен проект. С изграждането на третия лъч ще спестяваме 90 хил. тона на година вредни емисии във въздуха“, посочи Фандъкова. По нейните думи близо половин милион души ще се ориентират към всички метростанции в София със завършване на Линия 3.