От 1 ноември 2018 г. българската администрация преустанови хартиения обмен на документи. Повече от 700 централни, областни и общински структури преминаха към изцяло електронен документооборот помежду си, съобщиха от правителствената пресслужба.
Мярката, заложена в законодателството, ще доведе до шесткратно увеличение на ефективността на административния обмен. На годишна база се очаква да бъдат спестявани повече от 100 тона хартия, значително да намалеят разходите за закупуването й, както и за печатни консумативи, куриерски услуги и други.
Бъдещето стигна и до администрацията
Към края на октомври т.г. 719 са реалните участници в Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС), чрез която се осъществява електронният документооборот. Това е първата приложена на национално равнище всеобхватна мярка за премахване на хартиената администрация, както и една от основните за намаляване на административната тежест за гражданите, бизнеса и за самите администрации.
Електронният обмен на документи е сигурен и се извършва в контролирана среда, а документите са гарантирани с електронен подпис. Това позволява да бъде проследено точното време на изпращане, получаване и регистриране на документа.
По този начин се повишава контролът върху институциите както от страна на потребителите, така и между самите администрации.
Следете Technology.bg ежедневно за още важни новини от света на информационните технологии!