Технологичният гигант Google ще повиши дигиталните умения на учителите от над 200 български училища. В амбициозния образователен проект ще бъдат включени общо 450 преподаватели от градове като Ловеч, Монтана, Видин, Враца и Плевен.
Всички те ще обогатят квалификацията си по проекта, наречен „Е-start@school“, който се финансира от Google. Новината бе обявена от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев по време на подписване на споразумение за сътрудничество за реализация на инициативата между Министерството на образованието и науката (МОН) и Дигиталната национална коалиция.
Амбиции
Заложено е създаване на поне 100 безплатни образователни ресурса, достъпни за всички преподаватели в страната. Очаква се най-малко 1 000 педагогически специалисти да формират онлайн общност за популяризиране на резултатите и добрите практики от него.
Подготовката на учителите ще се проведе на три етапа, като в първия 10 учители ще бъдат обучени да преподават цифрови умения. В последствие те ще трябва да популяризират иновативните методи сред други 30 свои колеги. При последния етап, вече преминалите допълнителната квалификация преподаватели ще обучат още 410 души как да използват дигитално съдържание в своите уроци и ще ги насърчат да се присъединят към социалната мрежа за учители.
Вълчев подчерта, че това е само една от инициативите, които ресорното ведомство изпълнява с цел дигитализация на образователния процес. Според него териториалният фокус е много важен, защото разделението между регионите се отразява на достъпа до дигитални технологии и образователни ресурси.
Създателят на Дигиталната национална коалиция Гергана Паси добави, че проектът е насочен изключтелно към учителите. Според нея най-правилният подход за повишаване на квалификацията е обученията да са от преподаватели към преподаватели.
Старши регионалният мениджър на Google.org за Европа, Близкия Изток и Африка Стюарт Маклафин пък заяви, че учителите са от особено значение за развитието на децата. „Всичко се променя и в бъдеще 65% от учениците ще работят професии, които все още не съществуват. Компютърните науки влизат в учебните програми и трябва да подготвим преподавателите да използват новите технологии в часовете“, каза Маклафин.