Alibaba изпревари Amazon в надпреварата за надмощие в света на електронната търговия, сочат данните за първите четири месеца на 2018 година. Така компанията се превръща в най-популярната платформа за електронна търговия в света.
Най-новата класация на Alexa за най-популярните адреси показва, че Taobao.com, собственост на Alibaba, се е изкачила на десето място, едно място пред Amazon.com. От обяснението става ясно, че тези класации се изчисляват „чрез използването на комбинация от среднодневни посетители и показвания на страници през съответните месеци“.
Alexa съобщава, че купувачите остават по-дълго време в Taobao. Обичайно посетителите прекарват повече от 8 минути на ден в собствената платформа на Alibaba. Това е в сравнение със средната стойност от 7 минути и 40 секунди, която посетителите разходват в Amazon.com.
Последните данни показват, че офертите на Alibaba също печелят, когато става дума за мобилни приложения. Статистиката на приложението Annie за най-изтегляните безплатни мобилни приложения за март 2018 посочва AliExpress на девето място. Класацията се основава на месечните данни за изтеглянията в магазините на iOS и Google Play от цял свят. Последните цифри показват, че AliExpress е скочила с 12 места в класацията от февруари 2018 г. Така се намира едно място пред Snapchat през март.
Интересно е да видим, че мобилните приложения на Facebook все още са сред най-теглените и най-използваните през март. И всичко това – въпреки аферата с изтичането на данни и Cambridge Analytica.
Сайтовете все още водят пред приложенията
По-дългосрочните констатации показват, че приложенията за електронна търговия печелят популярност. И така все повече и повече хора купуват и чрез мобилни устройства.
Най-новите данни от GlobalWebIndex обаче сочат, че хората предпочитат уеб базираните сайтове за търговия на дребно със значителна разлика. Около 50% повече потребители в интернет са посетили уебсайт за електронна търговия през миналия месец, отколкото са използвали приложение за пазаруване на мобилните си устройства. Любопитен факт е, че мъжете са много по-склонни да избират приложенията.
Междувременно данните на GlobalWebIndex обръщат внимание на това, че почти ¾ от всички интернет потребители в най-големите 40 икономики в света са купили нещо онлайн през последния месец. Това предполага, че повече от 80% от хората, които посещават онлайн магазини, в крайна сметка купуват нещо от поне един от тях всеки месец.