В зависимост от това кога сте родени, може би си спомняте една определена ера от гейминг историята, в която стремежът към съвършенство в игровите уменията не беше просто привилегия на състезателите по електронни спортове – това беше единственият начин, по който можеха да се играят игрите, които съществуваха тогава. В онези отминали времена игрите се правеха за hardcore геймъри. Колкото по-трудна беше една игра, толкова по-предизвикателна и интересна беше тя. От същите тези игри се зародиха легендите, термините и играчите, които и до ден днешен вдъхновяват играчите да дадат всичко от себе си и да овладеят всяка една тънкост на избраната игра. Защо?
За да бъдат най-добрите
Това беше ерата, когато се родиха някои от основоположниците на модерните жанрове – Counter Strike, Starcraft, Street Fighter, Heroes of Might and Magic, и разбира се – Quake. Повечето от тези игри устояха на теста на времето и днес са едни от най-популярните в своите жанрове, но FPS Deathmatch формата така и не успя да задържи популярност и да еволюира над Half Life, Unreal Tournament и Quake версиите си от 90-те години. До сега – когато Quake Champions е в Closed Beta и обещава да бъде това, което любителите на жанра чакат вече повече от 10 години.
Какво е Quake Champions?
Quake Champions е First Person Shooter, разработен от id Software и публикуван от Bethesda Softworks, който преплита в себе си традиционните елементи на FPS Deathmatch жанра с модерните клас базирани shooter-и. От впечатленията, с които останах досега, изглежда, че новият Quake запазва високия таван на владеене на играта с разнообразните си оръжия и арени, но успешно надгражда концепцията с добавянето на класове в играта. Както и в предишните версии на Quake, контролът върху арената, който се изразява в събиране на оръжия, муниции, health, armor и други, е най-значителният елемент на играта. Тактическото движение по игралното поле е от изключителна важност, а познаването на картата и методите за маневриране ще разделят pro-тата от noob-овете.
Всеки шампион има различни статистики – Health, Armor и Speed според класа си, и едно специално активно умение, което е ограничено с cooldown и може да се зареди или чрез изчакване на този cooldown, или чрез събиране на cooldown pick-ups. В играта на този етап са вкарани познатите ни персонажи от предишните Quake игри – Nyx, Scalebearer, Anarki, Slash, Clutch, Galena и Ranger, но още стари познайници ще бъдат добавени с наближаването на официалния release на играта.
Картите, или както е модерно да ги наричаме – Арени, са освен визуално подобрени версии на предишни Quake мапове (например Blood Covenant, която е копие на DM6 от Quake 3), така и напълно оригинални – като Ruins of Sarnath, която плаши с огромно оковано око в идеалния си център. Оръжията ни са добре познати и включват Heavy Machinegun, Super Nailgun, Super Shotgun, Lightning Gun, Railgun и любимия на всички ни универсален инструмент за самоубийство и аматьорски летателни опити – Rocket Launcher.
Quake Champions е напълно Free to Play
Информацията, предоставена ни от Bethesda, гласи, че играта ще бъде напълно Free to play, като ще имаме опцията да си я закупим, като по този начин получаваме достъп до всички шампиони, които иначе ще се налага да отключваме или наемаме за един ден с in-game валута. В играта ще има огромен брой „шапки“, както Team Fortress ни научи да наричаме козметичните предмети в тези заглавия. Те ще могат да се получат както чрез закупуване чрез вътреигрова валута, така и с отваряне на Loot Box-ове.
В Quake Champions на този етап се предвижда да има три главни режима – Deathmatch, Team Deathmatch и Duel, като за първите две концепцията трябва да ви е ясна. Дуелът пък от своя страна представлява 1v1 мач, в който всеки от играчите избира 3 шампиона. След като бъде убит с единия си шампион, той се преражда с някой от другите и така се играе до елиминация на всички шампиони на противниковия играч. С пускането на играта се очаква да бъдат добавени и възможности за създаване на разнообразни mod-ове, но на този етап няма конкретна информация за това.
Графиката на играта изглежда добре и на място за заглавие, излизащо през 2017 година, а анимациите, както и звуковите ефекти, придават на геймплей-а тази изпипаност, която очакваме от претендент за един от най-големите електронни спортове, какъвто наследникът на Quake 3 може в действителност да се окаже.
С това завършваме четивото на тема Quake Champions и търсим отговор на въпроса – Ще последва ли Quake Champions стъпките на Quake 3?, който и до ден днешен е един от най-великите, макар и не толкова комерсиални, First Person Shooter-и, или ще бъде отхвърлен и забравен, както редица други в битката за място на доминирания от Counter Strike и Overwatch FPS жанр.
Аз мисля, че има шанс. Ще му дадете ли шанс и вие? Ще се радваме да чуем мнението ви в коментарите под статията, както и под постовете ни в социалните мрежи.
Можете да се запишете за затворената бета на Quake Champions тук.