Преди точно месец, на 11 май, се проведе най-мащабното събитие за електронна търговия в България. То се организира ежегодно и събира бизнесите, за да им даде възможност да изградят партньорства, да получат решения и да се запознаят с водещите технологии и тенденции в областта на електронната търговия. Ние бяхме медийни партньори на събитието и логично, а и с малко закъснение – споделяме нашите впечатления от EcommCongress 2018.
Засегнаха се важни теми като маркетинг, потребителско изживяване и лоялност. В експо зоната на EcommCongress 2018 всеки имаше възможност да се запознае с различни бизнес услуги, да получи преференциални цени, условия и/или отговори на своите въпроси.
На събитието намериха място специалисти от местния бизнес на национално ниво:
- Жанет Найденова (председател на Българската е-комерс асоциация),
- Станко Йорданов (мениджър, Via Post),
- Любомир Чолаков (изп. директор, Isobar Commerce България),
- Виктор Динев (маркетинг специалист, Beyond ID Studio),
- Никола Минков (управител, Serpact),
- Георги Шопов (управител, Web Seller Guru),
- Иво Илиев (управител, Metamark),
- Димитър Димитров (управител, Inbound.bg),
- Велизар Величков (търговски директор, Grabo.bg),
- Кирил Динов (бизнес развитие, Retargeting.biz),
- Явор Тодоров (мениджър електронни търговци, DHL Express България).
В рамките на EcommCongress 2018 Любомир Чолаков представи колко скоро гласовите асистенти ще изместят писането с клавиатурата. Той показа как иновират компании като Adidas, Lego и Clarins, за да променят потребителското преживяване и получат нови онлайн поръчки. Според данните, които той изнесе в презентацията си, броят на потребителите в световен мащаб, които пазаруват онлайн се очаква да се увеличи двойно за периода от 2014 до 2019 г.
Една от най-активните дискусии по време на събитието – дискусията около влизащия в сила Общ регламент за защита на личните данни – GDPR – бяха акуратно водени от Игнат Арсенов (директор на Европейския потребителски център в България). На множеството въпроси на бизнеса отговаряха адвокати Биляна Димитрова и Николай Кисьов.
Лектори от различни дигитални маркетинг агенции проведоха кратки обучения какви техники и по-прецизни решения са подходящи за електронните търговци, за да повишат лоялността на купувачите. Целта на лекциите им беше да представят добри и лоши практики, както и да покажат как да се повиши трафикът към магазините и съответно поръчките.
Представители на куриерски фирми в страната запознаха присъстващите с предимствата на България и разкриха връзките между локациите за доставка, новите очаквания на клиентите и бъдещата индустриална революция.
Тази година, за пръв път на събитието, са поканени и гости от Чехия – Петър Свобода (управител на Shopsys), от Хърватия – Марсел Мейсан (президент на e-commerce асоциация) и Джунейт Ерполат (изп. директор на Alibaba.com, Турция), който взе дистанционно участие в конгреса.
Изпълнителният директор на Alibaba.com Турция изтъкна значителните предимства за бизнесите, които се развиват и онлайн. От една страна броят на продажбите – онлайн търговците, които използват електронна платформа за развитието на своя бизнес е 5 пъти по-висок от еднакви по размер традиционни магазини, от друга – стратегическо предимство: 65% от електронните малки и средни предприятия имат самочувствието и капацитета да оцелеят при лоши икономически условия в сравнение с 10% от офлайн такива.
Както вече споменахме, екипът на Technology.bg също присъства като партньор на събитието. Наши представители бяха Йордан Манов, Теодор Захариев и аз – Екатерина Чимбова.
Съдържание
Ето и нашите впечатления от EcommCongress 2018:
Данчо:
„Основно впечатление ми направи силният лекторски състав и нетуъркинг. Доста интересни хора сред лекторите и посетителите. Силно присъствие на SEO специалисти. Презентацията на Виктор Динев (маркетинг специалист, Beyond ID Studio) беше много полезна. Мястото беше подходящо и приветливо.“
Тео:
„Нетуъркинга беше на високо ниво. Лекторите бяха изявени личности от бранша. Най-интересните неща чух от Джунейт Ерполат (изп. директор, Alibaba.com, Турция) и Виктор Динев (Instagram маркетинг специалист). Запознах се лично с голям брой хора, с които иначе съм правил бизнес онлайн. Организацията и времетраенето на лекциите бяха отлични. Всички лектори разполагаха с нужното време да кажат най-важното от своя опит на аудиторията. Дългите и протяжни лекции доскучават на не дотам запозната аудитория. Информацията беше представена от специалистите на много достъпно ниво, без голям брой термини, които да объркват публиката. За мен това беше поредната успешна година за – eCommCongress и с нетърпение очаквам следващото събитие.“
Катя:
„Силните смислови акценти видях в лекциите на Иво Илиев, който направи много важни разграничения свързани с Facebook маркетинга и за това как правилно да се „четат“ резултатите от него. Приятно изненадана съм и от щедрата на полезност информация, която представи Виктор Динев за Instagram маркетинга. Определено бих посетила обучение, водено от него. Учудена съм от малобройното присъствие на бизнеса на това събитие. Дискусията около GDPR беше доста показателна за множеството въпроси, с които са изпълнени предприемачите към новия регламент. Адвокат Биляна Димитрова даде много релевантна информация по казуси на електронните търговци.“
Закъснява ли e-бизнесът за срещата с иновациите?
Представените на събитието нови технологии, свързани с пазаруването чрез глас, виртуална реалност, тепърва ще намират все повече приложения и сред потребителското изживяване на българите.
На повечето от въпросите на лекторите за това дали предприемачите прилагат различни видове нови технологии и стратегии в бизнеса си, мнозинството от ръцете останаха невдигнати за сметка на голямата активност по време на дискусиите и Q&A сесиите.
Онлайн бизнесът може и да закъснее, но е важно преди всичко да реши да присъства на срещата. Иновациите са ключови за е-бизнесите, а подобни събития добавят стойност с идеи, партньорства и решения.
Споделете вашите впечатления от EcommCongress 2018?
Бяхте ли на събитието? Хареса ли Ви? Може би имате различно мнение от нашето? Не се колебайте да споделите в коментари своите впечатления. А ако ви харесва това, което правим – присъединете се към нашата фейсбук група – Технологичното общество на България. Надяваме се, че материалът Ви е харесал.