Начало / Гейминг / IndieZone / Phoenix Point: Backer Build #1 – Първи впечатления
Phoenix Point: Backer Build #1

Phoenix Point: Backer Build #1 – Първи впечатления

Миналата година по това време си говорихме за доста успешната crowdfunding кампания на Julian Gollop в подкрепа на Phoenix Point – неговият последен проект, понастоящем разработван в уютното софийско студио на Snapshot GamesИграта влезе и в класацията ни за най-очаквани инди игри на 2018 година, а от началото на този месец сложихме ръка и върху Phoenix Point: Backer Build #1. Продължавайки надолу, имайте едно наум, че разглеждаме изключително ранна версия на играта.

Phoenix Point: Backer Build #1

На първи май пристигна първият ранен билд на играта, достъпен за всички, подкрепили Phoenix Point по време на нейната crowdfunding кампания с „Digital Extras Edition“ или по-високо ниво, както и за всички, купили предварително играта с „Luxury Digital Edition“. Но това не е важно! Важното е, че 4 седмици и една бъг-фикс версия по-късно, успях да „събера“ време да поразцъкам.

Във Phoenix Point: Backer Build #1 играем с New Jericho – една от трите фракции в играта. Милитаристична група, която вярва в победа на човечеството над Пандора вируса единствено посредством технологичен прогрес и военна мощ. Напълно противопоставени на всякакви породени от вируса мутации, те сканират всеки новодошъл в техните територии и дори прибягват до операции за премахване на съществуващи мутации. За сметка на това ще видите войниците им, подсилени с кибернетични импланти, бионичи крайници и всякакви други технологични чудеса.

Phoenix Point: Backer Build #1

Какво предлага Backer Build #1

Съдържанието на билда е доста адекватно като за първа пре-алфа версия. На свое разположение имаме Fort Freiheit мисията, която видяхме в първото геймплей демо на играта. В нея поемаме контрол над отряд от четирима New Jericho войници – 2 х Assault, Heavy и Sniper. Глас по радиото ни уведомява, че и четиримата са инфектирани и тази мисия е последният им шанс да сторят нещо добро за човечеството. Оттук-нататък задачата ни е да прочистим локацията от вражески единици, включително доста заплашително изглеждащата Crab Queen. За щастие тя се включва в боя едва след като преминат няколко хода, което ни дава възможност да поразчистим форта за нейното пристигане.

 Допълнително имаме на разположение и още една карта, на която можем да играем мисии, генерирани на случаен принцип.  Композицията на отряда ни и задачата им остават същите, но враговете са повече, а в зависимост от какво точно сте генерирали – ресурсите по картата може да са доста по-малко. Което ни довежда до следващата ни точка.

Phoenix Point: Backer Build #1

Геймплей

Ако сте играли XCOM 2, ще забележите приликите, веднага щом стартирате първата си мисия във Phoenix Point.  Портретите на разкритите врагове, менюто с възможни действия на войниците, маркировката за възможно движение по картата – всички тези познати елементи позволяват бързо да се потопите в действието и да се заемете с важните неща, като например екстерминацията на Пандора вируса.

Разбира се, не липсват и някои подобрения във вече познатата формула. Сивите линии на скрийншота по-горе ви подсказват, че ако се придвижите до избраната позиция, ще сте под обстрела на  вражеските единици в другия им край. Това определено помага в подбирането на позиция, в която „безопасно“ да дочакате следващия си ход. Но за мен оскар за подобрена механика заслужава да отиде при системата за изразходване на налични действия. В сравнение с еднократните придвиждания и ходове, които приключваха, ако изберем стрелба, то нещата във Phoenix Point са доста по-разчупени. Ако предпочитаме, можем да придвижваме войниците си с по едно поленце, докато не изразходим изцяло наличното ни движение. Или пък можем да стреляме и след това да се преместим зад някое близко прикритие. Но освен с подобрения на познатото, Phoenix Point: Backer Build #1 впечатлява и с някои нововъведения.

Free Aim система

Phoenix Point: Backer Build #1

Free Aim системата във Phoenix Point изглежда доста впечатляващо до момента, в който не се научите наистина да се възползвате от нея. След това вече ще се чудите как сте могли да живеете без нея. Както виждате по-горе, при успешна стрелба имам шанса да извадя от строя екипираната с щипка ръка на крабмена срещу мен. Освен съответния демидж, това ще нанесе и блийд ефект и по-важно – ще го лиши от възможността да атакува с щипката си. А що се отнася до този конкретен враг, в рамките на тази версия на играта, това означава да го направя напълно безобиден за ходовете, които ще отнеме да му изтече кръвта.

Алтернативно, ако се прицеля в някой от краката му, бих могъл да огранича движението, на което ще е способен в своя ход. Последното е и особено успешна стратегия при срещи с Crab Queen. Разбира се, вашите войници също подлежат на същите контузии. А освен крайници, можете да се разделите и с оръжието си, което също подлежи на унищожение. Що се отнася до стрелбата, тук имаме и друго интересно решение. Вместо просто да направите минимален демидж, при изстрел с оръжие като assault rifle или machine gun можете да проследите демиджа, който всеки отделен куршум прави… или не прави.

Inventory система

Phoenix Point: Backer Build #1

Нещо, което не очаквах да видя, но патроните ни във Phoenix Point не са безкрайни. И не, не говоря за презареждането. И тук, разбира се, трябва да презареждаме оръжието си след определен брой изстрели, но освен това могат просто да ни свършат мунициите. За щастие по картата можем да намерим контейнери, които съдържат различни видове боеприпаси. От ракети за лаунчъра на Heavy войника до медкитове, които всеки може да ползва. Намирането и възползването от тях е от истинска важност, тъй като опасността да ви свършат мунициите преди да ви свършат враговете е напълно реална.

Това поставя акцент върху внимателното менажиране на ресурсите ни по време на битка, особено ако знаем, че по някое време в нея ще се включи и гигантска шестонога кралица на раците. Което от друга страна ни стимулира да сме креативни в стратегиите си и да се възползваме от пълните възможности на комбат системата. Именно така с времето се научих да обезоръжавам близкобойните раци и да ги оставям да кървят до смърт. А на падналите в битка бойни другари само ботушите не им взех от краката. Мир на праха им!

Willpoints

Phoenix Point: Backer Build #1

Някой специални умения като Overwatch (стрелба по опонент, придвижващ се в обсега ви), Exertion (възползване от допълнителен брой точки действие) или използването на медкит, изтощават войниците ви морално. Всеки от тях има определен брой точки воля, от които може да се възползва при нужда. Като освен да ги изразходвате, можете и да ги регенерирате като използвате Recover умението, оставяйки войника си да почива за този ход. Това дава възможност да оползотворяваме и „празните“ ходове, в които бихме предпочели да кротуваме и да оставим топката в корта на врага.

Първи впечатления

Основното ми разочарование от Phoenix Point: Backer Build #1 беше липсата на in-game меню и каквато и да е форма на quit бутон освен универсалната комбинация Alt + F4. Е, това беше набързо разрешено в bug fix версията, която последва само две седмици по-късно. В интерес на истината, изненадващо е колко добре всъщност се държи играта за толкова ранна версия, имайки предвид състоянието, в което сме свикнали да виждаме „напълно завършени“ игри.

От гледна точна на геймплей, единственият ми проблем е с bleed механиката, която взима демидж в началото на хода. И колкото и да ме радва това, когато кървят враговете ми, бих предпочел никога повече да не започвам ход със смъртта на войник, който носи медкит в инвентара си. Разбира се, нищо от това, което виждаме във Phoenix Point: Backer Build #1 не е финално. Отзиви от феновете не липсват, а Julian и компания слушат внимателно, както във Phoenix Point форумите, така и в официалната фейсбук група.

Phoenix Point: Backer Build #1

С излизането на bug fix версията или Backer Build 1.2 стана ясно и че оттук-нататък можем да очакваме нова backer версия на всеки два месеца. Също така, благодарение на изключително успешната crowdfunding кампания и стабилният брой преордъри, Snapshot Games са имали възможността да разширят екипа си, осигурявайки повече ресурси за разработката на играта и поставяйки по-високи цели за Phoenix Point. Като резултат пълният рилийз на играта ще очакваме в средата на 2019 година като от това, което сме видели досега, аз поне имам единствено позитивни очаквания. Оставям ви с няколко думи от самият Julian Gollop и до следващия backer build.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Иван Иванов