Alibaba изпревари Amazon

Alibaba изпревари Amazon в надпреварата за електронната търговия

Alibaba изпревари Amazon в надпреварата за надмощие в света на електронната търговия, сочат данните за първите четири месеца на 2018 година. Така компанията се превръща в най-популярната платформа за електронна търговия в света.

Най-новата класация на Alexa за най-популярните адреси показва, че Taobao.com, собственост на Alibaba, се е изкачила на десето място, едно място пред Amazon.com. От обяснението става ясно, че тези класации се изчисляват „чрез използването на комбинация от среднодневни посетители и показвания на страници през съответните месеци“.

Alexa съобщава, че купувачите остават по-дълго време в Taobao. Обичайно посетителите прекарват повече от 8 минути на ден в собствената платформа на Alibaba. Това е в сравнение със средната стойност от 7 минути и 40 секунди, която посетителите разходват в Amazon.com.

Последните данни показват, че офертите на Alibaba също печелят, когато става дума за мобилни приложения. Статистиката на приложението Annie за най-изтегляните безплатни мобилни приложения за март 2018 посочва AliExpress на девето място. Класацията се основава на месечните данни за изтеглянията в магазините на iOS и Google Play от цял ​​свят. Последните цифри показват, че AliExpress е скочила с 12 места в класацията от февруари 2018 г. Така се намира едно място пред Snapchat през март.

Интересно е да видим, че мобилните приложения на Facebook все още са сред най-теглените и най-използваните през март. И всичко това – въпреки аферата с изтичането на данни и Cambridge Analytica.

Сайтовете все още водят пред приложенията

По-дългосрочните констатации показват, че приложенията за електронна търговия печелят популярност. И така все повече и повече хора купуват и чрез мобилни устройства.

Най-новите данни от GlobalWebIndex обаче сочат, че хората предпочитат уеб базираните сайтове за търговия на дребно със значителна разлика. Около 50% повече потребители в интернет са посетили уебсайт за електронна търговия през миналия месец, отколкото са използвали приложение за пазаруване на мобилните си устройства. Любопитен факт е, че мъжете са много по-склонни да избират приложенията.

Междувременно данните на GlobalWebIndex обръщат внимание на това, че почти ¾ от всички интернет потребители в най-големите 40 икономики в света са купили нещо онлайн през последния месец. Това предполага, че повече от 80% от хората, които посещават онлайн магазини, в крайна сметка купуват нещо от поне един от тях всеки месец.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Катя Димитрова

Журналист със солиден за възрастта си опит. Ревностен застъпник за свободата на словото, за чието съществуване понякога се лъжем само от добро възпитание. Почитател на футуристичните и смели идеи не само в бизнес аспект, но и във всяка една човешка микровселена. Смелост и поглед напред - там е ключът! Тук съм, за да споделям с вас всичко най-важно и актуално от света на технологиите и да ви докажа, че добрите новини не са непостижима задача в бранша. А интересите ми са свързани основно с всички форми на изкуството, с пътуванията и футбола. И искам да имам котка.