Представете си Augmented Reality (AR) игра, при която не просто виждате виртуално съдържание по реалните улици около вас, а и можете да взаимодействате с околните хора чрез тези имагинерни изображения.
Например пълноценен шутър от първо лице (FPS – First Person Shooter), при който стреляте с виртуални оръжия, но не по компютърно генерирани противници, а по реални хора наоколо. И се движите, за да избегнете техните атаки.
Това е бъдещето на Augmented Reality игрите, което описа Джон Ханке, основател на Niantic и създател на нашумялата игра Pokemon Go пред аудиторията на провеждащия се в момента в Барселона Световен мобилен конгрес.
Какво е бъдещето
Ханке дойде в Барселона, за да говори пред аудитория от телеком мениджъри и експерти, както и медии (сред които и журналист на Technology.bg) за важността от развитието на мобилни мрежи от пето поколение (т.нар. 5G). Той обясни, че петата генерация ще премахне забавянето и ще увеличи значително броя на връзките, осъществими на един квадратен километър, което ще ускори развитието на AR игрите.
Според него този тип игри тепърва са в началото на своето развитие и мобилните 5G мрежи ще гарантират това развитие в бъдеще, улеснявайки визията на Niantic за виртуални забавления, базирани на откривателство, движение и реален социален живот лице в лице.