автоматизация

ИТ фирмите оценяват ползите от автоматизация на процесите, но почти не я въвеждат

Бизнес организациите и ИТ отделите им осъзнават нуждата от автоматизация на процесите, но реално малка част от тях я въвеждат. Според проучване на Fujitsu, 79% от ИТ специалистите смятат, че автоматизацията е важна при осигуряване на ресурси, 77% при управление и поддръжка и над 70% я намират изключително важна при въвеждане на промени в системите. Но в същото време само 18% я въвеждат напълно за осигуряване на ресурси, 13% при поддръжка и под 20% при управление на промени.

Това показва анализът сред 156 старши ИТ специалисти от компании с най-малко 2 500 служители и годишни приходи от минимум 500 милиона долара от различни индустрии като производство, търговия на дребно, транспорт, финансови услуги, телекомуникации, здравеопазване и автомобилостроене.

Според анализаторите от Fujitsu и Freeform Dynamics, автоматизацията е критична за повишаване на производителността. Освен ускоряване на процесите и освобождаване на ресурс от ИТ специалисти, автоматизацията допринася и за редуциране на човешките грешки. Но въпреки това какво пречи на ИТ специалистите да автоматизират повече дейности от работата си?

Обяснение

Крег Паркър, ръководител Интегрирани системи Fujitsu EMEIA, коментира проучването. “Инструментите и техниките за автоматизиране на почти всеки аспект от ИТ процесите са налични от много години и все повече инфраструктурни компоненти като сървъри, съхранение или свързаност все по-често се предлагат с вградени възможности за автоматизация. Но с нарастващия брой от опции става все по-трудно за ИТ специалистите да следят всички развития и да проучват кое е подходящото за тяхната среда. И дори да намерите време и да преодолеете ниските бюджетни ресурси, ще се сблъскате с някои чисто човешки фактори като страх от загуба на контрол.“

Всичко това, заедно с практическите въпроси като наличност на сложните решения, проектиране и интеграция за изграждане на автоматизирана среда, обяснява сравнително бавния процес по пътя към пълна автоматизация.

Решението на въпроса за автоматизацията е т.нар. „софтуерен център за данни“ (SDDC). Идеята е да използваме софтуер за автоматизиране на колкото е възможно повече етапа от процесите. И въпреки това само 37% от участниците в проучването разбират напълно концепцията „софтуерен център за данни“.

В много аспекти SDDC решенията надграждат над различните концепции за виртуализация. През годините виртуализациите се развиха от статични системи. Те консолидират сървъри или приложения в по-богати платформи, които позволяват динамично управление на натовареността, интеграция на технологии за съхранение и мрежова виртуализация и дори миграция на виртуални машини и ресурси за оптимизация на живо на виртуални системи.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Катя Димитрова

Журналист със солиден за възрастта си опит. Ревностен застъпник за свободата на словото, за чието съществуване понякога се лъжем само от добро възпитание. Почитател на футуристичните и смели идеи не само в бизнес аспект, но и във всяка една човешка микровселена. Смелост и поглед напред - там е ключът! Тук съм, за да споделям с вас всичко най-важно и актуално от света на технологиите и да ви докажа, че добрите новини не са непостижима задача в бранша. А интересите ми са свързани основно с всички форми на изкуството, с пътуванията и футбола. И искам да имам котка.