Начало / Гейминг / IndieZone / Интервю с българите от Brinicle Games и първият им проект
Brinicle Games

Интервю с българите от Brinicle Games и първият им проект

Екипът „Brinicle Games“ се е кръстил на това явление, което се наблюдава под ледовете на Антарктида и другите полярни океани. Brinicle Games са малко инди студио за игри или по-скоро петима ентусиасти, които в свободното си време се опитват да разработват игри, тъй като това им е мечта и водеща сила в момента. Екипът се сформира през 2017 година, началото на Февруари, няколко седмици след участието на Георги Божилов и Георги Костов в “Plovdiv Game Jam 2017”, част от  “Global Game Jam”. Малко след това към „Брайникъл Геймс“ се присъединява и Димитър Табаков. Така ядрото от програмисти се оформя и започва съвместна работа по сайта на студиото (тук). Преломната точка се случва няколко месеца по-късно, когато от форум екипът успява да се сдобие с двама изключително талантливи братя – Ивайло Иванов и Ростислав Иванов, дигитални гурута, занимаващи се с концептуализация на герои, пейзажи, 3Д моделиране, скулптуриране и анимиране на персонажи. 

Първоначално всички се спряхме на доста амбициозен проект, който надхвърляше възможностите ни, но стигнахме до базова концепция за играта и базов сюжет. Залъкът беше голям и го отложихме за в бъдеще.

Тук е много важно да обърнем внимание на името – „Брайникъл Геймс“! Не бриникъл, не бриникле, и определено не брейникъл. Често пъти този важен аспект от същността на едно геймстудио се неглижира, затова преди да започнем нашето интерво, е важно да го изчистим. Но по какво всъщност работят момчетата от „Brinicle Games“? Ето го и краткия отговор:

След момент на тишина и размисъл, решихме да направим нещо, което можем да завършим и пуснем на пазара. И както знаем – ретрото е на мода, затова решихме да направим игра, която не остарява и винаги е забавлявала аудиторията геймъри, а именно – наш вариант на Battle City от 1985г., но със съвременни концепции и новости, така че да напомня за оригинала, но също така да оставя изненада и позитивни впечатления от изиграването ѝ.

И понеже гейминг екипът на Technology.bg има определена слабост към инди заглавията, всички сме много развълнувани и ентусиазирани да разберем повече за проекта! Инди вълната в гейминг индустрията набъбва с пълна сила, а какво по-хубаво от едно българско независимо заглавие, още повече римейк на игра, с която всички сме израстнали? Да видим какво имат да ни кажат разработчиците от „Brinicle Games“.

Разкажете ни нещо повече за себе си? Кои сте вие и как се събрахте, за да се случи Brinicle Games?

Георги „Talic“ Божилов: Всичко стана след “Plovdiv Game Jam 2017”, един по-един се открихме, като стана въпрос за разработка на игри и успеха, който пожънахме на джама. Така се сформира ядрото. След това потърсихме от 3дбг.ком дизайнери и попаднахме на много кадърни и можещи братя Ивайло и Роси. И от тази стартова петица, почна вече работа по проект. Преди те да се присъединят работихме изцяло по дизайна и самия сайт, който е дело на Табака.

Георги „Shagy“ Костов: Ние сме Brinicle Games. Малко гейм студио основано в Пловдив. Събрахме групата благодарение на Европейска програма в университета и благодарение на евенти като Plovdiv Game Jam.

Ивайло Иванов & Ростислав Иванов: Oтносително пресни сме като екип за момента но се познаваме от почти година… тук Талик да разкаже повече 🙂

Как и защо се спряхте точно на тази игра?

Георги „Talic“ Божилов: Спряхме се на тази игра, защото ако и се направи разбор на асети, музика, геймплей се оказва, че е по силите на 5 човека след работно време да я кодят и дизайнват.

Георги „Shagy“ Костов: Ретро игрите са перфектни за нашите възможности. Проекта не е голям и отговаря на нашите възможности и време.

Ивайло Иванов & Ростислав Иванов: Спряхме се на ретро игра, която е била харесвана много преди време и бихме искали да я видим с нов дизайн и малко по иновативна.

Кога мислите, че ще сте готови с пълната версия на играта?

Георги „Talic“ Божилов: За пълна версия, ще издам, че не може да се говори още. Бих казал, че първата четвърт от 2018 ще имаме или final alpha или early beta версия. С уточнени и ясни новости и индивидуалност спрямо оригинала.

Георги „Shagy“ Костов: 2018 година Март месец.

Ивайло Иванов & Ростислав Иванов: Алфа версията на играта ще е готова края на Март – Април.

Играта безплатна ли ще бъде? Ако не, колко ще струва?

Георги „Talic“ Божилов: Тъй като в момента се само финансираме, без краудфъндинг компании. Смятам, че  5-6$ не биха били в тежат на никой. И като се вземе в предвид, че 50% от цената са разходи. Така, че – Да, ще е платено удоволствие.

Георги „Shagy“ Костов: Няма да е безплатна. Ще има символична сума под 5-6 долара.

Ивайло Иванов & Ростислав Иванов: Играта ще е почти безплатна освен ако 5-6 $ ви се струва прекалена цена за труда, който сме вложили в нея, тогава може да се каже, че ще е платена.

Ще има ли физически носител, или само дигитален?

Георги „Talic“ Божилов: В предния си отговор казах, че се само финансираме, така че е само дигитален.

Георги „Shagy“ Костов: Играта ще бъде разпространявана чрез Steam.

Как ще разпространявате играта?

Георги „Talic“ Божилов:  Смятаме основно в Steam.  Но и ще проучим и другите пазари.

Георги „Shagy“ Костов:  Чрез нашият сайт, социалните мрежи и Steam.

Ивайло Иванов & Ростислав Иванов: Засега само онлайн.

Ако можехте да работите за някое друго геймстудио, кое щеше да е то?

Георги „Talic“ Божилов: Бих казал, че в Blizzard ми е мечтаната работа. Но и на български студиа не бих отказал. Страстта е голяма.

Георги „Shagy“ Костов: UbiSoft, като гейм енджън девелопър.

Димитър „Tabak“ Табаков: Не бих работил за друго гейм студио.

Ивайло Иванов & Ростислав Иванов: Blizzard.

Ако можехте да направите дългоочакваното продължение на някоя стара игра, коя щеше да е тя?

Георги „Talic“ Божилов: Засега се сещам за едно забравено заглавие от златната ера на игрите:
– I. Severance: Blade of Darkness – мога да я нарича първата от „Soulsbood“ сериите според мен(без да има нещо общо с тях)!
– II. The Four Horsemen of the Apocalypse – един проект, който не видя бял свят на фалиралите 3DO.
– III. Бих направил Diablo IV.

Георги „Shagy“ Костов: Half life 3.

Димитър „Tabak“ Табаков: Стара не, но малко по-нова Darksiders IV.

Ивайло Иванов & Ростислав Иванов: MDK.

Колко често си купувате игри онлайн?

Георги „Talic“ Божилов: Е ми няколко пъти в годината особено около празници, за да се хванат намаленията – Хи-Хи. Но ако твърдо съм решил, че това ще го имам веднага на пре-ордер поръчвам.

Георги „Shagy“ Костов: Рядко, вече нямам толкова време да играя игри.

Димитър „Tabak“ Табаков: Рядко, но пък по-малкият ми брат компенсира. Той редовно си купува.

Ивайло Иванов & Ростислав Иванов: Ние ги правим! 🙂

А ние от Technology.bg пожелаваме на момчетата от Brinicle Games много успех и попътен вятър в тяхното ретро начинание! Светът със сигурност се нуждае от повече инди-заглавия, а защо не и едно българско такова? Определено ще следи проекта с интерес.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Никола Гайдов

Геймър до мозъка на костите си, книжен човек, завършил Книгоиздаване в СУ, в свободното си време пише сценарии за късометражни филми и се занимава със семейния пчеларски бизнес. RPG - маняк, умира си за добра и оригинална история, независимо под каква форма. Любител на качественото фентъзи, фантастика и приключенска литература.