Ако сме научили нещо през последните няколко години, това е, че всичко, което правим или кажем онлайн, е проследимо. Възможно е да се предприемат някои стъпки, за да стане намирането по-трудно. Но винаги има пътека, водеща към вас. Повечето потребители имат очакване за поверителност при сърфиране в мрежата в режима „инкогнито“ на Google Chrome, но според ново проучване, поръчано от търговската организация Digital Content Next, може да не е непременно така.
Обяснение
Дъглас Шмид, професор по компютърни науки в Университета „Вандербилт“ и автор на изследването, описва процеса. На теория Google може да свърже браузването на потребителя в режим „инкогнито“ чрез „бисквитки“, ако потребителят се регистрира в услуга на технологичния гигант като Gmail например.
Това позволява на Google да свърже идентификационните данни на потребителя с идентификационния номер на „бисквитката“ на DoubleClick. Ето защо, ако потребителите не изчистват бисквитките на браузъра си редовно, информацията им за сърфиране на уеб страници на трети страни, които използват услугите на DoubleClick, може да се свържат с личната им информация в профила им в Google.
Ако потребителят излезе от режим „инкогнито“, преди да влезе в профил в Google, данните за проследяването ще бъдат изтрити.
В доклада не се казва категорично, че Google има вина, но това се предлага технически. Технологичната компания обаче бързо отхвърли тези твърдения. Неин говорител се свърза по електронната поща на AdAge и заяви: „Ние не свързваме браузването в режим „инкогнито“ с профилите, в които може да влезете, след като излезете от сесията си в инкогнито режим. И нашите рекламни системи нямат специално знание за това, което се случва, когато Chrome или друг браузър е в режим „инкогнито“. Ние просто определяме и четем „бисквитките“, както е позволено от браузъра.“
Говорителят каза още, че докладът е бил поръчан от професионална лобистка група. Според него не е изненадващо, че той съдържа „заблуждаваща информация“.