Напоследък стана модерно да се експлоатира Dark Souls формулата, особено в пиксел арт игрите. Особено в платформърите и особено в Kickstarter. Изобщо, нивото на особености е голямо, а в Blasphemous ги има в изобилие!
В превод заглавието означава „богохулнически“, „скверен“, срещу Бога. Това автоматично ни подсеща за библейските мотиви в геймплей-а, а защо не и за някаква изчанчена и изкривена средновековна митология. Естествено, имаме и от двете неща по много!
Репресивната обстановка, плавността на анимацията и количеството детайли, постигнати чрез пикселното изкуство, ни продадоха този проект отдавна. Сега е време да разберем дали ще успее да изпълни това, което обещава първоначалното предложение. Играта е пусната като проект в Kickstarter на 24-ти май 2017-та и в рамките на 24 часа успява да събере близо 70% от нужното финансиране ($50,000). Кампанията свършва 2 месеца по-късно и студиото успява да събере „богохулните“ 330,000 долара!
И така, да се надяваме, че с всичките тези пари, разработчиците са успяли да създадат нещо готино.
Нека разгледаме Blasphemous отблизо
Blasphemous е екшън-платформър, който съчетава бързи битки с дълбока и емоционална история, доставена чрез изследване на огромна вселена. Нивата в играта се нелинейни, а играчите ще могат да откриват историята част по част. Действието в играта се развива в кралство, наречено Orthodoxia, където религията е от първостепенно значение в очите на обществото, а църквите превъзхождат хората 2:1.
Вие ще се озовете в тази агонизираща територия в следствие на епохата на корупцията, през която напрактика цялото население се превръща в ужасяващи животни, като наказание за съвместното им богохулство и неадекватно поклонение пред Бог. Създания, които са задълбочили своята сляпа вяра, развиват неотлъчна кръвожадност, с която сега трябва да се борите. Абе, кофти работа.
Героят в Blashemous
В Blasphemous ще играете като The Penitent One, номад, който e решил да се справи с всичкото зло на този свят.
Разполагате, естествено, с доста островърха шапка и готин меч.
Изглежда, това ще трябва да е достатъчно, за да спрете богохулствата. Страхотен арт, големи шрифтове и гладка анимация – изцяло създадени с помощта на традиционните пиксел по пиксел техники.
Нивата разказват история, която е предизвикателство за дешифриране, но много възнаграждаваща за онези, които се осмелят да сглобят всички парчета. Играта е все още в процес на разработка, но студиото пуска новини всеки месец. Тя доста наподобява Dark Souls като тематика и няма какво да се лъжем – главният герой може перфектно да се впише в Dark Souls вселената. Но въпреки това този проект има за цел да изследва нови техники на битки и можем да очакваме всеки следващ бос да е в 10 пъти по-силен и отвратителен от предишния.
Заглавието е предвидено за ред устройства, включително и Nintendo Switch, и ако всичко върви по план, ще излезе догодина. Засега имаме само няколко клипчета и concept art. Ако искате да научите повече за Blasphemous, може да посетите техния Kickstarter проект.