They Shall Not Pass е първото платено DLC за Battlefield 1. То е посветено на френската армия и нейната героична защита на Verdun – един от най-продължителните и кървави сблъсъци по време на Първата световна война.
Самото DLC носи със себе си доста новости. Получаваме нов режим на игра, 4 нови карти, 8 нови оръжия, нов елитен клас, нови танкове, нови behemoth-и, както и много промени по самия геймплей.
Съдържание
Новите карти в They Shall Not Pass
Новите карти в They Shall Not Pass са налични само за клиенти, които имат Premium версия или са закупили DLC-то.
С идването на Battlefest преди седмица, от Dice обявиха, че ако сте в група с хора, които имат достъп до новите карти, то и вие ще може да играете на тях. В такъв случай обаче хората, които не са закупили DLC-то, няма да имат достъп до новите оръжия и също така няма да получават точки опит.
Ето и кратко описание на всяка една от новите карти в They Shall Not Pass:
Verdun – една от най-очакваните карти в това DLC. Самата карта не е линейна, което я прави уникална и акцентира върху бруталните пехотни сблъсъци между двете армии. Игрите там са особено динамични, макар и не добре балансирани. Особено в режим Operations, където защитниците имат голямо предимство.
Fort de Vaux – една от малкото карти, в които има изцяло пехота. Няма танкове, няма ги и досадните trench raider самолети със 100 service stars. Самата карта е фокусирана изцяло върху схватките в затворени и близки пространства, съответно игрите на нея често са доста хаотични. Въпреки това самата карта е балансирана в повечето режими. Ако сте играли на Operation Lockers в Battlefield 4, ще знаете какво ви очаква.
Rupture – ако гледахте внимателно трейлъра, това е картата с червените макове. Една от най-красивите карти, които Dice някога са правили. Тя е особено приятна за игра и добре балансирана в повечето режими. Като минус мога да отбележа липсата на AA установки, което дава възможност на умели пилоти да тормозят сериозно сражаващата се пехота.
Sossions – за мен най-красивата от новите карти. Тук имаме китна френска провинция с типичното шато, малко градче, река и дори къщички за децата по дърветата – идеален фон за сблъсъка на две армии. Тук липсват самолети, но пък танковете имат голямо предимство заради големите открити пространства и високия хълм, откъдето могат да тероризират останалите. Ако имате време, погледнете картата в началото и после отново в края на играта. Ще видите как от селото не е останало нищо, полетата са пълни с кратери, а къщичката в дървото отдавна е срутена и смазана под веригите на танковете. War is hell.
Новите оръжия
За да отключите новите оръжия, които They Shall Not Pass добави, трябва да покриете определени изисквания. Това е особено добра идея на Dice, тъй като се изисква от определените класове да играят така, както би трябвало да играят – лекарите да лекуват и активно да съживяват падналите си другари, скаутите да маркират противниците, support-ът да снабдява с патрони и да покрива напредващите войници с мортари.
Имайте предвид, че поради бъг за момента, ако дадено предизвикателство изисква да се направят N на брои неща в един рунд, то трябва да го направите второ – иначе няма да ви се зачете.
Ribeyrolles 1918 – едно от двете нови оръжия за assault класа е нещо средно между автомат и картечница. Екипирано с бипод, то е много точно, когато сте залегнали или е подпряно на стена, но точността му рязко спада, докато се движите. Подходящи за играчи, които предпочитат да не са в центъра на мелето, ами леко по-встрани.
За да го отключите, трябва да направите 50 убийства с Automatico Factory и 20 хедшот убийства с MP18 Optical.
Sjorgen Inertial – новата пушка е нещо средно между Model 10-A и 12g Automatic. Тя стреля бързо, зарежда се бързо, но има сравнително малък пълнител от само 5 патрона. За да сте успешни с нея, трябва да можете да повалите враг с максимум два патрона, за да можете да се справите и с друг противник, без да умрете. Ако не сте от най-точните стрелци, то 12g Automatic е по-добрият избор за вас.
За да се отключи, трябва да направите 50 убийства с Model 10-A Slug и 15 убийства в 1 рунд с M97 Trench Hunter.
RSC 1917 Factory – първото ново оръжие за лекаря се характеризира с малък пълнител, добра точност и високо поражение. С него са нужни само два патрона в горната част на тялото, за да убиете някого, но петте патрона в цевта рядко ще ви дадат възможност да се справите с повече от 1 противник наведнъж. Определено е оръжие за по-опитните играчи.
За да го отключите, трябва да съживите паднали играчи 50 пъти и да направите 50 убийства с M1907 SL Sweeper.
RSC 1917 Optical – същото като Factory варианта, но с различен мерник и по-висока точност. Разликите между двете оръжия са минимални и опират до лично предпочитание.
За да го имате, трябва да излекувате ваши съотборници 75 пъти и да направите 15 убийства в един рунд с Autoloading 8.35 Factory.
Chauchat Low Weight – едно от най-добрите оръжия за support класа. Убива враг с 3 точни изстрела и има сравнително голям пълнител. Макар и по време на войната да му се носи лоша слава, тук то може лесно да се превърне в любимото ви ново оръжие.
За да го получите, трябва да дадете патрони на съотборниците си 75 пъти, както и да направите 50 убийства с Lewis Gun Suppressive.
Chauchat Telescopic – същото като low weight варианта, но има оптичен мерник. Подходящо за лов на снайперисти и ако не обичате да седите в средата на битката. Въпреки това, ако искате да дебнете хората от разстояние, има и по-добри варианти.
Отключва се след 10 убийства с Airburst Mortar и 15 убийства в един рунд с M1909 Benét–Mercié Telescopic.
Lebel Model 1886 Infantry – lebel 1886 е основната пушка на френската армия по времето на войната и тук тя е дадена на скаутите, или по нашенски – снайперистите. Със sweetspot някъде преди този на russian sniper и след този на smle sniper, това е доста силно оръжие в правилните ръце. С пълнител от 8 патрона ви дава възможност да свалите няколко противника един след друг, но презареждането е осезаемо по-бавно от това на другите подобни пушки. Зареждане с K патрони е още по-бавно, затова хора с lebel рядко успяват да помогнат при свалянето на танкове и самолети.
Ще го получите след 50 убийства с Gewehr M.95 Infantry и 25 асистенции след засичане с Spot Flare.
Lebel Model 1886 Sniper – същите показатели като Lebel Infantry, за това оръжие имате снайперска оптика. Както и при други снайпер оръжия, враговете ще виждат отблясък от оптиката ви, когато се целите в тяхна посока.
Отключва се след 5 хедшота в един рунд с Russian 1895 Sniper и 10 асистенции след засичане на врагове с телескоп.
Новият елитен клас
Trench Raider e новият елитен клас в They Shall Not Pass. Eкипиран с бухалка, която може да свали всеки противник с 1 удар, и револвер за защита от разстояние, той е същинска машина за убиване. Освен това той носи 3 гранати и медицински сандък, за да може да се лекува. Доста труден за убиване. Ако го видите в близост до вас и не сте на голямо, открито поле, шансът да успеете да го нараните е малък.
Както и при другите елитни класове, ако се засилите към него с байонета, можете да го убиете с един удар.
Новият танк
Новият танк в They Shall Not Pass е френският St. Chammond. Той бързо се превърна в нов любимец на всички танкисти. Добре защитен от всички страни и с възможност за повикване на артилерийна подкрепа, ако е обграден, този танк лесно може да се справи с голям брой врагове. Основен недостатък обаче е това, че трудно се справя в насечен терен. Веднъж попаднал накриво в окопите, танкът е като риба на сухо в опитите си да излезе.
Новите behemoths
Бехемотите бяха една от основните причини оригиналната Batllefield 1 да привлече толкова хора. Усещането при идващ дирижабъл, който можете да управлявате, за да сеете разруха от небесата, е уникално. А още по-невероятно е изживяването, когато дебнете със снайпера си малките цепки, за да свалите някой от пътниците на дирижабъла.
Една от основните критики към бехемотите беше, че те идват твърде късно и реално не успяват да повлияят на изхода на рунда. С They Shall Not Pass, от Dice се опитват да поправят този недостатък.
Char 2c – гигантски танк, който умира изключително трудно и който може да унищожи всеки друг танк с два изстрела на основото си оръдие. Движи се бавно, но е добре защитен от всички страни и в правилните ръце може да обърне развоя на битката. Както и при другите бехемоти, умението на водача на танка е от голямо значение.
Едно от най-честите предложения по форумите е именно за начина, по който екипажът на танка може да отстрани водача.
Artillery cannon – това е нов тип оръжие, което се появява в някои карти, ако вашият отбор губи с разлика. За разлика от другите подвижни бехемоти, артилерията е статична и представлява много силна версия на мортара или артилерията на бронирания влак.
Нов режим на игра
Frontlines е изцяло нов режим на игра, който идва с They Shall Not Pass. Той е нещо средно между Conquest и Rush. Два отбора се борят за контрол над редица знамена в определен ред. Който успее да вземе едно знаме, трябва да вземе и следващото в определен времеви прозорец. Ако не успее, то предишното знаме става свободно и двата отбора започват борба за него. За финал трябва да бъдат взривени две радиоточки.
Един рунд тук може да продължи от 10 до 40 минути (след като Dice сложиха времево ограничение; без него е имало случаи на рундове от по няколко часа!), така че бъдете готови за продължителни битки. Идеален режим, ако искате да отключите новите оръжия, тъй като е доста продължителен.
Едно от основните му предимства пред Conquest режима е възможността за обрати. Докато при Conquest обратите рядко се постигат, ако единият отбор дръпне по-напред в резултата, то обратите тук не са рядкост. Дори днес имах рунд, който продължи над 40 минути. В него нашият отбор беше притискан до ръба на няколко пъти и само секунди ни деляха от загуба. Но въпреки това, с малко късмет и добра стратегия, успяхме да обърнем изцяло рунда и да го спечелим безапелационно. Подобни изживявания са едновременно изцеждащи и много удовлетворяващи.
Други промени
Освен всичко описано до момента, от Dice подготвиха и голям брой други промени, които дойдоха заедно с They Shall Not Pass. Някои от тях бяха налични с идването на DLC-то за хората с Premium изданието на играта, а други бяха обявени след официалното излизане на DLC-то за всички.
Ammo 2.0 – първата промяна, която срещна голям отпор от играчите, беше автоматичното презареждане на гранатите на всеки 3 минути. Също така бе намален броят на всички гранати, с които започваме, до 1. Газовите гранати също получиха намалена продължителност и намален размер на облака. Той също така вече не влияе толкова продължително на приятелски играчи. Ammo pouches вече не дават допълнителни гранати, а само патрони за основото оръжие и различните гаджети. В реддит разработчиците на Battlefield 1 дадоха повече информация за Ammo 2.0 и какво друго да очакваме.
Battlefest – започна на 30-ти март и ще продължи до 9-ти април. В този период всички ще получават двоен брой точки опит, както и редица други бонуси. Повече информация за Battlefest и наградите, които той носи, може да намерите тук. За тези, които не могат да чакат, Westie има специално видео по темата:
В последните дни се струпаха и доста нови промени, които в момента са в CTE режим. Ще се добавят нови варианти на оръжията, които се отключват на 10 ниво за даден клас. Ще бъдат върнати обратно някои от промените по баланса на играта, димните гранати отново ще са две… Личи си, че в Dice има хора, които слушат какво вълнува хората и гледат бързо и адкеватно да реагират. Ако някога е имало подходящ момент да навлезете в Battlefield франчайза, то това е сега.