Adobe обяви, че придобива Figma, популярна платформа за дизайн, за около 20 милиарда долара в брой и акции. След като рано в четвъртък се появиха слухове за потенциално придобиване, Adobe го обяви официално в прессъобщение скоро след това. Това е голяма новина в света на дизайна и разработката, особено след като Figma се конкурира силно с XD продуктите на Adobe през последните години.
„Заедно Adobe и Figma ще преосмислят бъдещето на креативността и продуктивността, ще ускорят креативността в мрежата, ще усъвършенстват продуктовия дизайн и ще вдъхновят глобалните общности от творци, дизайнери и разработчици“, твърди Adobe. „Комбинираната компания ще има огромна, бързо развиваща се пазарна възможност и способности да генерира значителна стойност за клиентите, акционерите и индустрията.“
Повече за Figma
Figma е основана преди 10 години от Дилън Фийлд и Евън Уолъс и платформата за съвместен дизайн се превърна в ключова за много бизнеси през последните години. Хиляди дизайнери и разработчици в Microsoft разчитат на Figma всеки ден, за да създават Office, Windows и други продукти. Figma се използва толкова много в Microsoft, че тества връзката на компанията с Adobe, тясно партньорство, което сега ще се сближава.
Figma е свързана изцяло с мрежата, което е нещо, с което Adobe и други конкуренти се борят да се конкурират. Сега Adobe планира да комбинира собствената си общност с Figma и е вероятно това да включва обединяване на продукти и услуги на Figma в Adobe Creative Suite в някакъв момент в бъдещето.
Дотогава Figma засега ще остане недокосната. „Планираме да продължим да управляваме Figma по начина, по който винаги сме управлявали – продължавайки да правим това, което вярваме, че е най-добро за нашата общност, нашата култура и нашия бизнес“, обяснява Дилън Фийлд, съосновател и главен изпълнителен директор на Figma. „Adobe е дълбоко ангажирана с това Figma да работи автономно.“ Фийлд ще продължи да служи като главен изпълнителен директор и ще докладва на президента на Adobe Дейвид Уадхвани.
Figma също така иска да използва опита на Adobe в 3D, видео, вектор, изображения и шрифтове, за да подобри значително дизайна на продукта в мрежата. Фийлд казва, че комбинираната компания ще изгради „нови инструменти и пространства, за да даде възможност на клиентите да проектират продукти по-бързо и по-лесно“.
Adobe все още не е описала дългосрочната си визия или планове, но компанията провежда конферентен разговор с инвеститори в 7 сутринта тихоокеанско време, така че може да получим по-добра представа за плановете на Adobe по-късно днес.