Както знаете, ние от Technology.bg сме големи фенове на стойностните инди игри и с интерес следим немалко от тях. Със сигурност Death Trash вилиза в тази категория със здрав ритник по входната врата. После сяда на бара, изпива на екс чаша пареща прозрачна течност с неясно съдържание, изплюва се не пода и победоносно се уригва! Идва ви малко в повече? Още нищо не сте видели!
Класическо rpg с много ругатни, кръв и телесни течности. Това е Death Trash…
Death Trash обещава много неща и повечето от тях не са особено приятни. Самият автор я описва на сайта й като: „Модерна пост-апокалиптична игра с екшън елементи и фокус върху историята и диалога. Гротесков киберпънк свят на научната фантастика, ужаса и грозния хумор.“
Действието се развива на планетата Taurus V, години след като е приключила Великата Междугалактическа Война. Заедно с възхода на новата цивилизация идва и прастарият конфликт за ресурси, надмощие и религиозни убеждения. Но този път Древните – гигантски месести същества, сякаш излезли от фантазията на Лъвкрафт, са освободени от своите окови и само нашият герой може да разреши задаващия се конфликт.
Авторът на играта Стефан Хьовелбринкс ни обещава едно истинско RPG приключение. Очаква ни богата история, наситена с диалози, чиито изход пряко влияе както върху героя, така и върху заобикалящия го свят. От самото начало ще можем да изберем и персонализираме персонажа си, избирайки различни качества и умения. Прогресията на главния протагонист ще зависи изцяло от начина, по който протича приключението му. Битките ще са в реално време, като освен богатия оръжеен арсенал, ще разполагаме с различни психо-сили и крафтинг система. Авторът признава, че негови главни вдъхновения са сериите Ultima и Planescape Тorment, което само по себе си говори много. Макар че на нас отвореният свят на Death Trash повече ни напомня за оригиналните Fallout игри и разбира се, Wasteland.
Отвъд историята, това, което грабна вниманието ни, е зверски добрата пиксел арт графика, с която Death Trash разполага. Светът на играта е едновременно брутален и увлекателен. Гигантски гротескни чудовища разнасят откъснати човешки глави, от стените сълзи кървава каша, а подът е пропит с кръв, повърнато и урина. Ето, убедете се сами:
Death Trash ще бъде представена от Стефан Хьовелбринкс на PAX East (Бостън, 5-8.04.2018), тъй че дотогава би трябвало да можем да видим някакъв вид демо. Както повечето подобни инди игри, които се създават главно от един човек, времето за разработка е твърде дълго, а крайният срок – доста гъвкав. За първи път за играта се чу през 2015 г., а големите ни надежди са тя да види бял свят през 2018 г. Планираните платформи засега са Windows, Mac OS X и Linux, но конзолна версия също не е изключена.