YouTube

Youtube приканва промотираните музиканти да не злословят по адрес на компанията

Според „запознати“ YouТube предлага рекламна подкрепа на музиканти, които в замяна няма да очернят сайта за видео стрийминг.

Т. нар. клаузи за неочерняне станаха масови в договорите между доставчици на услуги и клиенти. Въпросните клаузи забраняват на клиентите да извършват действия, които биха навредили на компанията. В това число и да изкажат недоволството си.

Честно казано, това изглежда сравнително нормално (в края на краищата не можем да критикуваме хората/ институциите, които ни плащат). Но все пак най-големите конкуренти на YouTube не прибягват до такива уговорки.

Както се съобщава от Bloomberg, през последните няколко месеца YouTube даде няколкостотин хиляди долара, за да избере музиканти, които да правят видеоклипове. Същевременно компанията популяризира работата им чрез билборд реклама, в опит да подобри сложните си и от време на време чупливи взаимоотношения с музикалната индустрия.

Един от анонимните музиканти, който е разговарял с Bloomberg за тази практика, заяви, че клаузата за неочерняне на YouTube не важи само за определени изпълнители. Всъщност YouTube изисква повечето (т.е. всички) партньори да приемат тези условия, включително хората, които правят оригинално съдържание за платената услуга.

Блумбърг също така съобщава, че популярният уебсайт е започнал да взема допълнителни предпазни мерки при сключването на нови бизнес споразумения.

Музиканти подписват петиция срещу YouTube, в която искат изменения в Закона за авторските права в цифровата епоха

Преди това, през 2016 г. близо 200 артисти подписаха петиция, която призовава YouTube да се „справя“ по-добре с нарушенията на авторските права. Те искаха „разумна реформа, която балансира интересите на творците с интересите на компаниите, които използват музика за финансовото си обогатяване„.

Висшите ръководители на компанията тогава твърдяха, че мнозинството артисти и мениджъри ги подкрепят. Хора, запознати с въпроса, твърдят, че големи творци като Тейлър Суифт и Пол Маккартни са добавили имената си към петицията само, за да могат техните звукозаписни компании да договорят по-добри сделки. YouTube се противопостави на общественото изобличаване. От компанията заявиха, че са изплатили повече от 1 милиард долара на музикалната индустрия, като същевременно са засилили мерките срещу нарушаване на авторските права.

Носят се слухове, че новата услуга за музикален стрийминг на YouTube – Remix – ще стартира през март 2018 г. Стартирането ѝ зависи от това компанията да се договори с всички големи издатели на музика. Говори се, че Warner Music Group вече са се съгласили да участват в проекта. Водят се разговори със Sony Music Entertainment и Universal Music Group, както и с много независими лейбъли и автори на музика.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Ивелина Георгиева

No matter how far you run, you can never truly escape, everything catches up to you at the end and when it does, it usually kicks your ass.