Дойде времето и за ново видео от The Surge, една от Най-очакваните компютърни ролеви игри през 2017 година. В следващите редове ще се опитаме да обобщим наученото до момента от кратките презентации, които видяхме.
Предишният трейлър ни показа детайли от така наречената „Target, Loot, and Equip“ система за ъпгрейди на героя. Този път фокусът е върху самите битки, а не резултата от тях.
Dark Souls среща Elysium
Бойната система на The Surge доста напомня на тази в хитовата поредица Dark Souls, само че в космоса. И всички са оборудвани с внушителни екзоскелети като във филма Елизиум (с Мат Деймън). Има и лазери! Но иначе е същото. Играчите могат да атакуват противниците от различни ъгли, включително и чрез атаки със скок, които изглеждат като обилно поляти с Head and Shoulders (ефектът УАУ!). Кой не иска да отскочи на няколко метра във въздуха и да стовари привидно стотина-килограмов чук върху главата на всеки, който е достатъчно самонадеян, че да му изскочи на пътя? Така си и мислех. Изборът от оръжия, с които героят ви може да се екипира, изглежда разнообразен.
Във видеото се виждат различни вариации на огромни мечове, огромни брадви, огромни копия – мисля, че схващате накъде бия. Освен това обаче има възможност и за по-близък стил на водене на боевете, ако се сдобиете с чифт остриета, които да закрепите към механичните си ръце. Да влезе Върколака! Разбира се, атаките с различните видове оръжия са с различна скорост и по-леко екипираните герои се радват на преимущество в бързината, с която се движат и изпълняват комбинациите от удари. За допълнителен блясък и УАУ! ефект, можете да използвате и заобикалящата ви среда. На играчите е предоставена възможността да отскачат от стените, което допринася за разнообразието от начини, по които можете да обезглавите (буквално) противника си. Или пък, ако сте от по-практичния тип геймъри, можете просто да го хвърлите в някоя дълбока пропаст, изборът е ваш. Предполагам, че ако изберете последния вариант, губите възможността да се сдобиете с нови чаркалаци за костюма си.
Битките са базирани на умение и бързина
Обърнете внимание, че атаките ви трябва да бъдат добре премерени и да са навреме. За съжаление на едни и радост на други, не можете да използвате легендарната техника button mashing (или „безцелно натискане на всички копчета едновременно, пък каквото стане“), понеже това ще доведе до неприятни за вас последици. Разбирайте – ще си сглобявате наново чаркалаците на последния чекпойнт. Освен с голямо разнообразие от възможности за атака, вие, разбира се, може и трябва да се защитавате – блокирайте или избягвайте атаките на врага, отскачайте встрани, нагоре или назад, или се претъркаляйте на безопасно разстояние, за да си поемете дъх. В крайна сметка обаче, има само един победител, който буквално „жъне“ успехите си.
Дай една ръка назаем
Няма как да говорим за бойната система на играта, без да споменем и за наградите, които успешните битки ви носят. По време на боя, вие имате възможността да се „прицелвате“ в отделни части от тялото на противника си. Изберете по-леко бронирана част и ще нанесете повече щети, като по този начин може да приключите двубоя по-бързо и безболезнено. Ако избере обаче по-тежко бронирана част, вие имате възможността да я откъснете или отрежете, и да екипирате героя си с бронята или оръжието, което е прикрепено към нея. Яко, а? На мен лично ми прилича на нещо средно между системата за плячкосване и създаване на нови предмети в Xenoblade Chronicles и онова „фаталити“ на Quan Chi, където откъсва крака на противника си и го пребива до смърт с него.
Какво ли още са ни приготвили от Deck13? Ще разберем съвсем скоро. The Surge излиза след по-малко от месец, на 16 май за PC, Xbox и PS4.