Няколко нови електрически автомобила бяха показани през последните седмици, а хората обичат да ги наричат “убийците на Tesla“ или да коментират, че те са пряко насочени към състезанието с компанията на Илън Мъск. В някои случаи това не е много далеч от истината и се доказва от новата предизвикателна реклама на Hyundai. Компанията направи смел ход с няколко билборда в Европа, на които се вижда новият автомобил на марката, придружен от надпис „Илън, ти си на ход!“
Това не е първият път, в който Tesla е обект на хапливи билбордове от конкуренти. Миналото лято Audi имаше поредица от реклами, които се „закачаха“ с компанията за наскоро представената им концепция за електрически автомобили.
Тази седмица Hyundai представи новия си автомобил Kona Electric, който ще бъде пуснат в производство през следващите месеци. Моделът е компактен високопроходим автомобил с диапазон до 292 мили.
Реална конкуренция или просто реклама
Тази стъпка всъщност е доста вълнуваща. Изглежда така, сякаш започва да има реална конкуренция между производителите на електрическите превозни средства. И в крайна сметка, тя трябва да е полезна за индустрията. Въпреки това е по-логично електромобилите да се състезават не толкова помежду си, колкото срещу конвенционалните газови превозни средства, които все още доминират на пазара.
Иначе най-големият проблем на Kona Electric вероятно ще бъде наличността. Hyundai съобщи, че планира да произвежда само около 20 000 бройки годишно. Още не е ясно каква ще бъде цената на колата. Според първоначалната информация тя ще бъде пусната за продажба в Южна Корея и Европа до края на годината.
Автомобилът, който се приближава най-близо до него, е предстоящият Tesla Model Y, който може да е причина за билборда. Очаква се компанията на Илън Мъск да покаже новата кола сравнително скоро. Планира се обаче Model Y да бъде малко по-голям и по-насочен към луксозния пазар.
Така или иначе, Мъск може и да се е зарадвал на тази реклама на Hyundai, която подсилва първоначалната мисия на Tesla – да ускори употребата на електрическия транспорт. Ако производителите на електромобили се състезават с Tesla при производството на нови модели, значи планът му работи.