Преди няколко дни компанията Фарадей Фючър най-накрая представи първия си електрически автобомил FF91 на изложението CES 2017 в Лас Вегас. След като миналата година Фарадей Фючър разкри на същото изложение проекта си FFZero1 за нефункционална електрическа суперкола, тази година автомобилният производител реши да представи нещо малко по-практично.
Въпреки дълговете и закъсненията по строежа на новата си фабрика в Невада, компанията успя да произведе дванайсет прототипа на FF91 с мощност 1000 конски сили и възможност за задвижване на всички колела. Задните колела на автомобилите имат и страничен ход от 3,5 градуса. Електромобилите достигат 60 мили в час (96,56 км/ч) за 2,39 секунди. Ако следите какви ги върши конкуренцията, вероятно сте забелязали, че това е съвсем малко по-добър резултат спрямо услорението от 2,5 секунди на Tesla model S P100D в режим Ludicrous.
Къде ще може да се зарежда FF91?
Фарадей Фючър обещават, че FF91 ще може да изминава 378 мили (608,33 км) с едно зареждане, но отговарят уклончиво на въпросите относно инфраструктурата от зарядни станции. Особено когато им се даде за пример Суперзареждащата система на Тесла. На изложението обаче Фарадей Фючър заявиха, че техните автомобили ще могат да се зареждат с повече от 500 мили (804,67 км) за час.
От компанията си поставят за цел тяхната кола да бъде най-удобната за потребителите. Тя ще запомня персоналните настройки на всеки пътник, независимо на коя седалка се намира той. Навсякъде ще има екрани, включително един голям хоризонтален екран, обърнат към пътуващите на задната седалка. На вратите пък ще има дисплеи. Шофьорът и пътникът на предната седалка също няма да останат без екран. В помощ на водача ще бъде дигиталното огледало за обратно виждане с висока резолюция.
Задната седалка на автомобила ще може да ляга назад почти хоризонтално. Изпробвалите я обаче твърдят, че се чувстват все едно са на зъболекар.
Автономно управление и паркиране
FF91 ще включва задължителното вече за електромобил автономно шофиране. Колата ще разполага с 3D лазерен радар, 10 камери с висока резолюция, 13 радара с голям и малък обхват и 12 ултразвукови сензора. По въпроса с паркирането обаче нещата все още са много сложни, тъй като FF91 изисква предварително картографиране на паркингите. За тази цел компанията ще се надява на информацията, събрана от потребителите на територията на Съединените щати, а на по-късен етап – и в останалия свят.
Фарадей Фючър ще използва различни светлинни сигнали, за да обозначава режимите на каране. Логото на компанията на страничната броня на колата ще може да сменя цвета и интензитета си, използвайки синьо за зареждане и бяла въртяща се шарка, когато колата е на автоматично управление.
FF91 ще използва същите батерии като Chevrolet
Батериите ще бъдат разработени от LG Chem, компанията която работи с General Motors по Chevrolet Bolt EV. Модулната батерия ще позволи на Фарадей Фючър да разработва автомобили с различни размери.
Фарадей Фючър планира да пусне автомобилите в продажба през 2018 г., но засега нейната фабрика съществува само на хартия. Теренът в Невада е изравнен, но сградите все още не са построени. Въпреки че новият автомобил изглежда обещаващо, без фабрика, която да го произвежда, сме скептични относно това кога и дали изобщо ще го видим по пътищата.