Новият Honda Civic – проектиран за динамика

Новата генерация на модела Honda Civic е проектирана така, че нейното хибридно задвижване (e:HEV – hybrid electric vehicle), кормилна система и окачване да осигурят завидни нива на динамика и бърза реакция. Ключови елементи за Civic, както винаги. Резултатът е автомобил, който съчетава вълнуващо преживяване зад волана с изключителни икономичност и ниски нива на вредните емисии.

Какво предлага новия Honda Civic?

Продажбите на единадесетото поколение на Honda Civic ще започнат до края на тази година. То е поредният водещ модел, който Honda електрифицира, след като това стана и със CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar и HR-V. Автомобилът ще е оборудван с най-модерното издание на хибридна система e:HEV – спечелилата редица престижни награди . Тя комбинира литиево-йонни батерии и два компактни електромотора с новоразработения 2,0-литров бензинов силов агрегат по цикъл на Аткинсън.

Двигателят с вътрешно горене постига най-добрата в бранша, равносилна на 41%, топлинна ефективност. Отличава се с оптимизирано директно впръскване и висок начален въртящ момент. Това спомага за по-бързо и икономично изгаряне. Добавени са и редица технологии – напр. катализатор, активен при ниска температура. Всмукателният колектор е с променен дизайн, който едновременно намалява разхода на гориво и подобрява специфичната мощност.

Honda Civic

Резултатът от всички тези технологични подобрения са данните за разход и вредни емисии от въглероден диоксид в комбиниран цикъл на движение по Световния хармонизиран стандарт WLTP – съответно 4,7 л/100 км и 108 г/км.

Стойностите от 135 кВт и макс. мощност и 315 Нм макс. въртящ момент налагат напълно новия Honda Civic като изключително атрактивен за шофьорите автомобил в C-сегмента.

Високите нива на ефективност и управление на енергията са постигнати с прилагането на иновативни технологии. Например актуализираната версия на интелигентния захранващ блок на Honda (IPU) е с 23 мм по-тънък и с 1 кг по-лек спрямо предишното си издание, но е с най-високия в гамата брой клетки – 72. Разположен е под задните седалки и тази му позиция позволява повече вътрешно пространство в купето.

Захранване на Honda Civic

Монтираният под капака нов блок за управление на захранването (Power Control Unit – PCU) осигурява по-бързо зареждане и разреждане на електричеството. Това допринася за допълнително 12-процентно увеличение на мощността, спрямо предишните издания на хибридната система e:HEV. Повишението на дебита на мощност, както и на капацитета на блока за управление на захранването, дава възможност на електрическия режим да поеме по-голямо натоварване. Новото му високоволтово алуминиево окабеляване е с 40% по-ниска маса спрямо конвенционалното медно.

Honda Civic

Превключването между електрическо задвижване, хибридно и такова с двигател с вътрешно горене става неусетно. Шофьорът има възможност да избира между четири режима на управление – Eco, Normal, Sport и новия с индивидуални настройки.

Гъвкавостта на пътното поведение е допълнена от изключителен финес във всяко отношение – елиминирани са нежелателните звуци и вибрации. Допълнителен балансиращ вал и колянов вал с висока твърдост осигуряват плавно управление. Шумовете от двигателя са намалени с помощта на по-добрата изолация на всмукателния колектор и на капака на силовия агрегат. Умното приложение на системата за активен контрол на шума също допринася за тишината в купето, докато тази за управление на звука залага на спортните нотки в гласа на двигателя с вътрешно горене.

Задвижваща система

Изключителната задвижваща система е допълнена от отлична конструкция на шасито. Civic e:HEV беше разработен с огромно внимание по отношение на реакцията и от страна на волана, повишаваща усещането за връзката между шофьора и автомобила. Подобрената стабилност, дори по неравни пътища е постигната благодарение на удължената с 35 мм , спрямо предишни модели, колесна база и по-широката с 18 мм задна следа.

За да се засили удоволствие от шофирането, е установена нова логика на контрола при управление по лъкатушни пътища, която гарантира, че функционирането на двигателя с вътрешно горене е активно при движение по траектория с много завои. Това осигурява незабавно ускорение и истинско усещане за динамика. На магистрала, допълнителният въртящ момент и електрическото задвижване гарантират бързо изпреварване с висока скорост, но и с ниско ниво на шума.

„Това е най-новото поколение на водещата ни в бранша технология e:HEV, която сама по себе си е кулминация на над 20-годишния ни опит в разработването на хибридни системи“, сподели Томоюки Ямагами, главен ръководител на проекта Civic e:HEV. „Създадохме забавен и изключително завладяващ хибрид“, е неговото заключение.

Ако автомобилите Ви вълнуват, прочетете за Серджо Пинифарина, човекът, който промени автомобилния дизайн. В случай, че желаете да коментираме темата, заповядайте в нашата Facebook група „Технологичното общество на България„.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Ивелина Георгиева

No matter how far you run, you can never truly escape, everything catches up to you at the end and when it does, it usually kicks your ass.