Електрическите коли вероятно са прекалено тихи относно безопастността на пешеходците, затова компании и правителства се опитват да поправят това в момента. На Автомобилното шоу в Токио тази година, Нисан показа идея за нова електрическа кола с името IMx, която ще дебютира с новата „пееща“ характеристика – Canto.
IMx e кросоувър SUV, в чийто интериор се преплитат огромни OLED екрани и дървени орнаменти. Също така обещава да изминава по 600 километра с 1 зареждане на батериите и това без ограничения в скоростта. Иначе би било жалко шофьорът да трябва да се лиши от усещането да използва всички над 400 на брой коне в полза на по-голям пробег. И на последно място, но в обратен ред, е фактът, че този автомобил трябва да може сам да шофира чрез технологията на Нисан ProPilot.
Стиховете „Аз пея, пея под дъжда“ отново ще станат популярни с Canto:
Но характеристиката, която изпъква, има повече общо с хората извън автомобила, отколкото с човека зад волана. Докато липсата на шум от двигателя може да е недостатък за автомобилните фенове с чувства към ДВГ, тя е истинска грижа за безопасността на пешеходците. И затова, вместо да бъде ултра тиха като повечето останали електрически коли, тази и други бъдещи автомобили на Нисан ще „пеят“, за да ги чуват хората при приближаването им. От компанията наричат този набор от разнообразни звуци „Canto“, което преведено от испански е „Аз пея“.
Нисан не дават повече подробности как точно ще работи Canto, само това, че звукът ще се активира при скорости около 20 до 30 км/ч (или в зависимост от изискванията на пазара). Точно тези изисквания са твърде нищожни в момента. Например Щатската национална администрация по безопасността на магистралния трафик изисква всички автомобили, произведени през и след 2019 година, да издават звук при скорост под 30 км/ч, но не уточнява какъв да бъде той.
Някои производители, като Порше, вече са се ангажирали да снабдят техните електрически коли с изкуствен звук. Други компании, които работят по по-специфични самоуправляващи се автомобили, са проучили и техниките за визуална комуникация.
От видеото по-долу можете да проверите сами развитието на задачата на Нисан към момента. А в коментарите да оставите вашето мнение по няколко други въпроса, които изникнаха в нашите глави . Например защо просто не се сложат звуци от вече съществуващи мощни техни автомобили, като GT-R, в случая на Нисан например? Тогава обаче какво да правят компании, които нямат в портфолиото си ДВГ? Дали ще трябват да плащат, за да използват чуждо „звуково произведение“, ако пък те вече са си извадили авторски права за него? Въпреки всичко това, сигурно е че ще бъде забавно и любопитно, когато стане част и от нашия живот.